geen roze wolk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door altijdvrolijk, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

    altijdvrolijk Fanatiek lid

    3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Wil gewoon het ff van me afschrijven, misschien zijn er meer dames die dat hebben!
    Ik ben bijna 7 weekjes ver, maar heb totaal geen roze wolk.
    Je hoort zo vaak dat ze zich super voel en helemaal op die roze wolk zitten, nou ik niet!
    De eerste 2 weekjes waren zo onwerkelijk,kon het niet echt geloven en durfde het ook niet echt!
    Nu sinds vorige week, ben ik duizelig, heel moe, misselijk enz (de bekende kwaaltjes), maar voel me gewoon heel ellendig!
    Zit ook wel midden in een badkamer verbouwing, die totaal niet opschiet! Helaas kan ik niet helpen, want iedere x als ik opsta ga ik om!
    Heb volgens de huisarts een te lage bloeddruk, maar krijg er niets voor!

    Volgende week naar de verloskundige voor het intake gesprek!
    Helaas geen echo, daar had ik wel op gehoopd! Gewoon een teken wat er allemaal in me buik zit, een glimpje hoop! Waarom in weet waarvoor dit ellendige gevoel nodig is!

    Sorry dames!

    Dikke kus,
    Julie
     
  2. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    meis, hopelijk komt het fijne gevoel zodra je het kleintje voor het eerst gezien hebt en of het hartje hebt gehoord! het is nu ook nog zo onwerkelijk en al die hormonen en kwalen maken het er niet leuker op he?....
     
  3. Chai

    Chai Niet meer actief

    #3 Chai, 12 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2011
    Hoi altijdvrolijk,
    Ik had zelf ook verwacht dat het andersom zou zijn
    dacht altijd dat de laaste loodjes zwaar waren emotioneel en lichamelijk. Maar hier was het ook de eerste weken het ergst juist, heb vier maanden lopen overgeven en de 'roze wolk' was ook nergens te bekennen. Terwijl sinds een weekje of 28 zit ik soms echt te glunderen van gelukzaligheid, zo apart!
    Ik kan ook lekker eten en soms heerlijk genieten van dutjes. Dat had ik allemaal niet verwacht van de laaste weken.
    Ja oke, ik ben wat stijfjes inmiddels en soms heel moe, maar het is allemaal niks vergeleken met mijn eerste weken zwangerschap.
    Ik had ook geen echo bij mijn intake bij de vk, dat maakt inderdaad alles nog onwerkelijker.
    Ik had echt zoiets van zit ik hier wel terecht? ben ik wel ECHT zwanger?
    Met 11+4 weken kreeg ik mijn termijn echo en dacht dat het een zwart scherm zou worden zonder baby ergens te bekennen! (lol)
    Nou er was een prachtig mini mensje te zien en sinds dat moment is het ongeloof langzaam aan weg gegaan, maar ook niet meteen hoor.
    Ik weet dus hoe jeje voelt, het is best verwarrend in het begin allemaal en onwerkelijk.
    Ik had ook in het begin enorme stres factoren die meespeelde, er werd gedacht dat mijn broertje misschien 'k' (gelukkig was dit niet het geval hoor) zou hebben en dat was natuurlijk ook niet echt genieten in het begin daardoor. Ohja, en ik ben nog verhuisd met 20 weken daarbij kon ik ookniet echt meehelpen. Maarja, als je alles achter de rug hebt ben je het zo vergeten allemaal. Het komt vanzelf, straks gaat de kleine voelbaar schoppen en ga je steeds meer genieten.
     
  4. catharina1985

    catharina1985 Fanatiek lid

    28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!

    Ik ben ook ruim 6 weken en voel me ook heel ellendig. Heel veel last van misselijkheid. De laatste 3 dagen moest ik me zelfs ziek melden op mn werk. Dat onwerkelijke gevoel heb ik ook, kan me echt niet voorstellen dat er een 'mini mensje' in me groeit. Ik hoop dat ik de roze wolk snel tegenkom!
     
