Goeiemorgen .. Ik heb de huisarts gebeld .. Omdat ik er achter ben gekomen dat ik zwanger ben waar ik erg blij mee ben .. Ik heb me verhaaltje gedaan .. en ze zeg na 3 testen lijk ht me duidelijk je hoef niet langs te komen tenzij je veel vragen heb .. ! En moest zelf een verloskundige zoeken .. gaat dat in alle gevallen zo ? :
Ja, tegenwoordig hoef je voor een zwangerschap niet meer bij je huisarts te wezen! Gefeliciteerd trouwens!
Van harte! En zoals hierboven al vermeld heeft je huisarts niets van doen met je zwangerschap. Wel kunnen ze je eventueel adressen geven van verloskudinge praktijken (of een advies geven welke praktijk leuk is of niet..)
Hey Meis, Van harte gefeliciteerd Je moet inderdaad zelf een vk gaan zoeken, gewoon in het telefoonboek kijken en bellen Liefs
Huisartsen vinden het over het algemeen wel fijn om te weten dat je zwanger bent hoor. Die van mij vond het in ieder geval fijn dat ik hem even gebeld had (maar ik heb ook wel een super aardige huisarts die zich daarvoor ook echt interesseert). Ik heb trouwens wel even aan de huisarts gevraagd welke verloskundigepraktijken hij kon aanraden. Maar dat waren de twee die ik zelf ook al had gevonden. Verder moet je inderdaad zelf contact zoeken met de vk
De huisarts heeft verder niets van doen met je zwangerschap: als alles een beetje normaal gaat, gaat dat allemaal via de verloskundige. Ik moest haar wel even op de hoogte stellen van de VK, en dat is ook wel handig als je qua medicatie o.i.d. iets nodig hebt tijdens je zwangerschap. Maar verder dus gewoon zelf de verlos bellen!
HA heeft inderdaad niks mee temaken met je zwangerschap. Wel kan het zo zijn van dat je HA de bevallingen doet enzo en dat hij je ook gaat onderzoeken. Maar meestel ga je naar een VK. IK heb helemaal geen HA gebeld na 12 weken heb ik gebeld en gezegt dat ik zwanger bent. Voor eventeuvele medicijnen die ik dan kan of moet slinken.
ik heb er elf ook 1 gezocht! mijn ha weet nog niet eens dat ik zwanger ben! het is alleen handig dat ie het weet als je bijv medicijnen nodig hebt
Gefeliciteerd! Dat is inderdaad normaal. Maar ik vond het ook nogal raar. Ook omdat je geen idee hebt wat je allemaal moet doen enzo. En als je net zwanger bent ga je dat ook niet aan iemand vragen die je kent. Nou speelt ook mee dat die assistentes van mijn huisarts nogal kortaf zijn. Ze zei gewoon: oh, dat staat dan nu bevestigd (?). Bel de vk maar.
van harte! was bij mij ook zo hoor.. alleen ik heb aangedrongen op een test bij de ha omdat de mijne ontzettend vaag bleven... maar moest er wel op aandringen
ik heb ook de HA gebeld... hij zei wel kom ff langs dus kom ik daar was t vooral omdat hij en ze vrouw (de assistente) me graag persoonlijk wilde feliciteren... En ze hadden een heel pakket voor me gemaaskt met allemaal folders over de zwangerschap en wat folders van de verschillende vk praktijken hier... Dus ik was er wel blij mee