Hi Dames, ik ben ondertussen voor de 5e keer zwanger, vandaag 8w1d, alle 4 de vorige zwangerschappen zijn misgelopen ... Dus je kan wel raden dat ik nogal erg rap begin te stressen dus kom ik hier een beetje geruststelling zoeken (hoop ik!) Gedurende de ganse zwangerschap, of toch al sinds 10dpo, heb ik altijd een temperatuur van 37.1 - 37.2. Met slechts een paar uitzonderingen ('s ochtends eerst opgestaan omdat ik opeens zo straf naar toilet moest, dan pas gedacht aan temperatuur.. die gaf dan 37.0°) en dan op een gegeven moment eens 37.3°. Buiten vandaag en gisteren dan ... Nu staat die al 2 dagen op 37.0° en ik begin weer schrik te krijgen. Kan een tekort aan slaap hier ook een invloed op hebben? De laatste weken ga ik altijd tegen 21u30 al slapen (soms zelfs al vroeger in de zetel) maar dankzij het werk ben ik de afgelopen 2 nachten pas om 22u45 kunnen gaan slapen En ik dacht dat utrogestan die temperatuur mee omhoog hield ? Ik merk wel dat er bijna geen utrogestan meer terug komt .. Die temperatuur is trouwens niet echt het enige, ben ook minder misselijk en ben opeens terug 4 dagen op rij naar de grote toilet kunnen gaan (voorheen om de 2-3 dagen pas eens..), borsten doen iets minder pijn (als ik er op duw wel nog.. maar niet meer zo pijnlijk aanwezig)... Heb wel enorm veel last van bloeddrukvallen de laatste dagen Ik word er dus enorm nerveus van... Het ergste is dus dat we maandag wél een goeie echo hadden op 7w6d. Het was wel enorm stressen, we vonden het hartje niet onmiddellijk (echt een paniekmoment!) en dan vonden we het wel.. kleintje zat wel goed op schema en kwam exact overeen met de duur vd zwangerschap (wat voor ons de eerste keer was).. Ik weet niet meer wat ik moet denken die echo zag er zeer veelbelovend uit, maar dan begint opeens vanalles af te nemen en dan nog eens die temp 0.1 naar beneden... Van alle miskramen heb ik maar 1 spontane gehad, de rest was te zien op echo .. Heb zo een schrik van dat nog eens mee te maken Iemand wel goede verhalen?
Kan je hier aardig mee gerust stellen hoop ik... Mijn eigen "normale" temperatuur is 35.6/35.8 en tijdens de eerste 16 weken zat ik op 37. Toen weer een terug naar mijn eigen temperatuur en nu 34.3 weken zwanger en weer een temp van 37.2 ... En toch gaat alles goed... Bij mij is het zelfs al aan het rommelen met 1/2 cm ontsluiting en verweekte baarmoederhals en een kleine opening...
Ha meid, Ik kan je niet echt geruststellen mbt tot temperatuur want dat heb ik na verloop van tijd niet meer bij gehouden. Wij na 6 jaar waarvan 3 jr mallemolen ook zwanger voor de 5e keer. 4 keer een miskraam waarvan steeds het hartje gestopt is maar dat was pure ech volgens gyn. Ze konden nl geen reden achter halen waarom het steeds fout ging. Maar inmiddels na 26 embryo's terug geplaatst gekregen en zie mijn baner! Ik heb nog steeds schrik en onzeker. Ik heb veel pret echo's laten maken. Dat hielp me wel wat. En ik heb een doppler zodat ik af en toe het ❤ kon luisteren. Dat gaf me weer vertrouwen. En nu voel ik kleine ukk wel bewegen dus ook dat geeft ook een goed gevoel. Dus ik kan je niet helpen met temperaturen maar ik zou zeggen probeer ositief te denken. Doe desnoods een extra pret echo en zoek afleiding hoe moeilijk dat ook is. Suc6 en geniet van het zwanger zijn
Ik denk dat de stress die je zelf creëert door het constant temparaturen en bezig zijn met verschillen van 0.1C etc veel meer negatief effect hebben op je zwangerschap dan de daadwerkelijke temp verschillen. Uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan maar je zult echt relaxter moeten worden en minder stressen. Je hebt geen controle (helaas) en zult een stuk uit handen moeten geven aan moeder natuur en je eigen lichaam. Probeer vertrouwen te vinden en ontspanning en vooral afleiding!!! (ik heb zelf ook tot 25 weken ofzo gedacht dat het fout zou gaan dus ik veroordeel je absoluut niet hoor!)
