Volgens mij worden er genoeg vragen gesteld (en ze hoeft ze natuurlijk niet te beantwoorden).. We wachten ook met smart op een reactie!
Wat een bizarre wending neemt dit topic (met een wat kleine inbreng van degene die het is gestart). Allereerst vind ik het wat makkelijk om te zeggen dat 1x slaan teveel is en dat je dus zo weg bent... Pas als je het meemaakt zie je dat zoiets erin sluipt. Als een man je de eerste date tot moes zou slaan zou hij nooit je partner worden. Zoiets groeit langzaam naarmate het zelfvertrouwen van de vrouw wordt neergesabeld. Ik weet vanuit mijn werk en in mindere mate vanuit mijn eigen ervaring dat het niet zo zwart wit gesteld kan worden. Verder vind ik dat haar eigen verantwoordelijkheid te weinig wordt belicht. Het is echt niet alleen de schuld van die vent dat de kinderen het huis uit zijn. Zij heeft er blijkbaar geen zorg voor gedragen dat de kinderen veilig waren. Er zijn voldoende mogelijkheden (politie, blijf van mijn lijf huis, eigen netwerk, vrijwillige plaatsing in de hulpverlening waarbij ze werkt aan verbetering van de thuissituatie etc etc) om een verplichte uithuisplaatsing te voorkomen. Ik snap best dat dit heeeel moeilijk is voor een jong iemand in haar situatie en zeg dus ook niet dat ik dit niet snap. Toch zou een OTS bij voorkeur haar ogen hebben geopend en dat ze toen de hulp had aangegrepen. Tussentijds is ze blijkbaar weer een nieuw gezinnetje gaan stichten, even twijfel en dus abortus, en weer later toch weer zwanger en de man als enige schuldige aanwijzen. Ik vind dat een man NOOIT mag slaan en praat dit dus niet goed. Maar zij heeft zelf ook bij iedere stap een keuzemogelijkheid. Nu lijkt ze te kiezen voor hulp en een nieuwe start en dat vind ik enorm positief en dapper. Sorry dat ik in de ze-vorm ben gaan schrijven en niet jou direct heb toegesproken. Het valt me echter zo op dat je vrij weinig inbreng hebt in de discussie. Ik zou het persoonlijk fijn vinden als je aangeeft of je nog wel iets aan de geschreven zaken hebt. Ik en vele anderen proberen ons in te leven en je schrijft slechts hele korte reacties. Ook hoop ik voor je dat de geschreven dingen je oppeppen en niet dat je hierdoor ontmoedigt wordt, want jij en 3 kindjes moeten wel een beter leven gaan krijgen!
Sorry renate ben t niet met jou eens. Haar 2 kinderen zijn door haar ex uit huis geplaatst, daarna gaat ze toch werr met haar ex naar bed. Moet ze zelf weten misschien niet t slimste maar ja ik kan me er nog iets bij voorstellen. Dat ze dan zwanger van hem wordt is dom maar ok, ik kan er begrip voor op brengen. Abortus laten plegen, misschien gezien de situatie wel t verstandigste. Maar wat ik absoluut niet kan begrijpen is, dat ze binnen 1 week nadat ze dmv een operatie is "schoongemaakt" weer zwanger van hem raakt! De pil, condooms? Ze zit nu in een rotsituatie maar gezien de informatie die we wel over haar hebben heeft ze gewoon 2 x achter elkaar een stomme fout gemaakt door zwanger te worden. 1 x kan ik begrijpen maar om net na de operatie weer zwanger te worden, dat vindt ik gewoon dom. Blijkbaar heeft ze niet van haar fouten geleert.....
Hebben jullie haar vraag niet begrepen of kunnen jullie niet lezen? Ze heeft idd wat domme fouten gemaakt ja, maar ze vraagt toch niet wat jullie er van vinden ze vraagt of er iemand is die meer weet over het voorkomen van een uit huis plaatsing van haar toekomstige kindje. Jullie moeten toch een keer beter lezen hoor want dit is niet noremaal Meid ik zou zeggen bewijs dat je voor dit kindje kan zorgen dan komt het allemaal goed denk ik.
Als ze niet wilt dat we onze mening geven dan moet je ook niet zo'n topic openen..... En wat vind je niet normaal dat wij gewoon onze mening geven ?
Ja je zegt het goed je geeft je mening maar er wordt hier niet gevraagd naar en mening over haar fouten, maar iemand die TIPS heeft om uit huis plaatsing van haar kindje te voorkomen....
Nogmaals volgens mij kan jij niet lezen.... Ik zeg dat als je niet iemand zijn mening wil horen/lezen dan vind ik dan moet je niet zo'n topic plaatsen iedereen op het forum mag zijn / haar mening geven en wil je niet naar die mening luisteren of wil je dat niet dan moet je niet zo'n topic openen want met zo'n warrig verhaal kan je verwachten dat er mensen reageren die hun mening gaan geven...... Ik ga veder geen ruzie maken met je maken maar dit is gewoon mijn mening....
