ik ben blij dat ik hier nog niet gereageerd had. maar ik vind ook wel dat sommige een beetje hard door de bocht komen. oke ik zeg ook eerlijk ik praat het ook niet goed wat zij heeft gedaan en wat ze doet tenslotte is het echt haar leven . oke wat ik dus niet snap is dat zij weer zwanger is geworden en het weg heb laten halen en vervolgens weer zwanger is . maar over dat iedereen zo makkelijk zeg dan ga je toch weg en dan duik je niet het bed met iemand in . ik denk dat ze dat mischien ook gedaan heeft omdat ze bang is? bang dat als ze bij hem weg gaat hij haar nog meer aan wilt doen? en die abortus mischien was ze bang dat hij haar en haar kindje iets zou aan doen als hij wist dat ze zwanger was? dat ze het daarom uit voorzorg heb weg laten halen? ja oke het is dan niet verstandig om nu weer zwanger te zijn en te worden ze had hier over beter naar moeten denken geef ik toe. maar ik vind dus ook dat jullie soms wel te makkelijk zeggen dan ga je toch weg bij hem. terwijl het dus niet zo makkelijk gaat als je mishandeld word en dergelijke want wie weet gaat ze weg en is hij wel toe in staat om haar om het leven te brengen? zulke gekken lopen er genoeg rond. ik denk dus dat ze ook echt bang is /was . ook vind ik dat ze alles op alles moet zetten ervoor te zorgen dat zij haar kinderen thuis krijgt. en ik hoop voor haar dat ze dat lukt en deze kinderen een fijne jeugt geeft en ook de toekomstige baby. het lijkt me ook geen pretje dat je kinderen dus bij andere mensen zit en jij ze bijna niet ziet. erg moeilijk. vecht voor je kids zou ik zeggen en blijf weg bij je ex ook al is het makkelijker gezegt dan gedaan.
Ik denk juist door de verschillende meningen die allemaal (nog steeds gaande over babymissy haar vraagstelling) gegeven worden, zij er misschien juist wel iets aan heeft. We zijn nou eenmaal niet hetzelfde allemaal. Ze vraagt om tips, nah die heeft ze wel gekregen hoor.
Ik vind t nogal heftig, ook al zou dit dagelijks gebeuren, toch vind ik het behoorlijk schokkend , kben heel open minded en ben zelf ook alles behalve standaard hoor, dat weet iedereen hier maar dit gaat mij zelfs de pet te boven, daarom denk ik dat het niet raar is dat er zulke reacties worden gegeven , en daar zou ze zelf ook niet raar van op moeten kijken.
Ik denk dat het op dit moment misschien beter is dat de kinderen in een pleeggezin zitten. Zolang zij nog steeds contact blijft houden met d`r ex -met losse handjes -is dit de beste oplossing. Ik hoop dat ze zich met behulp van professionele hulp los weet te maken van haar ex. Een vriendin van mij wordt in het bijzijn van haar kinderen geslagen . De oudste heeft een leerachterstand en gedragsproblemen. De jongsten zijn nog te klein om het te snappen. Ik heb al meerdere malen geprobeerd om haar te helpen, maar zo lang zij er niet 100% achter staat dat breken met die man het beste is voor haar en de kinderen kan ik niet veel doen. ze heeft mij al meerdere malen huilend of boos opgebelt maar telkens als ze op het punt stond om bij hem weg te gaan krabbelde ze op het laatste moment terug. Dit soort mannen zijn voor vrouwen met een laag zelfbeeld zeer zeker " een verslaving ". Ik denk ook dat de meeste vrouwen geloven dat ze niks waard zijn en niks beters kunnen krijgen en daarom bij zo`n man blijven. Vaak hoor je ook dat de man de vrouw wijsmaakt dat ze niks beters kan krijgen en dat ze niks waard is of zegt hij dat hij de kinderen van haar afpakt. Die vriendin van mij werd wijsgemaakt dat de kinderbescherming de kinderen van haar afpakt als ze bij hem weggaat, en ze gelooft het ook nog! ik vind het erg triest voor de kinderen , want die hebben er niet om gevraagd. Babymissy : Zoek hulp! Ga aan je zelfvetrouwen werken. Zorg dat je van die man afkomt. Verhuis desnoods naar een andere stad , zodat je hem niet meer tegen kan komen en dus niet meer in de " verleiding " kan komen! Sterkte!