bedankt voor jullie reacties dames ! @Stefanie allereerst proficiat met je zwangerschap! Heb inderdaad wel gelezen dat in het 2e semester dat je temp terug naar "normaal" kan gaan.. Maar over de temperatuur in de 8ste week vind ik niets ze is natuurlijk nog niet onder de coverline, maar het jaagt me toch angst aan dat het een teken kan zijn.. Ik neem wel al utrogestan, maar de gyn gelooft niet in temperaturen en mag dus in principe ook de dosis niet verhogen .. (alhoewel ik het vanavond aan een vroedvrouw ga vragen denk ik) @flower wat prachtig dat je zo ver al bent na 4 miskramen! Ook proficiat! Kan me inbeelden dat het echt heel gelukzalig is eens je die 12 weken voorbij bent.. Hier hebben ze ook geen enkele reden gevonden. Ons eerste had wel een reden (T21 + zware hartafwijking), daarna een biochemische, daarna het hartje gestopt zonder echte reden en dan een vruchtzak met dooier en geen kindje.. Welja met ons 3e zwangerschap is wel gezien dat mijn proteïne S niet zo goed stond, maar er is officieel geen probleem want buiten de zwangerschap was die wel ok. Dus daar neem ik al preventief cardioaspirine voor .. Een doppler heb ik ook al liggen, maar 8 weken is echt nog te vroeg vrees ik en dan ga ik nog harder panikeren als ik niets vind Binnen 1,5week (7nov) mag ik terug gaan voor een echo.. Ik mag om de 2 weken gaan, om de week vinden ze niet veilig voor de baby..
Het blijven temperaturen is opgelegd door de acupuncturist(/vroedvrouw) .. Anders had ik er al lang mee gestopt.. Maar het is natuurlijk niet alleen die temperatuur hoor.. Borsten minder pijnlijk, darmen werken precies terug wat beter, minder misselijk ... Gisteren iets gaan eten met het werk & bedacht me zelfs op een gegeven moment dat ik me helemaal niet meer zwanger voelde :S En mijn lichaam heeft me al zo vaak in de steek gelaten dat het echt heél erg moeilijk is om er nog wat vertrouwen in te hebben. Afleiding zou misschien wel kunnen werken, maar meestal duurt dat ook niet lang alles wat ik doe of probeer verveelt me erg snel en dan begin ik toch weer te piekeren.. Eigenlijk ging het "best goed" qua stress, tot gisteren.. :S (het liefst vanal zou ik zelfs een winterslaap houden tot aan de 12 weken echo!)
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Waarom temperatuur je nog? Utro kan je temperatuur verhogen maar dat wil miet zeggen dat hij niet wat kan schommelen... En 0,1 omlaag is echt geen reden tot paniek. Wanneer is je volgende echo?
Dankje! Ik temperatuur nog omdat de vroedvrouw/acupuncturist zei van dat te blijven doen tot 12 weken.. :/ Zij evalueert die iedere week opnieuw. Eigenlijk is ie van maandag 37.2 naar dinsdag 37.0 gesprongen.. dat ziet er zelfs gewoon eng uit op de grafiek :S volgende echo is 7 november..
