Hoi, Ik heb even een vraag over de hoeveelheid melk die je moet drinken. Ik lees overal dat je 2 to 3 glazen melk moet drinken maar nergens hoeveel ml dat nou is Ik heb glazen waar ruim 300ml in gaan dus dat zou betekenen dat ik bijna een liter melk per dag zou drinken, en dat vind ik nou een beetje overdreven ( en ik vind melk niet eens lekkerhihi) Mijn vraag is dus: weet iemand hoeveel ml melk je per dag moet drinken ipv glazen. alvast bedankt Groetjes Kim
er wordt geadviseerd 1200 ml zuivelproducten per dag te nemen. Dus je kan ook karnemelk, of yoghurt eten, als je niet alleen maar melk wil drinken. Ik drink helemaal geen melk, ik neem karnemelk, magere yoghurt, griekse yoghurt en sojamelk.
1200ml? Dat lijkt me rijkelijk veel... het voedingscentrum raadt aan: 450 ml + een plak kaas.. dus zo rond de 500 ml is harstikke goed... 1200 ml... ach als je er dol op bent...
Super bedankt voor jullie reacties. Ik drink nu ook actimel dat lust ik nl wel en zit ook nog extra calcium in en er is geen suiker aan toegevoegd en smorgens begin ik de dag met een flinkbord brinta dus ik kom prima aan mijn hoeveelheid als ik jullie zo lees. Groetjes Kim
het kan zijn dat ik de 1200 verwar met iets anders, maar ik kom er zo gauw niet op waarmee ik dat dan verwar....ik vind het ook tamelijk veel lijken hoor
Je hebt 1000 mg. nodig. VB: 1000 mg calcium per dag Natuurlijke voedingsbronnen % ADH 2 boterhammen kaas 48+ (4 plakken) 60% Halfvolle melk, karnemelk, schaaltje yoghurt (2 porties) 40%
nou wat een hoop. Ik ga trouwens over m'n nek als ik (teveel - een groot glas) melk drink dus ik doe het d.m.v. kaas en vla en kleine beetjes melk.
@zogelukkig: ik kan prima tegen zuivel, kaas, vla, yokidrink gaat prima. Maar pure melk word ik sinds ik zwanger ben spontaan misselijk van en meestal hou ik het ook niet binnen. Maar ik denk dat ik door de andere dingen wel voldoende binnenkrijg. Doe m'n best in elk geval.
misschien een domme vraag,maar mag je wel gewoon verse melk drinken? of liever gewone melk i.v.m. bacterieen?
Ik vind gewone melk ook niet bijzoner lekker.. Gelukkig vind ik Optimel, Milk&Fruit, en dat soort dranken wel lekker!!
Je bedoelt de verse melk uit de supermarkt? natuurlijk mag je die drinken! Is geen rauwe melk meer hoor.
als je melk uit de melktank bij de boer bedoeld met "verse melk" dat kun je beter niet zo drinken.. Wel na koken, of bijvoorbeeld door de pannenkoeken of lasagna.. Voor die laatste 2 "roof" ik het zelf hier ook uit de tank.. ( mijn man is melkveehouder)
ja ik bedoel dus verse melk in een pak uit de supermarkt dus die mag wel? ben gewoon een beetje voorzichtig
In Nederland vind je geen ongepasteuriseerde melk in de schappen!!! Ik ben trouwens wel benieuwd wat je bedoelt met "gewone" melk?