waarom heb ik zo'n pijn!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babyke, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hallo,

Ik weet pas sinds gisteren dat ik zwanger ben dus het is nog allemaal heel pril,maar ik zit met het volgende.
    Voor de 3e dag op rij heb ik constant behoorlijke pijn.Het zit rechts onder tussen mijn schaamstreek en mijn lies.Het trekt ook door mijn hele lies als ik bv lig en me uit rek.Als ik zit is het soms wat minder,maar over het algemeen heb ik echt pijn.Heeeel soms heb ik het kort aan de linkerkant.En soms trekt het wat naar boven zeg maar op de helft schaamstreek en navel.
    Ik heb geen bruin verlies of zo.

Weet iemand wat het kan zijn,of heeft iemand er ook last van?
    Ik maak me echt druk.

2. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    vanaf het moment dat je zwanger bent verandert er al een hele hoop. Menstruatie pijn had ik ook. Gaat weer weg. Zou me niet te ongerust maken. Hoort erbij!

GEFELICITEERD EN GENIET ERVAN!!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    allereerst gefeliciteerd!
    het lijkt een beetje op bandenpijn hoe je het zo omschrijft. je baarmoeder moet een nieuw plekje innemen en daar kan je last van hebben...
    maar weet het natuurlijk niet zeker, denk niet dat het kwaad kan op zich, anders voor de zekerheid even de vk bellen mssn?
    sterkte!

4. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant

Vanmorgen heb ik de verloskundige gebeld en ze zei dat het kwam door de groei van de baarmoeder.
    Maar omdat ik overal lees dat de meeste pas verder in de zwangerschap last hebben van bandenpijn ga ik toch twijfelen.
    Dit is de eerste keer dat ik zwanger ben en voel ineens zo veel.

5. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik had met drie weken ook steken, net of ik mijn ovulatie had ofzo. Dan weer links, dan weer rechts. Na twee weken begon ik van alles in mijn buik te voelen en leek het net of ik ongesteld moest worden enzo. Ik voelde ook al snel bandenpijn. Het is voor iedere vrouw anders, de een voelt niks, de ander heel veel. Probeer je niet te druk te maken en laat het maar over je heen komen.

Oh en gefeliciteerd;)

6. Jsvlinder

Nou moet ik toch iets stoms rechtzetten. Ik bedoelde met 2 en 3 weken echt zwanger zijn. Dan moet je er natuurlijk nog twee weken, dat er niks is, bij op tellen. Dus dan zou het 4 en 5 weken zijn. Ben niet eens blond:p

Verder denk ik nog steeds dat je moet proberen het over je heen te laten komen en als de pijn echt ondragelijk wordt ga je even naar de dokter, daar zijn ze voor:)

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heel normaal, bij 5-6 weken had ik heelveel last van precies die pijntjes en ook van menstruatie achtig gevoel. Nooit bloed verloren ofzo. En nu? Gewoon een drukke baby die nog lekker in mijn buikje woont! :)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gefeliciteerd!
    alleen volgens mij klopt je banner niet? 3 weken zwanger is neem ik aan fout? ;)

De pijn die jij beschrijft herken ik idd ook van de 5e en 6e week.
    Er verandert inderdaad veel in je lichaam, niets om je druk over te maken! :)

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het is het begin. je eistok moet hard werken om hormonen te produceren zodat je baarmoeder helemaal plat verdofd wordt en relaxet. ik denk: dat is je eistok met pijn waar de eisprong van je baby vandaan kwam. geen zorgen maken.

10. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant

Zoals ik het berekend heb ben ik a.s. Zaterdag 4 weken zwanger.
    Vandaar dat ik me zorgen maak over de pijn.
    Vandaag gaat het trouwens wat beter met de pijn,niet weg maar minder pijnlijk.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Als die banner klopt dan heb je erg vroeg getest, tenzij je een heel korte cyclus hebt normaal. Het is sowieso heel spannend in het begin, maar voor NOD (aangenomen dat je daar dus eigenlijk nog voor zit nu) helemaal ;)

Op het moment dat je genoeg hormoon produceert om de boel wat relaxter te maken (progesteron verslapt volgens mij), ga je minder last krijgen van de pijntjes. En krijg je er door het gewicht van de baarmoeder, met baby en vruchtwater weer fijn andere pijntjes voor terug (bandenpijn).

12. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik weet niet precies hoelang deze cyclus is geweest.
    Ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn eisprong de 13e of 14e van deze maand is geweest,maar 100% weet ik het niet.Afgelopen Zondag heb ik voor het eerst positief getest.
    Maar de pijn die ik heb voelt zeker niet als menstruatie pijn.Ik heb ook helemaal geen bruin verlies of zo gehad.

In mijn album staan de testjes.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Jeetje op 3 weken + 1 dag getest??
    Niet erg slim hoor, het word niet voor niets aangeraden te wachten tot je overtijd bent..
    Hoop voor je dat alles gewoon goed blijft gaan.

14. Jsvlinder

Stomme vraag misschien, maar heb je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie geteld? Ik wist niet dat dat moest en liep leuk te verkondigen dat ik twee weken zwanger was maar dan ben je eigenlijk al 4 weken:D

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als je eisprong de 13e of 14e van deze maand geweest is zit je gewoon op 14 of 15 dpo... 1 dag overtijd dus en vandaag 4 weken of 4 weken en 1 dag....

16. Jsvlinder

Hoe gaat het met je? Is de pijn al minder?

17. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Bedankt voor het vragen :).
    De pijn is vanaf het opstaan weer flink aanwezig,omdat ik er toch behoorlijk mee zat ben ik vanmiddag naar de huisarts gegaan.
    Hij zei dat ik me niet druk moest maken omdat het door het groeien van de baarmoeder kwam,en door de vermeerdering van de hormonen.Dus zeg maar alles bij elkaar.

Ik was heel erg bang voor een bbz of een miskraam,maar hij zei dat dat nergens voor nodig was.
    Het is ook mijn eerste zwangerschap dus weet ook allemaal niet wat ik voel.
    Vandaag weer een test gedaan en die is wel duidelijker,dus ik denk/hoop dat het goed zit.

18. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Heb ik ook hoor!

Hele gemene steken. Ik heb er zo af en toe last van. Meestal is het dan enkele seconden en dan zo`n 2 dagen achter elkaar en dan zomaar een tijd niet meer. Ik ben morgen 13 weken zwanger dus maak je geen zorgen.

Groetjes enne nog gefeliciteerd.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik was ook als de dood voor een bbz. Nergens op gebaseerd, je kan je echt van ALLES in je hoofd halen door veel enge verhalen te lezen.

Pijn is natuurlijk een prikkel van je lichaam waar je - als het goed is - niet zorgeloos op reageert. Anders zou het zijn functie verliezen ;) Het is dus normaal en menselijk dat pijn leidt tot bezorgdheid.

Toch moet je tijdens je zwangerschap (en dat gaat vanzelf) 'wennen' aan pijntjes. Je leert vanzelf welke erbij horen en welke je nog nooit voelde. Maar dat is in het begin natuurlijk moeilijk, je bent met zo'n korte termijn helemaal niet gewend aan de zwangerschap.

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ten eerste gefeliciteerd!

Eerlijk gezegd was een bbz wel het eerste waar ik aan dacht toen ik je berichtje las. Hou het even goed in de gaten of de pijn niet erger wordt!

Bandenpijn is het wel een beetje erg vroeg voor, maar het kan wel de verandering in je lichaam zijn of je eierstokken/eileiders die zeer doen.

Sterkte ermee

Deel Deze Pagina