vliezen breken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nicci83, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    Hoi,

De kleine ligt nog niet helemaal ingedaald dus moet meteen gaan liggen als me vliezen breken ivm navelstreng.
    Nou ben ik hartstikke `bang` :oops: dat ik niet merk als mn vliezen gebroken zijn en dus gwoon doorloop en alles doe ipv gaan liggen :(

Ik merk wel dat ik me de laatste paar dg drukker maak dan dan in de rest van me zwangerschap :(

2. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Als je vliezen breken dan merk je dat echt wel ! dan komt het vruchtwater. Mijn eerste bevalling begon op die manier , het voelde of er iets knakte onderin mijn buik en toen een vloedgolf! alles nat.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Maak je niet te druk!

Ik heb hetzelfde, ook mijn beeb is niet ingedaald dus moet ik gaan liggen als de vliezen breken.
    Nou zul je dit echt wel merken hoor. Als je kindje namelijk nog niet is ingedaald komt er in 1x een hele sloot vruchtwater vrij, dus je hebt in ene een natte broek!

Als het kindje wel is ingedaald dan kan het in kleine stroompjes naar buiten komen, en dan is het wel eens moeilijk op te merken maar datn hoef je ook niet gelijk te gaan liggen.

Dus meid, je merkt het echt wel hoor ;)

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoontje was ook niet ingedaald. Toen ik 37w2d was voelde ik wat nattigs toen ik in bed lag maar ik dacht dat het afscheiding was, na een plasje gewoon weer in bed gekropen en verder geslapen, snachts nog een paar keer wat nattigheid maar heb er verder niet echt over nagedacht.. Sochtends toen ik opstond was ik gelukkig wat helderder en bedacht ik dat het misschien vruchtwater was dus ff gebeld terwijl ik nog in bed lag (was snachts wel gewoon een paar keer opgestaan om naar de wc te gaan), ik moest dus naar het ziekenhuis komen maar ik mocht gewoon rondlopen. Het schijnt veranderd te zijn ofzo (heb het aan 2 vk gevraagd en de gyn)

Maar je hoeft dus niet meteen een boel te verliezen als het niet is ingedaald en ook het op je hand blazen hielp bij mij niet (mond op je hand, flink blazen en als het vruchtwater is zou het meer moeten worden)

Je zal het vast wel merken en de meeste bevallingen beginnen gewoon met weeën.. misschien is alle drukte wel voor niets.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij mij was de kleine ook niet ingedaald maar de VK gaf aan dat een bevalling eigenlijk nooit begint met het breken van de vliezen, dus als de weeen eerst komen heb je geen probleem.

Maar goed bij mij braken dus wél als eerste de vliezen.
    Je kan heel goed merken als je baby nog niet goed ligt want dan verlies je ineens heel erg veel water.
    Dan komen de weeen ook wel snel opgang en dan ligt de baby zomaar goed (zorgen de weeen wel voor)
    Maar vond het zelf ook doodeng hoor, stel je voor dat je in de supermarkt staat..

Maar komt altijd goed, lekker gaan liggen en de VK bellen.
    Wie weet wat er de komende tijd nog gebeurd.

Succes!

Greoetjes Kalush

6. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    dank jullie wel allemaal, stelt me iig wat geruster! ;)
    ben echt een stressmiep aan worden nou :oops:

Deel Deze Pagina