Bleeehhh, zo misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jansen, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hallo dames,

    Een vraagje..

    Ik had al enige dagen last van zo'n weeig gevoel in mijn buik maar sinds vorige week echt kotsmisselijk. Twee dagen flink overgegeven maar voel me zo beroerd dat ik m'n bed amper uit kom van ellende.

    Voel me zo schuldig... :'-) Wil gewoon weer enigzins normaal kunnen functioneren..pfff

    Hoe gaat dat bij jullie?

    (even) Hopeloze Jansen
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Misschien even via je huisarts een receptje vragen.
    Ik had het ook en heb EMESAFENE gekregen. Dat werkte perfect!!
    Sterkte ermee
     
  3. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Ooievaar,

    Ik heb gelezen dat het wel helpt tegen het braken maar niet tegen de misselijkheid?
    En bij mij is het juist een intense misselijkheid die alles momenteel zo verkloot.

    Jansen
     
  4. Niet meer actief

    idd Emesafene is echt een goed middeltegen misselijkheid je hebt ze in tablet vorm en zetpillen.
    Sterkte hopelijk gaat het snel over
     
  5. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    die pillen zijn echt voor de misselijkheid hoor.
    vraag maar bij je huisarts, werkt echt goed...
     
  6. Niet meer actief

    Ja idd niet alleen tegen het spugen. Spreek uit ervaring heb het 4 maanden geslikt bij mijn vorge zwangerschap
     
  7. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    een glas cola!!! wondermiddel!!!
     
  8. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Arme Jansen, ik heb het ook zo gehad. Soms bleef ik dagen in bed zo ziek. Ik heb ook Emasefene gehad en dat hielp. Soms was ik nog wel een beetje misselijk maar niet zo erg.
     
  9. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik ook ben heel ziek geweest... nu ben ik nog enkel 'normaal' misselijk met soms een dag dat ik weer wat terugval... Ik functioneerde ook tottaal niet en kon niet meer voor mijn dochtertje zorgen van 22 maanden. Dat vond ik het ergste...

    Jansen, ik weet hoe je je nu voelt... het lijkt uitzichtloos maar ik bleef mezelf als een mantra maar zeggen dat het echt tijdelijk is al lijkt dat niet zo en dat het is voor een hele goede zaak! Als je kan, zou ik er gewoon aan toe gaan geven... Vechten ertegen werkt averechts!

    Heel veel sterkte!!!
    Liefs Anna
    ps. en hier je hart luchten moet je gewoon blijven doen dat lucht op!
     
  10. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Heel veel sterkte, meid!! (ik heb nooit last gehad van misselijkheid, ipv dat kreeg ik er weer andere kwaaltjes voor in de plaats, ach ja. Het hoort erbij!)
     
  11. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wat lief allemaal! Ik wens dit natuurlijk niemand toe maar het is ook fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit gedoe.

    De dokter heeft me vandaag inderdaad emesafane voorgeschreven en nu maar hopen dat het (snel) gaat werken.

    Stom, maar ik heb dit allemaal toch een beetje onderschat, zwanger zijn.
    Ik dacht, dat hebben al miljarden vrouwen zonder blikken of blozen voor mij gedaan dus..dat gaat mij ook makkelijk lukken.

    En nu, pas 9 weken verder, piep ik wel anders :oops:
    Best wel ingrijpend dus.....

    Ik hoop dat ik, en alle andere die last hebben van dit rotkwaaltje, zich snel beter voelen en dat we op en top kunnen gaan genieten.

    Jansen
     
  12. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het valt ook niet mee, maar de ene zwangerschap is de andere niet.
    Dus misschien voel jij je straks wel heel goed..
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ik heb die medicijnen ook, soms werken ze vaak niet. Ben gister bij de vk geweest, ben te veel afgevallen, is niet goed. Ik mah=g nu niet meer dan twee dagen achter elkaar overgeven. Hopelijk ben ik er zo van af. Misselijk zijn is maar niets!
     
  14. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    bij mij werkt emesafene niet... helaas! ben nu 9,5 kilo afgevallen...

    hoeveel ben jij al afgevallen jenny? ik moet de 18e weer naar de gyn en dan hoor ik het wel verder...
     
  15. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Bij mij werken Emasafene en Primparan niet. Mijn vk is met collega's aan het bespreken wel homeopathisch middel bij mij past. ONdertussen sinds week 6 in de ziektewet. De twee andere kinderen merken het verschil goed. Papa krijgt nu meer aandacht en mij laten ze links liggen. Die rust komt me wel goed uit, maar psychisch is het niet leuk om dit te merken.
    Overigens met de andere zwangerschappen ook zo vreselijk misselijk geweest. Afvallen is neit erg, maar uitdrogen wel! Ik kan na 14 uur pas iets drinken (alleen thee) en eten (sultana). Maar moet hier wel bij blijven liggen.

    Vandaag de bedrijfsarts aan de lijn die gelukkig erg begripvol was. Ik overweeg thuiszorg aan te vragen of een schoonmaakster in te huren, want ik kan nog geen kopje in de afwasmachine doen :(

    Sterkte! Ik tel de weken af, hihi voor mij nog 29 te gaan...

    Groetjes, Ellen
     

Deel Deze Pagina