Hoi jdk, gefeliciteerd met je zwangerschap! Snap je stress volkomen. Zo'n kostbaar kindje en je wilt zo graag dat het deze keer goed gaat en je niet weer dat verdriet hoeft mee te maken en de onzekerheid of het ooit gaat lukken! Goed nieuws: wat betreft het afnemen van je kwaaltjes: Rond week 7/8 had ik dat ook en opeens kwamen ze weer terug. Temperaturen heb ik geen verstand van, maar ik denk dat 0.1 verschil niets betekend. Dikke knuffel! Hopelijk gaat het deze keer goed!!!!
temperaturen moet je ook gewoon echt niet doen als je een positieve test had... dat slaat gewoon nergens op en dan krijg je onnodig stress... probeer vertrouwen in jezelf en je kleine te hebben en ik hoop echt dat je een mooie plakbaby in je buik hebt.
Ik herken het helemaal.. Ik werd ook zo onzeker toen mn kwaaltjes ineens afnamen en door de eerdere mk ben je minder relaxt in je zwangerschap.. ten minste dat had ik.. Ik leefde van bezoek tot bezoek.. En zelfs nu weer.. Nu heb ik als ik haar een dag minder voel al het gevoel dat me bekruipt; zal het wel goed gaan? Ik dwing mezelf nu meer te genieten van de zwangerschap omdat ik bij mn zoontje meer aan het stressen was dan dat ik er van genoot...
Ik zou stoppen met temperaturen en aangeven bij de vk dat je je hier niet prettig bij voelt. Je schiet er helemaal niks mee op dat je zo in onzekerheid zit! Wat word je vk er beter van dat jij temperatuurt? Waarom wilt ze dit zo graag? Zou het dus morgen gewoon niet meer doen.
Gefeliciteerd. Een een 1e echo met een kloppend hartje is toch al prachtig Bij mijn zoontje had ik helemaal geen kwaaltjes. En nu ook niet. Had wat gevoelige borsten maar nu ook niet meer. Probeer te genieten en 7 november gewoon weer een prachtige echo van jullie kindje.
Hey hey Idd mijn eerste vraag zou ook zijn wat voegt het temperaturen toe? Kwaaltjes...tja sommige zijn weken ziek andere hebben nergens last van waaronder ik.. Inmiddels 15 weken en enige keren dat ik me op en top zwanger voel is na een echo en het echt gezien heb. Soms heb ik een keer hoofdpijn dan een keer m'n darmen verstopt en dan weer moe. Het komt en gaat en kun je geen pijl op trekken. Probeer het inderdaad een beetje los te laten en te vertrouwen op je lichaam. Dat je elke 2 weken mag komen is al super en vertrouw daar op. Denk dat het heel veel stress zou schelen. Maar wat ik vergeet is natuurlijk gefeliciteerd! En heel veel succes!
Huh? Ik heb in 31 weken tijd 34 echo's gehad (waarvan ongeveer de helft zelf betaald) en er is nooit iemand geweest die mij verteld heeft dat dat schadelijk zou (kunnen) zijn.. Als je het echt niet meer trekt, gun jezelf dan alsjeblieft een pretecho. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die gaan roepen dat je daar je angst alleen maar mee voedt, maar mij hebben de echo's echt door de zwangerschap heen gesleept. En nee, het hielp nooit voor lang, maar het hielp wel even. Van die piepkleine momentjes waarop ik even naar m'n kindje kon kijken, haar zag bewegen en even aan niets anders hoefde te denken, niet hoefde te stressen en niet bang hoefde te zijn dat het mis was.. Ik weet niet waar je woont, maar in Oudenbosch (brabant) bij Pretecho&Zo maken ze vanaf 6 weken al pretecho's en daar kunnen ze ook inwendige echo's maken. Mocht er uitwendig nog niet zoveel te zien zijn, dan heb je dat in ieder geval ook achter de hand. Dikke knuffel! Ik weet als geen ander hoe het is om constant in angst te leven en hoe slopend dat is..