Ja dat wel maar ik vind het gewoon raar dat als iemand iets vraagt er eerst naar alle berichten wordt gekeken en dan een antwoord gaat geven, dat is gewoon belachelijk...
zo heel raar is dat niet hoor, denk dat menigeen gaat kijken hoe het er in het verleden aan toe ging en of je er informatie uit op kunt halen of het soms ook een poosje goed is gegaan of minder of weet ik veel wat, en als je dan wat "vreemde" reacties van haarzelf leest is het niet meer dan logisch dat er vraagtekens worden gezet... en nog minder dat er niet zo heel veel "begripvolle" mensen zijn we zijn hier allemaal volwassen maar lijkt wel of je met een klein kind te maken hebt 15 die terecht nog geen verantwoordelijkheids gevoel heeft, maar een vrouw van haar leeftijd mag je wel verwachten dat ze zeker nadat ze al 2 kinderen heeft wat verantwoordelijkheidsgevoel heeft opgebouwd om haar eigen mannetje een beetje te staan, en niet zomaar het ene kind weg laten halen om vervolgens de maand er op het kind te houden... sorry hoor dat gaat mijn realiteitszin even te buiten
Ja ok dat is wel een beetje vaag ja dat ze 2mnd geleden een abortus heeft gedaan. Maar ze heeft er heel veel spijt van en wil opnieuw beginnen, en daarvoor moet ze ook de kans krijgen. Met deze reacties komt ze niet echt ver...
Ze leeft zich toch in ze geeft toch aan hoe zij er over denkt..... Edit: Dat ze spijt heeft kan ik me voorstellen maar ik kan me niet voorstellen dat je dan terug gaat bij zo'n hufter van een man....nee sorryik zeg het verkeerd ik snap dan niet dat je dan weer zwanger word van zo iemand....
Ik denk dat Babymissy om haar openingsvraag uit het eerste bericht beantwoordt te krijgen het beste zo vroeg mogelijk contact kan opnemen met de hulpverlenende instanties die haar nu begeleiden, een reaktie die ze nu ook al van meerdere mensen heeft gehad. Die aktie kunnen we denk ik alleen maar stimuleren door dat te benadrukken. Verder denk ik dat ze met haar vraag en problemen eigenlijk niets te zoeken heeft op een forum dat voornamelijk gaat over zwanger worden en zijn, en waar dus veel mensen opzitten die er veel voor over hebben om in hun stabiele thuissituatie een kindje te kunnen opvoeden. Als je een beetje nadenkt weet je dan dat je dit soort reakties kunt verwachten. En als je dan een probleem als dit toch voorlegt moet je ook met minder positieve reakties kunnen omgaan. Dat is het hele idee van een forum. But hey, this is only my opinion... edit: Ennuh, Babymissie, sorry dat ik niet naar jou persoonlijk reageer maar je hebt al even niets meer van je laten horen. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je de juiste stappen voor jezelf onderneemt.
nee hoor integendeel ik kan me juist heel erg goed in mensen in leven. maar ik heb al te veel "verhalen" gezien en sorry hoor bij 9 van de 10 keer bleek het een broodje aap verhaal te zijn, en met dit kan ik (en andere) ook niet echt veel... deze vrouw zou als je haar mag geloven geslagen mishandeld worden e.d. nou sorry hoor maar dan ga je gewoon niet meer met diezelfde kerel naar het nest, en als je dan leest dat ze er vanaf september als het niet augustus is mee bezig is om zwanger te worden, van diezelfde mafkees dan kan ik daar met mijn pet niet bij... en al helemaal niet als je ziet dat ze uiteindelijk zwanger is daar veel over praat en er naar uitkijkt, je vervolgens leest dat ze 8 wkn geleden een abortus heeft laten plegen van een kind waar je op dat moment toch van houd, en 4 wkn later WEER zwanger is? wel eens gehoord van anticonceptie? wel eens gehoord van verantwoordelijkheid? wel eens van verstand gehoord? tja misschien wel gehoord maar niet in het bezit van...
Smoekie: Sluit me helemaal bij je aan.... Maar vraag me af of ze ook wel snapt dat ze het hier heeft over een mensje.... Eerst haalt ze een leven weg en dan laat ze weer een leven komen :S dat vidn ik zo raar... waarom dan dat eerste babytje weg laten halen en dan nu weer zwanger worden en het wel houden....
het gaat hier inderdaad wel heel erg off-topic nu, dat is ook wel logisch omdat bij deze situatie waar ze in zit heel complex is. tips over de ots en uithuisplaatsing staan er al genoemd hier, daar ging haar vraag inderdaad over en ik hoop dat ze daar wat aan heeft, wat wij er allemaal van vinden daar heeft ze inderdaad niet zoveel aan, het enige dat positief zou kunnen zijn is om te lezen hoe raar haar situatie op andere mensen over komt, dan ga je zelf soms ook wat anders denken. Babymissy ik ga je toch vragen of je genoeg antwoord op je eigenlijke vraag hebt gehad?
Tja, ik vind het iets te beschermend naar haar toe als we niks mogen zeggen over eventuele 'fouten'. Kijk mede daardoor zit ze wel in deze situatie. Ik verwijt haar verder niks, maar als ze tips voor de toekomst wil moet ze bereid zijn te kijken naar de fouten uit het verleden. Dat zal een rechter nl ook doen om te kunnen vergelijken of ze dit kindje en haar anderen (terug) krijgt. Dus inderdaad, een beetje genuanceerd soms kan geen kwaad maar als we haar als een kwetsbaar en instabiel meisje moeten gaan behandelen ipv als de moeder van 3 dan kan ze blijkbaar niet in de grote mensenwereld meedraaien. En kan ze dan wel voor haar kids zorgen. Als ze écht tips/adviezen wil zijn er meer dan genoeg mensen die meedenken. Ik krijg alleen een beetje het gevoel dat wij wel denken maar zij een beetje afhaakt bij dit topic...
Ja volgens mij zijn wij de enigste die hier onze mening geven en zelf zegt ze niets meer... Ik zou best wel een reactie van dr willen wat betreft de reacties die er tot nu toe staan....