  5. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.794
    156
    63
    Hallo 'altijdvrolijk',

    Toevallig; ik wilde ook net hetzelfde topic plaatsen, nu heb jij het al gedaan.. ;)
    Bij mij ook totaal geen roze wolk, integendeel.. :(
    Voel me het meerendeel neerslachtig en waarom?? We wilden zo graag een kindje en toen we de test deden waren we zoooooo gelukkig toen deze positief was, maar naarmate de zwangerschap ging, zo :( ging ik me voelen.. Het was zelfs soms zo erg dat ik, zo gauw ik moeders met kinderen enzo zag, me nog :( ging voelen..
    Wat hormonen wel niet met je kunnen doen he!
    Ik baal hier zo ontzettend van; was altijd dol op kinderen, wilde ze zo graag en nu... Ik probeer me er overheen te zetten, en heel gek; maar automatisch loop ik tóch steeds naar babykleertjes te zoeken! :) Het is heel akelig; blij doen voor de buitenwereld maar van binnen huil je gewoon soms, zo :( je je voelt!
    Ik kreeg het, net als jou, ook rond de 6e week. Heb hoop, want 9 van de 10 keer gaat de neerslachtigheid over met de 3 á 4 maanden. Zo denk en hoop ik ook maar. Ben zelf nu 13 weken en hoop echt dat ik me heel snel beter ga voelen!
    Heel veel sterkte!
     
  6. Mama Larissa

    Mama Larissa Fanatiek lid

    11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hey Altijdvrolijk en andere meiden

    Ook hier herken ik die gevoelens wel.
    In het begin ben je ontzettend blij met een posi test, maar al snel denk je; zal het allemaal wel goed gaan, ben ik wel echt zwanger, ik voel me niet zwanger, ik voel me wel anders dan normaal, maar dan in de negatieve zin etc. Met 8.5 weken had ik de eerste echo en dat was super om te zien. Maar ook toen dacht ik nog; zit dat in mijn buik? Het gevoel van 'ik ben echt zwanger, wij krijgen echt een baby' heb ik pas sinds kort. Mijn buik groeit behoorlijk, ik voel de kleine flink bewegen en we weten dat we een meisje krijgen en de naam hebben we ook al bedacht. Zo spreken we haar nu ook aan soms als mijn man en ik samen zijn. Dit alles zorgt ervoor dat je gaat binden met je kindje, maar zoals gezegd, in het begin had ik dat gevoel zeker nog niet.
    Mijn advies; laat het maar over je heen komen wat je nu voelt, want op dit moment doe je er niet veel aan. Heb vertrouwen dat het goed komt als je wat verder bent en wees nu niet te streng voor jezelf.
    Je bent niet voor niks 9 maanden zwanger! De baby heeft tijd nodig om te groeien, maar jij ook om er emotioneel klaar voor te zijn!

    Liefs,
    Caitlin
     
  7. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.794
    156
    63
    Hallo Caitlin,
    Dus jij voelde in het begin ook niet echt een band met je kindje?
    Ik had dit zoooo gehoopt, want ik herken mezelf soms niet weer!
    En dan kan ik uuuuuuuuuuuuuuuuuuren op internet zoeken of ik nu wel of niet een prenatale depressie heb, want daar ben ik heel bang voor. Maar de verloskundige heeft aangegeven dat je je vanaf de 14e-16e week vaak beterder gaat voelen en dat hoop ik toch zo!
    Ik voel me soms zo :(, kan wel huilen de hele dag en ben soms heel bang. Herken jij dat ook?
    Mijn man zei net nog: 'ik zie er zo naar uit dat de kleine er is', ik vind het zo erg om te typen maar.. ik voel dit op dit moment nog niet zo! :(

    Liefs,
    Elleke

     
  8. Mama Larissa

    Mama Larissa Fanatiek lid

    11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Aaah meid, knuffel! Dat is wel heel vervelend om je zo te voelen!

