Ik vind dat er (vaak) TE weinig aan het kind wordt gedacht. Voor sommigen is het begrip "kinderen" zooo makkelijk..., maar als je moeder wordt draait daar de rest van je leven om! Als je moeder bent gaat het allemaal om je eigen kinderen. NIET om jezelf, NIET om je man/ vriend/ ex, maar om je KINDEREN. Je kinderen boven alles! Dit wordt denk ik te vaak vergeten.....
Ik vind dat triest omdat die berichten niks toevoegen aan dit topic. Het komt op mij over alsof sommigen er een kick van krijgen om haar te pakken op berichten die tegenstrijdig overkomen. ze heeft tussen november en februari niet gereageerd en wie weet wat er in de tussentijd is gebeurd?!. Ook ben ik van mening dat ze ons geen verantwoordig schuldig is van waarom ze een abortus heeft laten plegen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het voor haar een pretje was om het te laten doen ik vind het walgelijk dat een persoon in het bijzonder dit aangrijpt om haar nog verder de grond in te boren door te zeggen dat het beter is als ze dit kindje laat weg halen .. ik vind dat laag bij de grond Ik kan me best voorstellen dat ze over die abortus gelogen heeft. Het is toch niet niks om zomaar effe je hele leven op een forum te kwakken..
LindaEjimofor schreef: Nee ze is geen verantwoording schuldig over haar abortus maar ze vertelde zelf dat ze er wat was achtergebleven en ze 26 januari dmv een operatie schoon is gemaakt. Simpel rekening sommetje ze is dus in dezelfde week na de operatie weer zwanger geworden. Vindt de abortus dan een beetje voor niets als ze toch daarna gelijk weer zwanger wordt. Ik heb ook genoeg fouten in mijn leven gemaakt, maar ben de mensen die mij confronteerden met mijn fouten eeuwig dankbaar, zij hebben mij de ogen geopend. Mensen die alleen maar zeggen ah wat rot voor je, wat ben je zielig daar heb je toch niks aan? Mensen die zeggen je hebt t zelf veroorzaakt dus wat ga jij eraan doen, dat zijn mensen die je wat aan hebt. Daarom babymissy ik hoop dat je leert van je fouten en inziet dat wat jij hebt veroorzaakt je ook kan oplossen. Jij hebt die macht. Ik kom misschien heel hard over maar hopenlijk zie je uiteindelijk in dat mensen die maar met je meelullen je niks aan hebt en ik spreek uit ervaring. Dus kop op, schouders eronder en vecht voor je kinderen en voor jezelf. Je hebt jezelf in de nesten gewerkt en je kan er zelf ook weer uitkomen. Ik wens je alle kracht toe die daarvoor nodig is.
Ik vind het triest dat jij het triest vind... Zoals ik al eerder heb gezegd als je niet wilt dat je kritiek krijgt dan moet je ook niet zo'n topic openen want dan kan je verwachten dat er mensen anders denken en hun mening geven.... Het is net als wat sanny zegt iemand die alleen maar reageert met '' hoop dat het goed gaat en sterkte '' daar heeft ze ook niets aan... maar deze antwoorden van ons zijn misschien hard maar het voegt wel degelijk iets toe aan dit topic het gaat namelijk nog steeds over het onderwerp waar babymissy mee is begonnen.... Vind het ook heel rot voor haar en ik snap best dat het niet makkelijk is om een abortus te plegen maar als je het zo moeilijk vind om abortus te plegen waarom kan je dan weel weer zo snel zwanger worden? en dan nog van je ex ook nee sorry dat kan er bij mij niet in hoor.... er bestaat ook nog zoiets als condooms en de pil hoor....
Lieve meiden, Als iemand om hulp vraagt, geef dan hulp. Ben je het niet met iemand eens (dat mag), hou dan gewoon je mond.
Jeetje waarom moeten we dan onze mond houden? we leven in een vrij land en je mag gewoon je mening geven .....
Zoals ik net al uitlegde is wat wij doen juist hulp geven. Iemand confonteren met haar eigen fouten en een spiegel voorhouden is veel meer hulp bieden dan met iemand meehuilen.
Zoals ik het lees (maar misschien lees ik het verkeerd) bedoeld Lilith dat je hulp moet geven aan de orginele vraagstelster. Dat kun je doen door te meelevend of kritisch te reageren, ik denk dat de variatie aan antwoorden die hier gegeven is een aardige hulp kan zijn voor Babymissie. Ze wordt ondersteund en er wordt kritisch gereageerd, wat wil je nog meer. Het gedeelte "ben je het niet met iemand eens" lees ik als "ben je het niet met de poging tot hulpverlening van een andere poster eens" reageer dan NIET. Het probleem is volgens mij dat op dit moment iedereen op elkaar aan het reageren is, terwijl de orginele vraagstelster niet meer reageert, omdat ze niet meer wil of om een andere reden. Iedereen is nu elkaar aan het "helpen" om het van de andere kant te zien, terwijl we het denk ik wel met elkaar eens zijn dat het een gecompliceerde zaak is die vele kanten heeft. Misschien een nieuw topic starten, los van dit topic, over hoe mensen antwoord verwachten op een gestelde vraag op een forum? En pas weer reageren als Babymissie haar zegje heeft gedaan?
ze vraagt er toch niet om dat jullie je psychologische kennis loslaten op haar. ja een mening mag je geven mag altijd in nederland. maar je kunt ook uit respect voor iemand je mening voor je houden. Ze vraagt er namelijk niet om dat jullie alles tot in den treuren gaan uitzoeken wat zij geschreven heeft. En of jullie haar persoontje even willen analyseren, ze vraagt ook niet om wat jullie haar zouden adviseren m.b.t. deze zwangerschap (abortus e.d) inhoudelijk ingaan op haar situatie prima! ook al komt dat misschien hard over voor dr. Maar ik vind dat sommigen van jullie alleen maar bezig zijn om haar neer te zetten als iemand die bepaalde keuzes niet juist heeft gemaakt in jullie ogen. Zoals iemand anders al schreef jullie kennen maar een heel klein stukje van haar situatie. Nog even haar initiele topic ------------------ hallo meiden,,,mijn kinderen zijn in vrijwillig kader in een plaaggezin nadat ik een postnatale depressie heb gehad van mijn jongste die in september 2 jaar word...nu zitten ze nog in het gezin omdat er meer dingen bij zijn komen kijken,,nu ben ik er vanochtend achter gekomen dat ik weer zwanger ben..,,,ben heel bang ze mij dit kindje gaan afnemen en weet niet wat ik moet doen....is er iemand die hier meer van afweet en zouden ze wel met zulke acties beginnen wat ik kan doen vantevoren om dit kindje te houden...het is wel een schreeuw om hulp alvast bedankt liefs mij ----------------------- kortom ze vraagt tips hoe ze dit kindje wel bij zich kan houden. En niet dat jullie vinden dat ze abortus moet plegen.
Nee ze vraagt er inderdaad niet naar maar ja met zo'n topic kan je toch verwachten dat mensen hun mening gaan geven.... Denk dat ze daar heel veel uit kan halen dan dat je tegen haar zegt '' beterschap meid'' ''hoop dat het snel weer goed gaat '' wat heeft ze daar dan aan? toch ook niets ? ik vind dat je door positieve en misschien ook de negatieve dingen veel kunt leren... en als je niet tegen kritiek kan dan moet je niet een topic openen elk onderwerp kan kritiek verwachten.... Zucht....
ja het is idd een vrij land waar je je mening vrij magg uiten maar hou het dan bij een mening en niet bij kritiek das het enige wat ik lees nl