ik stop hier nu. dit is dweilen met de kraan open..... zucht..... [/quote:27fokmtm] Ja inderdaad. En sommige mensen hebben echt niet door dat er een verschil is tussen harde aanpak en harde trap .
ik stop hier nu. dit is dweilen met de kraan open..... zucht..... [/quote:7umux0kl] Ja inderdaad. En sommige mensen hebben echt niet door dat er een verschil is tussen harde aanpak en harde trap .[/quote:7umux0kl] pfffff
Pfoei.. Aan Babymissy; Ik denk dat veel members dit een gevoelig onderwerp vinden, het gaat hier om zwangerschap en kindjes, dat gaat velen aan het hart. En dat brengt emoties met zich mee, onbegrip, woede. Maar ook uiteenlopende meningen. Vooral omdat je verhaal best wel complex is en een aantal moeilijke situaties bevat. Haal bij iedere reactie er uit wat je kunt gebruiken als stimulans voor het bereiken van je doelen. Vertrouw daarbij op jezelf. Wat ik zou doen in jouw situatie is zorgen voor financiele onafhankelijkheid. Geen (grote) schulden, geld voor levensmiddelen, een nette woning met ruimte voor je kinderen, externe hulp, maar vooral orde, structuur en veiligheid. Er staan genoeg reacties in dit topic om te begrijpen wat je daarvoor moet doen. Het zal niet makkelijk zijn.. maar zorg voor zelfstandigheid en stabiliteit zowel geestelijk als je thuisbasis. Misschien is een verhuizing een nieuw begin, een (nieuwe) parttime baan, een hobbyclub of nieuwe vrienden. Bedenk goed of je dit aankan met een kindje in je buik, dit had ik overigens niet gezegd als je niet eerder een abortus had laten plegen. Maar wat ik bedoel is; ga vooral voor je andere twee kindjes heel hard aan het werk! Dan hoop ik voor je dat je je leven op orde kunt krijgen en met al je kinderen een heel fijn leven hebt. ps. ook ik heb een (ex)vriend gehad die niet goed voor me was.. Heel sterk zijn en consequent volhouden om hem nooit meer te zien, dan kun je, net als ik, heel gelukkig worden!
Iemand helpen hoeft niet altijd in positieve zin te zijn, veel succes wensen en hopen voor haar dat t goed komt heeft ze bar weinig aan, dit gaat verdomme niet zomaar ff over iets , nogmaals ik vind het ondanks dat het vaak voorkomt nogal schokkend dat je kinderen "in vrijwillig" kader uit huis zijn geplaatst en dan het hele verhaal erom heen, mijn GOD Er zit vast een heel verhaal omheen, dat wij niet weten, maar of dat veel positiever is als wat ze hier al verteld heeft vraag ik me af, wij moeten het hier doen met de infodie zij verstrekt, en daar ben ik behoorlijk van geschrokken eerlijk gezegd, k vind het nogal verwarrend en onverantwoordelijk overkomen allemaal. Het advies wat hier gegeven is sluit ik me bij aan, zie jezelf zo sterk te maken dat je van dat snotjonk af komt, maar dan moet je ook ECHT van hem af WILLEN en niet omdat anderen dat zeggen. Dat is de eerste stap en dan volgt de rest vanzelf wel, ook zou ik bij mezelf nagaan of je niet wat hulp kan gebruiken met emotionele kwesties, wat betreft het bewust zwanger worden, abortus, nu weer zwanger verhaal... succes.
waarschijnlijk heeft ze aan beide niks... niet aan die "sterkte meid, succes bla bla bla" en niets aan die spiegel die sommige (waaronder ik) haar proberen voor te houden. tja en idd wat al gezegd is, je kan om tips vragen maar een onderwerp als dit is niet zomaar iets zeg, en als je je mening - kritiek niet mag geven, moet je zo'n onderwerp niet openen....simpel wens die meid alle goeds hoor, maar mag er begrip zijn voor mijn onbegrip, we zijn niet allemaal hetzelfde en de 1 vindt het bijna "normaal" de ander krijgt er kippevel van zo makkelijk als er met kinderen tegenwoordig om wordt gegaan
ik vind het gewoon super dom, tuurlijk kan het je overkomen, het is mij ook overkomen, dwars door me pil heen, maar mijn god als je er al 2 hebt en 1 hebt weg laten halen, doe het dan VEILIG! hoe dom kan je zijn! sorry dat is mijn mening
Iedereen roept maar.. ze vraagt hulp bla bla bla.. Wij wilden (ja wilden, want inmiddels geloof ik bijzonder weinig van dit verhaal) haar best helpen en steun geven. We hebben toch ook veel vragen gesteld zodat WIJ (dus iedereen van die forum) een goed beeld zouden kunnen hebben van de situatie! Er wordt niet meer gereageerd en het verhaal gaat een eigen wending nemen.. Wanneer iemand roept in december dat ze 8 wkn zwanger is en vervolgens later terugkomt dat ze 4 wkn zwanger is.. Dan gaat er toch een belletje rinkelen? Ik ga dan na wat er geschreven is ja, zo goed gelovig ben ik nou eenmaal niet. Ik heb niet zomaar meelij met iemand! Iemand komt niet voor niets in een bepaalde situatie terecht! En heel lullig, maar ook ik heb ervaren dat je daar zelf toch de hand in hebt, dus ook zij!