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel snel naar uitkeek om een kindje te krijgen in de zomer, maar ik kon het me niet voorstellen dat dit ook echt zou gaan gebeuren...
    Ook baalde ik heel erg van alles wat ik niet meer mocht eten en drinken en dan dacht ik; pfff, dat mag pas over een hele tijd weer!
    Verder zag ik er tegenop om het getal op de weegschaal te zien stijgen en gister realiseerde ik mij ineens weer dat als de baby er eenmaal is, dat mijn man en ik niks, maar dan ook echt niks meer spontaan kunnen doen. Dat gevoel beklemd mij, maar ik ga ervanuit dat we hier in groeien.
    Hopelijk gaat je negatieve gevoel snel over in een wat vrolijker en positiever gevoel! Geef het de tijd meid.

    Liefs,
    Caitlin
     
  9. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.794
    156
    63
    Ha Caitlin,

    Ik vestig nog steeds mijn hoop op de 14-16 weken..
    Altijd zo blijven zal het wel zeker niet en ik weet ook in mijn achterhoofd dat er nog nooit een moeder is geweest die niet van haar kind houdt! En dan zal ik ook zeker van mijn kindje houden!
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hier over een poosje een baby'tje ligt, zo afhankelijk van je! Hoe mooi zal dat zijn en ik hoop ook dat ik dit steeds meer zal gaan zien! :)
    Jij ook veel sterkte in alles!
     
  10. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat stom dat je niks voor je bloeddruk krijgt; weet overigens niet wat ze normaal geven? Staaltabletten ofzo?
    Haal een lekker zak zoute drop in huis, dat wil nog wel eens helpen!

    Ik weet niet of je 14-16 weken aan kunt houden als termijn dat je wat meer binding voelt met je beebje; misschien lukt dat al na de eerste echo, dan wordt het toch allemaal wat echter, als je die kleine smurf ziet bewegen.:D
     
  11. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier was dat net zo hoor. Zowel bij de eerste zwangerschap als deze. Die eerste weken zijn (bij mij tenminste) enorm zwaar ivm schommelende hormonen, misselijkheid en duizeligheid.
    Deze keer was het nog zwaarder omdat er al 2 rondliepen die ook hun verzorging en aandacht nodig hebben.

    Maar ook hier geldt, na de 12 weken werd het snel beter en op bekkenklachten na heb ik het grootste gedeelte van de zwangerschap echt genoten.
    Bij mij voelde het pas echt werkelijk toen ik schopjes begon te voelen trouwens. Ook de echo gaf mij nog het idee dat ik in andermans buik aan het kijken was ;)

    Sterkte de komende weken, het genieten komt straks echt wel!
     
  12. altijdvrolijk

    altijdvrolijk Fanatiek lid

    3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, had nooit gdacht dat er zoveel dames zouden zijn die hetzelfde hadden.

    Voor me lage bloeddruk kreeg ik niets voor, omdat die medicijnen schadelijk zijn voor de baby. En het schijnt zelfs beter te zijn dat je een lage bloeddruk hebt ipv een normale/hoge.
    Daar vertrouwen we dan maar op.
    Maar als ik het zo hoor, komt de roze wolk pas als je wat verder bent.
    Daar wachten we dan maar op.

    Hoop dat me vervolg afspraak bij de verloskundige snel name intake komt, zodat ik kan zien, of er echt een baby'tje in me buik zit.
     
  13. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Iedereen vind dat als je zwanger bent je op een roze wolk moet zitten. Ben het er dus niet mee eens. Ook moet vreselijk veel overgeven (heb hyperemesis gravidarum) en ben daardoor vreselijk moe en uitgeput! Ben al twee keer opgenomen geweest in het ziekenhuis en sinds 12 weken afgekeurd tot de bevalling. Nou ik had het zwanger zijn me toch iets anders voorgesteld. Ons kindje is hartstikke maar dan ook hartstikke gewenst en daar hou ik me aan vast. Misschien word het beter als de 20 weken voorbij zijn... Maar dat ik het nu leuk vind om zwanger te zijn... nee!
    Vroeger zei ik altijd dat ik graag twee kinderen wilde, maar of hier ooit een tweede komt. Ik weet het nog niet!

    Nog irritanter zijn dan alle opmerkingen van mensen die zeggen 'het hoort erbij'. 'Hoe moet dat met jou als je zwanger bent van de tweede' etc. Uitgedroogd en uitgeput opgenomen worden in het ziekenhuis hoort er niet bij en zwanger van de tweede ben ik nog niet, als die uberhaupt al gaat komen, wij kunnen ook met 1 gezond kind tevreden zijn!