poeh, altijd hele moeilijke topic's dit! Ik denk dat er een heel verhaal aan vast zit, meer misschien dan wij kunnen beseffen. Ik veroordeel haar niet, ik heb alleen diep medelijden met haar en de kinderen, het trieste is altijd dat onschuldige kinderen de dupe zijn . Er is altijd een rede waarom iemand is zoals zij/hij is, moeilijke jeugd, misbruik, mishandeling. Deze mensen kennen dan geen normale situatie. Weinig zelfvertrouwen, een laag zelfbeeld, behoefte om het met eigen kinderen het beter te doen, WEL een thuis creeeren die ze zelf nooit gekend hebben. Maar dat lukt dan niet eenvoudig omdat ze niet hebben geleerd HOE.Ze belanden dan ook in destructieve relaties waar ze niet weten hoe dit te stoppen. Je kunt alleen hopen dat zij en de kinderen veel hulp krijgen, en ik hoop dat het in de toekomst ooit goed komt.
Juist omdat ik meer dan genoeg heb meegemaakt op dat vlak (gelukkig niet ik persoonlijk maar wel 2 dierbare van mij) weet ik dondersgoed hoe zulke dingen werken dus neem van mij maar aan dat ik wel degelijk beschik over inlevingsgevoel e.d. Het is als ik het hele verhaal zo lees niet meer dan logisch dat die kinderen nog steeds in een pleeggezin zitten, want als je alles terug leest van haar, kan ik me niet voorstellen dat als je over gezond verstand beschikt jij je kinderen aan dergeljke dingen wil blootstellen( slaan etc) zij kiest er ondanks dat het haar ex is, nog steeds zelf voor bewust zwanger te willen worden ondanks dat ze in een nare situatie zit, als je "verstandig" genoeg bent om in die situatie zwanger te worden het te aborteren en vervolgens weer zwanger te worden vindt ik het niet gek dat je dergelijke meningen krijgt die niet stroken met wat zij vraagt (tips) enige beste tip die je haar kunt geven zal ze zelf ook wel hebben bedacht, weggaan bij die vent, maar ondanks dat ze er is weggegaan blijft ze met hem naar bed gaan omdat ze nog een 3e kind wil, en nu het zover is (eigenlijk 4e kind) is ze bang dat ze dat kind ook weghalen? pfff ye right dat had ze zich vantevoren moeten bedenken vindt ik. en er zijn misschien grove uitspraken gedaan over als tip dat ze dan nog maar een keer abortus moet plegen, ik ben geen voorstander van abortus maar ik kan nou ook niet zeggen dat mijn gevoel zo is dat ze een goede moeder zal zijn, want een "goede" moeder kiest ten alle tijden voor haar kinderen en dat doet zij nog steeds niet. ze laat zich nog steeds op de kop zitten door haar ex. iemand die zo makkelijk "switcht" zwanger hoera- jammer toch maar abortus - he weer zwanger hoera...is veel te labiel om zwanger mogen te zijn, jammer genoeg worden mensen soms niet zwanger die dolgraag een kindje willen en het een fijne en stabiele basis kunnen geven, en mensen die diep in de shit zitten, geen verantwoordelijkheids gevoel hebben niks nada noppes te pas en onpas zwanger.... ja het leven is niet altijd eerlijk zo blijkt maar eens te meer...