Volgens mij loopt er niemand met haar mee te lullen Ik snap alleen niet waarom sommigen elk lettertje van haar uitpluizen of zelfs zeggen dat ze nu ook beter een abortus kan laten plegen . En dat daarbij ook nog wordt gezegt dat ze niet van het vorige kindje hield vind ik erg grof. Zoiets zeg je niet en voegt niks toe aan deze discussie. Ik vind haar " niet zielig " maar haar kinderen wel , daarom zei ik ook dat het op dit moment misschien het beste is dat haar kinderen in een pleeggezin zitten. Dan kan zij mbv allerlei hulpinstanties aan haar problemen werken . Als ik haar was zou ik dit forum eventjes laten voor wat het is en naar een hulpinstantie stappen.
ik ben degene die haar berichtjes heeft gekopieerd. en heb er geen spijt van om eerlijk te zeggen. niet om haar op uitspraken te pakken, maar om een beeld te krijgen van hoe het in elkaar zit. omdat ze steeds zo weinig informatie vrij gaf. Om haar te kunnen helpen moet je immers zo vind ik achtergrond informatie hebben. haar helpen doe jeniet alleen maar door positief te praten naar haar toe. Goed zo meisje wat je gedaan hebt bla bla bla. Daarom vind ik het wel goed dat mensen hun mening hebben gegeven.. Hier kan zij zelf ook dingen uit halen. zeggen dat iemand dan nu ook maar een abortus moet plegen vind ik niet kunnen. we weten immers niet in welke situatie zij zich bevond in die tijd. In een paar maanden tijd kan een hoop gebeuren. Ik hoop echt voor haar dat het allemaal goed komt en misschien met wat meer informatie kunnen wij haar echt goede gerichte tips geven. Ik hoop dat ze nu voor zichzelf kiest en voor haar kindjes. want dat is echt het belangrijkste nu. Dat neemt niet weg dat ik het hele verhaal nog steeds echt vaag vind. en zoals al eerder gezegd je wilt iemand goed tips/adviezen geven en dan heb je toch ook de juiste info nodig. Nu gaat iedereen zich een mening vormen met de weinige info die er is. Zo ook ik. een mening is er om gegeven te worden. we leven in een vrij land. En als je een topic opent weet je dat er zowel negatieve als positieve reacties kunnen komen. WE kunnen wel allemaal lief tegen elkaar doen en onze mening voor ons houden, maar dan wordt je weer schijnheilig genoemd. al met al doen we het nooit goed. Meid ik wens je heel veel sterkte en denk aan je zelf en vecht voor je kindjes. ps ik denk dat iedereen die hier zijn mening heeft gegeven ook echt het beste wel met je voor heeft.
](*,) ](*,) ](*,) ik vind echt dat sommige te hard zijn en een plaat voor de kop hebben noem geen namen maar ze vroeg hier dd hulp om dit kindje wel te houden. tuurlijk zit zijook fout maar wie heeft er nou geen fouten gemaakt? iedereen toch? elke mens maakt fouten niemand is perfekt ook niet babymissy ja het is spijtig van de abortus denk dat je er zelf mischien ook moeite mee heb maar mischien was het inderdaad handig om condoom of pil te gebruikten. kortom het is gebeurd en zij kan het niet terug draaien niemand. elk mens maakt ooit een verschrikkelijke fout en laat niemand zeggen dat het niet zo is want dan liegen jullie. babymissy zorg dat je je 2 kindertjes thuis krijg en zorg dat je bij je ex weg gaat je zal zien dat je leven en je kinderen veel meer waard zijn dan je ex. ook dit kindje zal wel groot komen vecht voor je kinderen dan komt het wel goed met jullie. [-X [-X [-X [-X sommige mensen
Van wat ik heb gelezen begrijp ik dat ze haar eigen fouten door heeft. Ze loopt bij de GGZ. Ze heeft contact met een voogd. Ze zegt meerdere malen dat hij er positief instaat. Ze werkt mee met jeugdzorg. Ze zegt dat ze dit kindje zonder die ex groot wilt brengen. Nog beter: ze zegt dat ze niet meer bij elkaar zijn. Ze heeft zelfs aangifte tegen hem gedaan. Ze wil vechten voor dit kindje, net zoals ze al voor die andere 2 doet, maar is bang dat ook deze haar wordt afgenomen, omdat haar andere 2 kinderen nog steeds niet bij haar terug zijn. Ik zou zeggen: Meid, je bent op de goede weg! Zeker weten. Ga hiermee door! Dan zien alle instanties waar je nu al contact mee hebt vanzelf dat jij je er voor inzet! Zolang ze dat blijven zien, maak je meer kans om je kinderen weer bij je terug te krijgen.