    Dus je bent echt niet de enige.
     
  14. Myo

    Myo Fanatiek lid

    11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    De opmerkingen dat het er nou eenmaal bij hoort, komen ook mijn strot uit. Als je je leeg kotst omdat je iets verkeerd hebt gegeten, dan ben je zielig. Maar als je je leeg kotst omdat je zwanger bent, dan moet je niet zeuren! Hier nog één hoor. Vanaf week 6 begon ik me minder te voelen en vanaf week 7 is het ellende. Ik pink ook regelmatig een traantje weg. Maar hou moed! Bij de meerderheid wordt het echt wel minder na de 3 maanden. Blik op vooruit en nu maar met de dag leven en vooral rustig aan doen.
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    Die roze wolk is voor heel veel niet weggelegd hoor. Misschien komt ie nog, misschien ook niet. Bij mij kwam het besef dat er iets heel bijzonders in mij gebeurde bij de eerste echo (10 wkn). Maar roze wolk.... neuh, geloof het niet dat ik die ooit heb ervaren. En ben toch echt heel gelukkig met mijn twee kindjes!

    Het is normaal dat je niets krijgt voor lage bloeddruk. Dit is nl prima voor de ontwikkeling van je baby en voor jezelf kan het ook geen kwaad, al is het wel lastig (je moet natuurlijk niet flauwvallen...). Je kunt jezelf helpen door:
    - veel en geregeld te drinken
    - niet snel op te staan
    - niet lang te staan
    - als je je flauw voelt worden, gaan zitten, desnoods met hoofd tussen je knieën en voor frisse lucht zorgen
    - wat extra zout te nemen (dropjes, soep)

    Sterkte! En laat je niet wijsmaken dat het abnormaal is om niet de hele dag met een zoetige blik naar babykleertjes te kijken....
     
  16. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    misschien even ter bemoediging:

    Ik had dit ook. Wilde dolgraag zwanger worden, maar toen ik eindelijk zwanger was, snapte ik echt niet wat hier leuk aan kon zijn. Ziek zwak en misseling; wat een genot (not). Wilde dit het liefst nooit meer meemaken, Vervolgens kwam de bevalling; dit leek mij zo iets moois, maar o wat een pijn....
    Tót het moment dat ik volledige ontsluiting kreeg en mee mocht persen. Super! en toen de bevalling achter de rug was, zat ik weer helemaal op mijn roze wolk! ( en na bijna 3 jaar en nog een 2e kindje zit er nog steeds...;))
     
  17. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.794
    156
    63
    Ook hier nog steeds geen echte roze wolk hoor, al komt het wel steeds meer en kan ik me wel steeds meer verheugen op het feit dat we een kindje krijgen!
    Wij wilden ook dolgraag een kindje en toen ik eenmaal zwanger was had ik echt zoiets: 'wat is er met me aan de hand?' Leek net of ik zwaar depressief was, kon niet genieten en vond het helemaal niet leuk als mensen zeiden; 'super joh, gefeliciteerd!' Maar dit word steeds meer!
    Een tip: mocht je je zo 'down' blijven voelen; neem dan vitamine B6 50 mg. in. Dit is echt opbeurend en maakt je vrolijker, je gaat dan veel meer genieten!
    En ik weet zeker dat als het kindje er straks is, je al deze twijfelingen/angsten vergeten bent! :)
    Sterkte!
     
  18. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    nou, hier hetzelfde verhaal hoor!
    heb vanaf het begin van deze zwangerschap echt NIET op een roze wolk gezeten!
    Ik ben nu 14 weken en merk echt dat er verbetering in zit. sinds gisteravond ging ik me ineens beseffen dat ik weer een kindje krijg en dat mijn man en ik nog meer liefde gaan weggeven! wat gaf me dat een goed gevoel zeg! ik hoop dat ik het zo houd de rest van de zwangerschap! ik begin nu langzaam aan toch wel te genieten!:)

    sterkte, maar hopelijk heb jij (TS) dat ook gauw!
     

Deel Deze Pagina