alleen en zwanger van een tweeling

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door joy83, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joy83

joy83 Lid

12 nov 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 joy83, 13 nov 2009
    Laatst bewerkt: 13 nov 2009
    zijn er mamma's die er alleen voor staan?
    van 1 of dit hebben meegemaakt of in verwachting zijn van een meerling
    ik ben pas lid van deze site en zou graag met andere vrouwen in contact komen.

mijn verhaal in het kort:
    :$:):(:$ al deze emoties kwamen voorbij toen ik eergisteren niet 1 maar 2 baby's op de echo zag.
    totaal in shock dat het er 2 waren en het feit dat ik al zo ver was met de zwangerschap
    Dat ik in verwachting was wist ik maar van 2...
    Daar lag ik dan bij de abortuskliniek op dat moment gelijk niet meer zeker van mijn keuze.

zelf ben ik 26 jaar en heb niet echt een vaste relatie met de vader.
    wij zijn nog niet zo lang bij elkaar en echt goed gaat het niet.
    inside info: hij heeft al een zoontje van 3 en de 2e is op komst.
    en nu blijk ik in verwachting te zijn van een 2 ling.
    het is een super chaos in mijn hoofd
    hoe ik dit ga doen? red ik het qua financien...al die vragen komen in mij op

de enige die hier van op de hoogte zijn is hij en een goede vriendin van mij.
    de arts kende mij helaas al omdat ik zelf vorig jaar een abortus heb gedaan waar ik veel spijt van heb gehad en gesstelijk veel last.
    wat ik zelf ook denk is dat deze abortus mij zeer zwaar zal vallen..

en in feite wil ik mijzelf dat ook niet aandoen maar om alleen ervoor te staan met een 2 ling.

ik heb de echo meegekregen elke x als ik er naar kijk breekt mijn hart het feit dat ik 2 leventjes moet beeindigen omdat ik zelf niet de juiste voorzorgsmaatregelen heb genomen.

diepe zucht...

update 13-11-2009

het aparte is dat na het zien van deze 2 wondertjes op de echo ik een band met ze ben gaan voelen.
    daarom wil ik alle op alles zetten dat de beslissing die ik neem de juiste is. ik ben van plan om met het maatschappelijk werk te gaan praten om alles op een rijtje te zetten.
    geestelijk zou ik het echt niet aankunnen om een abortus te plegen zeker nu ik weet hoe groot de impact is

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Jeetje meid, wat een shock! Ik heb er zelf (gelukkig) maar 1tje gekregen dus ik kan je daar niks over vertellen. Hoe kijkt hij er tegen aan? Als ik het goed begrijp had je dus een relatie met iemand wiens vriendin al zwanger was?

Er zijn een hoop potjes waar je als alleenstaande moeder recht op hebt en ik zou als ik jou was een afspraak maken bij de rechtswinkel of de jurofoon bellen zodat je daar meer info over krijgt. Verder heb ik bijna alles tweedehands gekocht, dat scheelt ook enorm in de kosten. Het blijft heel zwaar, maar (cliche, ik weet het) ik had het niet anders willen hebben. Kan me mijn leven niet meer voorstellen zonder mijn zoontje.

Succes!

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    pfff.. heftig!
    Ik moet eerlijks zeggen dat een tweeling mijn behoorlijk moeilijk moeilijk lijkt! Zeker als je er alleen voor staat.
    Denk dat je een paar dingen goed op een rijtje moet zetten
    - heb je ouders/familie op wie je terug kan vallen, die je eventueel kunnen helpen bij de verzorging?
    - Kun je het financieel aan?
    - werk je? en kun je dit in de toekomst combineren met opvang?
    - Heb je een geschikt huis?
    - Wat zegt je niet-partner er van?

succes met je keuze!

Blijf het met toch afvragen, hoe kun je in hemelsnaam 2 keer zwanger raken in een jaar?

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Jeetje meid..

Ik zat in t zelfde schuitje toen ik zwanger werd van Collin.
    Maar kan me natuurlijk niet voorstellen hoe t moet zijn om een 2 ling te krijgen.

Ik ben heel blij en gelukkig met mijn mooie ventje, en kan me mijn leven zonder hem niet meer voorstellen.

Nou is er bij mij nooit sprake geweest van abortus.

Het is zwaar in je eentje, maar ik red het.

Als je het je familie zou vertellen, zou je dan op ze kunnen rekenen, zouden ze je steunen? (dit was bij mij erg belangrijk, en nog steeds!!)
    En hoever ben je nu in je zwangerschap?

Ik hoop dat je een keuze kan maken voor jezelf, en daar vrede in kunt vinden!

Heel veel sterkte, en als je wilt praten of vragen hebt schroom niet!

