Ha, dit blijft een interessante discussie! Een beetje alcohol in de periode van de eisprong vergroot ook weer de kans op een bevruchting... Nou, ja, laat ik zeggen, gezellig gehad, ontspannen, en dan werpt dat z'n vruchten af Heb ik ergens gelezen, maar geen idee meer waar. Je leest ook dat je beide beter geen alcohol, kunt nemen als je een kinderwens hebt en probeert zwanger te worden. (gezondheidsraad) Ach, doe waar je je goed bij voelt. Er zijn heel wat gezonde slimme kinderen/volwassenen op de wereld waarvan de moeder in de eerste weken iets te diep in het glaasje heeft gekeken! En heel wat ongezonde en minder slimme kindertjes waarvan de moeder zich aan alle gezonde voorschriften heeft gehouden! Als je echt geen alcohol wilt drinken dan zou je volgens mij beter ook geen bespoten groente en fruit kunnen eten en geen goedkoop vlees. Daar zit ook allemaal veel troep in Dus, iedereen lekker naar de natuurwinkel op de fiets (uhm door de stinkende stad...), verplicht drie keer per week uitwaaien op het boerenland of 't strand, lekker minimaal twee keer per week sporten en zo kan ik nog wel wat goede voornemens voor de aankomende zwangere dame bedenken! (pfff en als ik zie wat ik daar zelf van bak... oei oei oei.. werk aan de winkel! Morgen weer eens lekker groente en fruit kopen, van het seizoen ) Ik eet heel veel groente, maar bijna geen fruit... Weltruste allemaal! Ik ga nog even wat multivitamine pillen en foliumzuur innemen!
dacht bericht gepost te hebben maar blijkbaar niet... Heb mezelf net getracteerd op glaasje wijn. Ik drink nooit echt veel maar een glaasje wijn de vrijdagavond om werkweek af te sluiten is traditie. Stop er wel mee als ik zwanger ben maar tot dan niet, het moet plezant blijven. Trouwens heb veel te veel stress voor test en dan kan zo een glaasje wel helpen...
He vogue, Proost.. Maar betekend dat, dat je zo gaat testen dan. Ben verder niet nieuwsgierig hoor...
Nee, dwing mezelf te wachten tot maandag om te testen (als maandstonden uitblijven natuurlijk).Maar de stress laait nu al op, wordt leuk weekend
@dayenne, ik hoop het van harte voor je meid, wij gingen er eigenlijk gewoonweg niet van uit dat het zo snel al "raak" zou zijn, dus het was best wel even schrikken toen we er in het ziekenhuis achter kwamen, en tja je mist dan toch wel ruim 2 mnd van de zwangerschap...dus wat dat betreft zijn we best wel blij dat we het nu "dit" keer van het begin af aan wisten.... succes meid, en ik hoop vandeweek een andere banner te mogen zien, maar wat je al zei blijf wel met beide benen op de grond mocht het niet zo zijn, want ik heb alle 3 de keren eigenlijk totaal geen "symptomen" gehad die alarm belletjes doen rinkelen van "he je bent zwanger hoor" .... en daarbij weet je eigenlijk van te voren dat je lichaam met het stoppen van de pil ook weer gaat veranderen dus hormonaal gebeurd er van alles en nog wat, waar men soms wel eens bij denkt "volgens mij ben ik zwanger" terwijl het puur komt van het stoppen met de pil.... gr.smoekie
Vogue, Heb je inmiddels al getest? Zie op je banner, dat je inmiddels al vier dagen overtijd bent. Hoop het voor je.
Al heel lang afgeschaft....acohol gaat naar kindje....kindje plast in vruchtwater....en drinkt het vruchtwater....en plast en drinkt en plast en drinkt.....omdat de nieren en lever nog niet kunnen filteren blijft de alcohol in het systeem....Ook al is het af en toe, je bent zwanger dus STOPPEN! [-X
Hai, Ik ben iemand die al wat langer 'bezig' is om zwanger te worden, dit is ronde 22! Ik drink heus nog wel een glaasje alcohol, meestal tijdens mijn menstruatie en de periode voor de eisprong. Ook na mijn eisprong heb ik wel eens wat gedronken maar dat probeer ik toch zoveel mogelijk niet te doen. Het moet inderdaad wel leuk blijven. We moeten al zoveel doen en bijhouden omdat het wat langer duurt dat ik een glaasje alcohol op zijn tijd ook wel eens erg lekker vind. Ben wel meteen gestopt met roken toen we een kindje wilden dus ben ik daar nu al 22 maanden vanaf. Veel liefs Nataly