Ik lust graag een wijntje, maar heb tijdens mijn zwangerschap nog geen druppel alcohol aangeraakt. (maar ik zondig met een paar sigaretjes per dag te roken )
Voordat ik zwanger was, dronk ik af en toe rode vodka + redbull. Dit kan nu dus echt niet meer.... mis het af en toe wel, maar het is voor het 'goede doel'. Wijn e.d. lust ik niet, dus alcohol vrij zwanger! Liefs Elma
Hoewel ik vind dat af en toe een glaasje wel zou moeten kunnen doe ik het niet. Heb het een keer geprobeerd maar de schuldgevoelens overvielen me zo dat ik er toch niet van kon genieten. Voor mij alcohol vrij zwanger dus. Echt missen doe ik het niet. Moet wel toegeven dat ik uitgaan dan wel een stuk minder leuk vindt, dat doe ik bijna niet meer. Snap niemand meer na 24.00 terwijl we normaal dan de beste gesprekken hadden
Hmm hier ook drankvrij dronk eigenlijk het laatste jaar al steeds minder... en op gegeven moment eigenlijk nog voornamelijk als we gingen stappen op op visite waren. dus tja.. het is hooguit nog even stapje verder afbouwen geweest kan er op zich niet mee zitten al mis ik wel het wijnproeven wat we zoudne gaan doen.. dus mijn kaartje maar weggegeven aan iemand die wel wil drinken
Ik ben sowieso al geen drinker en nu pak ik helemaal niets! Ik heb er niets op tegen als een andere zwangere wel iets pakt, als het maar beperkt blijft vind ik.
Ik heb voor het laatst 4 weken geleden een glaasje gedronken. Nu laat ik het helemaal staan - voor mij geen alcohol meer. Heb soms wel trek in een slokje maar mijn verstand is gelukkig sterker Lees trouwens nogal wat tegenstrijdige adviezen maar het is duidelijk dat er met heel veel mate met de consumptie van alcohol moet worden omgegaan. Liefs, Modo
Ik heb vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was geen druppel meer gedronken. Maaaaaaaaan, dat was wel zwaar. Ik miste het echt, vind het zalig dat ik nu weer ieder weekend wat kan drinken. \/
Angel Eyes Ik ben het helemaal met je eens. Als je hier leest over roken dan is het de grootste taboe die er is, maar drank mag wel...Heel raar! Alcohol is net zo slecht als roken, voor of tijdens de zwangerschap. Maar zie toch nog steeds liever iemand met een sigaret in de auto als iemand die gedronken heeft (dat is mijn mening, wil niemand de wijzende vinger geven). Ik zelf ben tegen alcohol door traumatische ervaring hier mee, heb de gevolgen van alcohol in mijn jeugd mee gemaakt, maar dat is een ander forum, Dus Nee voor mij geen alcohol tijdens de zwangerschap
Ik ben wel een drinker. Ik ben zeker niet ieder weekeinde dronken, maar ben gek op een wijntje bij het eten en een bietje bij het feesten! Maar... sinds ik zwanger ben drink ik geen druppel. Ik mis het vreselijk, ik droom er zelfs van, maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen ook maar een druppel te drinken.
sinds we zwanger willen worden drink ik amper en alleen als ik ongesteld ben. zodra ik zwanger ben gaat er geen druppel meer in. tegelijk met zwanger willen worden zijn ook voor ons beiden de sigaretten de deur uit gegaan. roken mis ik enkel nog wel eens, drinken minder. dat zal komend zomer wel anders worden, omdat mijn vriendin en ik erg gek zijn op een lekkere cocktail op het dakterras toch kost het me geen moeite, roken en drinken kunnen verscjrikkelijke gevolgen hebben, soms pas op veel latere leeftijd merkbaar, dus ik wil geen risico nemen, ik ben nu verslaaaaaaaaaaaaaafd aan crystal clear
Ik heb met kerst welgeteld één glas met één of ander vaag mousserend litchy-drankje met een bolletje ijs erin gedronken. En die voelde ik al aardig hangen.. ben zowiezo al helemaal geen drinker. Ik drink zelden.. tijdens mijn zwangerschappen drink ik niet minder dan ik normaal doe. Want dat is al bijna niets
Ik hou wel van een wijntje en een biertje! Maar heb vanaf dat ik wist dat ik zwanger was bijna niets meer gedronken als alleen met oud op nieuw een glaasje chapagne. Ik voelde het gelijk! Verder geen druppel. Wel raar hoor om carnaval alcohol vrij te beleven, maar wel leuk! Soms mis ik mijn wijntje echt wel.... Maar meestal niet. Groet, Mirelle.
Ik heb ook niks gedronken tijdens mijn zwangerschap. En gisteren heb ik voor het eerst weer wijn gedronken, lekker!