inwendige echo 5.2 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by cyntje78, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo dames,

Naar aanleiding van mijn bruinverlies en ongipijn links (gisteren) krijg ik straks om 12 uur een inwendige echo.
    Zouden ze al iets kunnen zien?

Op het moment heb ik alleen nog maar een beetje bruinverlies. Alleen mijn borsten doen niet meer zo zeer :( Lijkt me dus geen goed teken....

Liefs Cynthia

2. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ze kunnen wel een vruchtzakje zien maar voor de rest geen vruchtje of zo daar is het nog te vroeg voor

3. sesti

sesti Actief lid

Feb 20, 2009
    141
    0
    0
    Hoii

Ik heb zo om 11:00 uur mijn 1e echo, ook om dezelfde redenen als jij...
    Ben zoo bang...

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb met dezelfde periode een echo gehad.
    Ze kunnen dan alleen zien of het vruchtzakje vast zit en of het op de juiste plaats zit, dus in je baarmoeder.

Verder niet te veel van verwachten! Je vruchtje is nu nog veel te klein om te kunnen zien.
    Dat duurt nog minimaal een week!

Heel veel succes vandaag en ik hoop dat jullie alle twee een positive echo hebben!

Ik heb vandaag on 15uur een echo duimen jullie voor mij ook?

5. mamaflower

mamaflower Actief lid

Mar 3, 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    sterkte allemaal

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Denk dat 5.2 idd te klein is om iets te zien. Met 7 weken zou je wel iets moeten zien. Ik kreeg een inwendige echo met 6.3 weken en toen zag je een soort langwerpig dingetje met een knipperlichtje erin.

Hoop dat alles goed is bij jullie!

7. benjo

benjo Lid

Mar 12, 2009
    19
    0
    0
    Er is inderdaad nog niet veel op te zien. Ik denk ook dat je over een week of twee nog een echo zal krijgen. Tenminste dat was bij mij wel.
    Succes!

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Sesti.... we zitten dus in het zelfde schuitje op dit moment. Ik ben zo blij dat ik mag komen vandaag. Ik weet dat ik er niet teveel van moet verwachten.... ons kruimeltje is nog zo klein!

@Sloppyslayer... voor jou duimen we ook. Heb je vandaag een periodieke echo? Of heb jij ook trubbels?

@Mammaflower... dank je wel... dit kunnen we wel gebruiken!

Op sommige momenten ben ik heel positief hoor... dan denk ik; misschien is er een adertje gesprongen omdat de boel plaats aan het maken is... Ik voel zo'n drukkend gevoel links onder als ik plas (kracht zet bv) Hoe zal dat zijn als ik een grote boodschap moet doen? De pijn gisteren zat ook niet echt laag... halverwegen mijn heupbot. Dat is toch vrij hoog, voor zo'n vroege zwangerschap?

Het liefste zou ik mijn moeder willen bellen... maar die weet nog van niets, én ze is nu aan het oppassen op mijn kleine nichtjes... dus die kan niet hier naartoe komen. Het is natuurlijk ook geen leuke mededeling "Mam, we zijn zwanger, maar het gaat nu misschien al mis" Mijn moeder kan zich toch al zo druk maken.... die slaapt meteen de hele week niet :(

Liefs Cynthia

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Rosao.... kreeg jij een vroege echo ivm een eerdere miskraam? Wat fijn dat nu alles goed gaat!

@Bejo... wat was bij jou de rede dat je zo vroeg een echo kreeg? Is dat tijdens je huidige zwangerschap?

Liefs Cynthia

10. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Mijn zus is nu 3 weken zwanger. Heeft ook een inwendige echo gehad. Ze zagen een puntje.
    Met 5,5 week kun je best wel iets zien, maar natuurlijk nog geen menselijke vormen.

Meiden, heel veel succes. Ik hoop dat alles goed is.

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ja (min of meer), ik werd tijdens het afvallen voor een IVF procedure spontaan zwanger. Ik had al wel een paar miskramen gehad dus toen mocht ik heel snel een echo laten maken om te kijken of het goed ging.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

met 5,0 weken zie je idd alleen nog maar een vruchtzak, bij 6,0 weken zag je bij mij een vruchtje van 4 milimeter met hartactiviteit

sterkte meiden!

13. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

Mar 3, 2009
    211
    0
    0
    Heel veel sterkte allemaal!

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @cyntje78

Wij zijn zwanger geworden via IVF en dan krijg je altijd een eerste Echo met 5wkn. Deze ech gaf aan dat het voor die 5wkn het vruchtzakje te klein was en toen heb ik met 6wkn en 7wkn weer een echo omdat ze bang waren dat het mis zou gaan.
    Bij mijn 7wkn echo was het vruchtje te zien met een snel flikkerend lampje! Dit was een mooi moment. Het vruchtje was toen pas 6wkn en dit was ook de reden dat mijn vorige echo's zo weinig lieten zien. De reden was dat de innesteling een week te laat heeft plaats gevonden.

Nu hebben we vandaag een echo om te kijken of alles nog goed gaat............dus ook voor ons een hele spannende dag!

15. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik heb om dezelfde reden met 5,2 weken een echo gehad en toen was er inderdaad alleen een vruchtzakje te zien.
    Met 7 weken heb ik toen weer een echo gehad omdat er dan hartaktie zou moeten zijn.............helaas zat er niets meer.

Sterkte allemaal.

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier gaat het nu ook helemaal fout :cry: Ik had net donkerrood bloed met hele kleine stukjes donkerrood weefsel in mijn inlegkruisje en bij het afvegen :cry:

Liefs Cynthia

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Probeer rustig te blijven!
    Je het zo je echo en dan heb je zekerheid!

Sterkte meid!

18. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Even een knuffel :hug:

19. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank jullie wel, meiden!

Ik zit nu ook te wachten op een telefoontje van mijn teamcoach. Afgelopen vrijdag heb ik haar het nieuws verteld ivm hoge werkdruk en zwaarwerk en mijn moodswings....
    Nu heeft ze bespreking en ik twijfel of dat ik vanavond wel wil/kan gaan werken. Ik ben vanavond denk ik liever thuis, met mijn mannetje en hond op de bank :(

Liefs Cynthia (die nu haar jas gaat aantrekken) Tot straks dames!

20. mamaI

mamaI Lid

Mar 10, 2009
    53
    0
    0
    Wens jullie allemaal veel sterkte. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, wij kregen onze eerste echo met 8w6d, en alles was prima. Al een duidelijk mensje met een flikkerend hartje!

Vrijdag weer controle bij de vk, erg spannend... ben nu al zenuwachtig!

Cynthia en Sesti, laten jullie even weten hoe het gegaan is?

Share This Page