Ik ben helemaal voor tweede kansen maar je moet hem ook wel verdienen als je nog geeneens je eigen kinderen kan verzorgen en die nog steeds niet zijn teruggeplaatst zou ik nooit aan een derde beginnen, zoiezo zoals maisy ergens zei zou daar mijn hoofd helemaal niet naar staan omdat ik teveel bezig zou zijn met ze terug te halen. Ik heb altijd gezegd als een vent me slaat ben ik weg, ik heb het beter gedaan zodra die me sloef heb ik HEM de deur uitgezet (was immers mijn huis) dus ik kan wel degelijk zeggen dat het wel KAN maar je moet er wel sterk genoeg voor zijn. Misschien zie je deze babay als een nieuwe kans BabyMissy dat kan, heb je iets nodig om voor te zorgen (dat gevoel) maar ik denk persoonlijk dat je veelste labiel bent om "grote" beslissingen te maken op dit moment, het enige in jouw hoofd zou moeten zijn, mijn kinderen en die vent eruit... Ik zou zoiezo iets van counseling regelen of mentale hulp het is niet erg als je hulp in die manier nodig hebt (daarvoor zijn ze er) ik denk zelf dat je moet werken aan je zelfvertrouwen want anders doe je dit jezelf niet aan (ik jezelf aandoen omdat JIJ degene bent die e leven kan veranderen niet iemand anders)
Dientje Jolie heeft gewoon gelijk het heeft niets met lef hebben te maken om zoiets te zeggen het is gewoon de waarheid...Ze heeft bij de vorige kindje toch abortus gepleegd? waarom zou ze dat nu dan ineens niet kunnen ik kan niet begrijpen dat je eerst een kindje weg laat halen om vervolgens een paar weken later weer zwanger te worden en zeggen dat je dat kindje wilt houden...... en goddess tear wij leven niet een perfect fantasie wereldje bij ons komt er ook gewoon ruzie in het gezin voor maar mijn vent krijgt echt nooit de gelegenheid om mij te slaan en doet hij dat wel dan wijs ik hem de deur... Maak me een beetje boos dat je zegt dat we in een fantasie wereldje leven slaat helemaal nergens op maar goed...... Miss leeft zij wel in een fantasie wereld en is er helemaal niets van waar en doet ze dit allemaal om aandacht te trekken ( ik zeg niet dat dit waar is maar het kan )
. Door elkaars woorden te letterlijk te nemen, elkaar willen overtuigen van jouw mening, terwijl een ander ook een mening mag hebben lopen dingen weer uit de hand. Inhoudelijk op jullie berichten heb ik niks aan te merken, we leven in een vrij land en ik vind ook als je zo'n topic opent alle berichten moet nemen die worden geplaatst, ik kan omdat ik een mens ben ook niet laten het mijne te denken van een onderwerp als deze. De een kiest er voor een reactie neer te zetten en een ander niet. Ik dacht even dat het goed zou gaan maar helaas is het lezen van andermans woorden zoveel moeilijker dan een gesprek met elkaar hebben. Ik laat nog even open, zodat wij als mods weer niet het verwijt krijgen dat we snel onze mening neerkalken en er dan een slot opgooien.
Ik heb alles gelezen en telkens mijn mond gehouden. Ik begrijp sommige kwade reactie's. En tuurlijk mag je je mening geven. Maar om detective te spelen, alles uit te pluizen en dan commentaar te geven vind ik te ver gaan. Jullie weten waarschijnlijk niet eens 20% van het hele verhaal. En sommige reactie's gaan gewoon te ver. Het kan heel pijnlijk zijn om dat te lezen en ik weet bijna wel zeker dat zij weet dat ze fout zit. En waarom ze dan weer zwanger is terwijl ze de 2 kinderen niet thuis wonen. Of ze nou een miskraam of abortus heb gepleegd. Doet er niet toe. Ze stel gewoon een vraag daarbij hoeft ze niet haar hele verleden openbaar te maken.
Idd. het is erg triest dat sommigen al haar berichten napluizen en die vervolgens in dit topic plakken. Geen wonder dat ze niet meer reageert.
Waarom is dat nou weer triest? Het is toch niet gek dat sommige mensen ff gaan kijken naar andere berichten die ze al eens eerder heeft geschreven sommige vinden het gewoon een warrig verhaal en het is ook een beetje een warrig verhaal....
Maar waarom moet er perse een slotje op komen? De een geeft haar de steun waar ze om vraagt en de ander zet vraagtekens bij het warrige verhaal en gaat verder kijken in de berichtengeschiedenis. Iedereen reageert anders, dat mag toch? Ik hoor persoonlijk bij de laatste groep en vindt na alles wat er gebeurt is dat zij wel mag nadenken over haar fouten. Deze situatie heeft ales te maken met haar verleden en jammer genoeg heeft ze van haar laatste abortus niks geleert en heeft ze dezelfde fout herhaalt. Ik vindt dat babymissy daar best mee geconfronteerd mag worden en hopenlijk zal zij in de toekomst dan niet meer in herhaling vallen, alleen maar zeggen meid wat erg voor je is zij ook niet mee geholpen.