Knuffel

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik wilde je heel veel sterkte wensen....Echt ik hoop dat je er met maatschappelijk werk uit kunt komen. Misschien kun je ze dan houden en liefdevol laten opgroeien. Soms is abortus niet de enige oplossing, maar dat zeg ik je omdat mijn mening wat dat aangaat enigzins gekleurd is. Wel ben ik ervan overtuigd dat je alles zo breed mogelijk moet zien.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hey meis,

Wat zal jij geschrokken zijn. Ik heb zelf ook een tweeling, echter wel samen met mijn man dus het is een andere situatie waar jij in zit als je alleen bent. Maar je gaat het zeker weten redden als je alleen bent. Het is druk 2 hummeltjes maar o zo leuk! Financieel gaat ook zeker lukken. Natuurlijk is het wel duurder dan 1 baby, maar echt niet 2x zo duur hoor. Maar je kan zoveel dingen kopen die in de reclame zijn. Ik heb me ook wel zorgen gemaakt over het finaciele gedeelte, maar geloof me dat komt allemaal goed.

Ik hoop dat je een goede keus maakt. Het is zo bijzonder om een tweeling te krijgen. als je vragen hebt mag je me altijd een prive berichtje sturen.

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Pfff, jemug meis wat een heftig verhaal...Ik ben bang dat ik je niet kan helpen, maar ik heb zelf inmiddels een boek besteld waar wel heel veel praktische informatie in staat, het is geschreven door Eva Brussaard, en het heet Van alleen naar twee (in jouw geval dus drie). Daar staat alles in waar je tegenaan kunt lopen vanaf de geboorte totdat je kindjes een jaar zijn. Van voeding tot juridisch advies tot valkuilen in de omgang met de vader (voor zover deze nog in beeld is) erkenning en ontkenning, wanneer er wel of niet een alimentatieplicht is tot en met wanneer je kindjes een fruithapje mogen...Echt heel breed. Het is niet een heel duur boek en te bestellen bij Bol.com.
    Verder wens ik je heel veel sterkte, en heel goed dat je er ook hulp bij hebt gezocht want dit is in je eentje bijna niet te doen lijkt me! Hou vol meid!

8. joy83

joy83 Lid

12 nov 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames bedankt voor de reacties
    Ik heb besloten om de tweeling te houden en er voor de gaan!!
    natuurlijk zal het niet gemakkelijk zijn maar door alles een rij te zetten enz enz komen wij er wel
    @ kuidebokibi en jada08 ik zal zeker contact met jullie opnemen
    dank jullie wel

liefs

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gelukkig! Ik wens je heel veel sterkte geluk en wijsheid toe.

Misschien als ze er zijn dat je anticonceptie kunt gaan gebruiken, abortus is daar niet voor bedoeld.
    Sorry dat ik het zeg, maar vorig jaar ook al een abortus en nu zat je er ook alweer aan te denken....schiet bij mij even verkeerd.......
    En als je dan al snel zwanger word, door condoom of pil heen, dan gebruik je ze toch allebei int vervolg???

Anyway, sterkte!

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje

Sorry schat, maar dan had je heel wat beter moeten nadenken over je anticonceptie, zeker als het al eens eerder gebeurd is.

Ben blij je update te lezen, het komt echt wel goed. Succes met je kleintjes, het is een godsgeschenk om er één te krijgen, laat staan twee ;)

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Joy: fijn dat je besloten heb deze zwangerschap niet af tebreken. Zwaar zal het best worden maar met genoeg hulp van familie en vrienden ga je het best redden.

12. Je gaat het wel redden! Succ6 ermee

13. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    En de vent dan...? Die mannen komen er altijd maar mooi vanaf en ts krijgt de verwijten...

14. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Joy,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je twee kindjes.
    Heb je een priveberichtje gestuurd ;)

15. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    dat je straks niet 1 maar 2 lieve kleine baby's in je armen mag houden.....
    Ik hoop dat je 'vriend' en je familie je steunen.
    Er zijn heel veel instanties die je financieel kunnen steunen als alleenstaande ouder.

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Als ze zoiets eerder heeft meegemaakt (en ze heeft nergens gezegd dat het om dezelfde mannen ging) dan ga je toch beter voor jezelf nadenken? Dan ben je toch zelf zo verantwoordelijk en alert op voorbehoedsmiddelen, ook al is de man dat wel of niet :(

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben heel blij om te lezen dat je de kindjes houd. Ik wens je heel veel sterkte wat met komen gaat en alle geluk van de wereld met je twee kleine mini-mensjes. Besef dat een kindje, en zeker twee een heel groot wonder is.

Liefs Zora

18. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Wat fijn om te lezen dat je er voor gaat! Het gaat wel goed komen, als moeder krijg je zoveel kracht en liefde dat je meer kan dan je denkt. Dus van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

Eh.. hoe kan je hier nou over oordelen?! Je weet niet eens het verhaal van hoe en wat, dus dan kan je er ook niets over zeggen...

19. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ten eerste gefeliciteerd.

Ik ben een alleenstaande moeder van een drieling en nog twee grotere kinderen. Als je het echt graag wilt dan lukt het je ook wel. Tuurlijk zal het zwaar worden, maar dat is niet voor altijd.

Probeer hulp te krijgen als je het nodig hebt, het zou fijn zijn als je op je familie kan rekenen. Hulp in nederland is slecht geregeld voor dit soort situaties, ook financieel.

Ik wens je veel sterkte.

20. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Heb je nagedacht over adoptie?
    De keuze is helemaal aan jou en begrijp me zeker niet verkeerd. Ik kan me absoluut vinden in het feit dat je de zwangerschap niet afbreekt.
    Ik wens je heel veel succes!

Deel Deze Pagina