Ik ga me ook verder maar buiten deze discussie houden. Ik heb oprecht geprobeerd mee te leven, mee te denken en mee te voelen. Maar dat ik daarmee dingen heb gezegd die moeilijk zijn om onder ogen te zien is volgens mij onvermijdelijk. Er zijn nu eenmaal dingen in haar leven gebeurd die niet de schoonheidsprijs verdienen. En nee, niemand is perfect, maar aan de andere kant besluit een rechter ook niet zomaar tot een OTS. Inhoudelijk heb ik getracht tips te geven, maar verder horen we niks van haar (ook niet via een pbtje, dus ik krijg geen enkel signaal dat ze nog op mijn hulp wacht). Wat betreft de hele discussie er omheen: Ik vind het jammer dat er moraalridders zijn die lopen te zuchten en te juichen zonder verdere argumenten. Of je het nou met mij eens bent of niet, ik geef altijd argumenten die je mag bekritiseren. Wanneer je alleen maar klapt/rolt met je ogen dan kan ik daar vrij weinig mee... Enneh: babymissy al helemaal niet! Niemand heeft volgens mij de illusie de wijsheid in pacht te hebben, maar als iemand om hulp vraagt probeer je zo goed en zo kwaad het kan met je eigen ervaringen te helpen. Ik krijg een beetje het idee dat dit niet geaccepteerd wordt, dus wie is er dan eigenlijk echt 'open minded'? Babymissy, als dit allemaal waar is en je zit écht om hulp verlegen dan mag je me altijd een pbtje sturen (ik ben bereid mee te denken en weet vanuit mijn werk iets van dergelijke situaties).
Tuurlijk heeft iedereen fouten gemaakt en ook wel grote fouten en k heb zelf ook, geloof me het nodige meegemaakt mede door mijn eigen schuld maar het is mij nooooooooooooit zover gekomen dat 1 van mijn inmiddels 5 kinderen dreigden onder OTS te staan. Dat gebeurt echt niet zomaar, joehoee
Juist degene die grove fouten hebben gemaakt en die het niet altijd makkelijk hebben gehad weten dat de zachte aanpak niet werkt en dat t allereerste wat moet gebeuren is dat babymissy uit dee slachtofferrol moet komen, en haar handje vast houden helpt daarbij niet. En geloof me ik heb dingen meegemaakt die ik mijn ergste vijand niet toewens en ik ben er niet uitgekomen door meelij met mezelf te hebben. En tuurlijk mag ze fouten maken maar ga even met mij na: kinderen t huis uit door ex(zegt zij, waren 2 vechten hebben 2 schuld, maar daarin weten wij niks) Fout 1 kinderen staan onder OTS en ze is bezig met haar vriend met losse handjes om weer een kindje te krijgen Fout 2 is inmiddels gepland zwanger en besluit het kind weg te halen(had ze eerder over na moeten denken lijkt mij, ben niet tegen abortus maar het is bij een geplande zwangerschap gedaan en daar krijg ik rillingen van, toont aan dat iemand niet genoeg nadenkt en te impulsief is) Fout 3 wordt vlak daarna weer van dezelfde vent zwanger Fout 4 1 fout prima, 2 kan, 3 hmm niet zo slim en 4 is echt heel dom en toont aan dat ze helaas niet leert van haar fouten. En dit is in een tijdsbestek van een half jaar en alleen nog maar de dingen waar wij weet van hebben. En zeg dit echt niet allemaal om babymissy de grond in te boren iedereen heeft een andere manier van "helpen" Babymissy leer nou is van je fouten en probeer sterk te zijn voor je kindjes. En zie in dat het jouw fouten zijn dus dat jij ook kan zorgen dat t weer goed komt. En stuur pienie een pb, die kan je helpen, laat zien dat je echt wil.
ja of jij de enige bent met problemen en fouten? iedereen en ook ik wat ik me vijand niet toewenst maar daar gaat het niet om ik vind het niet gek dat babymissy niets meer hier wilt zeggen geef haar geen ongelijk . ik hou me mond wel veder voor ik straks nog hier word afgeflikkerd door wat ik wil zeggen.