Ik zit met een vraagje. Het is nu zo'n lekker weertje dat ik net ff lekker ben gaan skeeleren. Ik heb nergens last van, doe rustig aan en let goed op de weg. Maar onderweg bedacht ik me, is dat wel verstandig als je zwanger bent? En als het wel gewoon kan tot hoe lang dan?
Tot 12 weken kan alles eigenlijk nog omdat je kindje dan nog achter e schaambeen zit.. Daarna zou ik niet meer gaan skeeleren..
Ik zou het ook niet zo gauw doen, eigenlijk, maar het ligt er ook misschien net aan hoe goed je kunt skeeleren, wel is zo, dat op een gegeven moment doordat je buik groeit je zwaartepunt verplaatst wordt en je daardoor sneller uit evenwicht bent.
Toen ik zwanger van mijn tweede heb ik tot ongeveer 3 maanden geskeelerd. Daarna ook nog wel een paar keer een klein stukje, maar toen deed ik heeeel voorzichtig.
Of het wel of niet mag durf ik je niet te zeggen maar ik zou het denk ook niet doen, ik skeeler zelf ook graag maar ben vandaag maar lekker een eind gaan wandelen. wel net zo veilig
Zodra je baarmoeder boven het schaambot uitkomt (meestal zo rond 12 wkn) zou ik het niet meer doen. Voor die tijd heb ik n principe nooit iets gelaten.
Schaatsen en Inline skaten. Alleen wanneer je zeer geoefend bent in deze sporten mag je tot 5 maanden zwangerschap door gaan met het beoefenen van deze sporten Sporten tijdens de zwangerschap, welke sporten wel of niet? | Mens en Gezondheid: Zwangerschap