wie heeft hier ad gehad tijdens de zwangerschap? ik ben er nu een paar maand af maar tis weer helemaal mis.. eerst wou ik niet meer aan de medicijnen, maar dit trek ik ook niet. ben al bij de ha geweest en hij zou wat verder informeren of dit veel kwaad kan.. wil heel graag kinderen, en wil me daar lekker bij voelen. maar wil ook een gezond kindje op de wereld zetten. wie heeft hier dus ervaring mee, en welke ad had/heb je?
Er zijn genoeg ad's die je mag hebben tijdens een zwangerschap. Ik heb destijds ook da's geslikt in een aantal van de jaren dat wij bezig zijn geweest om zwanger te raken. Wel miskramen gehad, maar of dat door de ad kwam is niet te bewijzen. Met de wat nieuwere soorten zijn ze over het algemeen wat voorzichtiger met voorschrijven bij kinderwens omdat daar nog niet genoeg tijd voor geweest is om het effect bij zwangeren te onderzoeken. Zoals bijv. Xerosat, die wilde mijn arts destijds liever neit voorschrijven omdat daar nog te weinig onderzoek gegevens over bekend zijn in combi met zwangerschap. Ik ehb destijds een prozacsoort gehad.
hoi lauwtje, ik heb een zoontje van net 1 jaar en helemaal gezond...Heb bij hem de laatste 15 weken prozac geslikt...Veel negatieve reacties van mensen gehad maar volgens de dokter en mn vk kan het geen kwaad...Wel moest ik na de bevalling 24 uur ter observatie blijven omdat de baby een beetje last ervan kan hebben...Ik ben nu weer zwanger en gebruik vanaf het begin weer prozac...Tuurlijk zijn er altijd mensen die je scheef aankijken maar als je je er beter bij voelt en volgens de dokter kan het geen kwaad, dan is het toch goed? Wel weet ik dat je niet alle ad kan gebruiken tijdens zwangerschap.... groetjes
heej bedankt voor de reacties.. mijn ha was hier niet zo bekend mee of het kwaad kan tijdens de zwangerschaps en zou verder informeren ernaar. vandaar dat ik zelf ook even op zoek ben gegaan @ lexie74: jeetje 6 jaar bezig geweest! wat fijn dat het toch gelukt is! fijne zwangerschap verder!
thnx Lauwtje, Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen, dat ik me wel prettiger voel, nu ik tijdens deze zwangerschap geen medicijnen hoef te gebruiken. Artsen zeggen wel dat ht geen kwaad kan, maar het voelt voor jezelf wel prettiger als je neits gebruikt. (zal wel tussen d eoren zitten, maar ik ervaar het wel zo )
nou even een update... vandaag dokter gebeld en overlegt dat ik weer aan de AD ga. tword me echt teveel... bleeeegh... ben zo'n trut op t moment, kan niks hebben! maar ga op halve basis, dus elke dag een halve, kijken wat dat doet. ben in ieder geval blij dat t weer beter word!
Ik gebruik ook prozac en ben inmiddels zwanger. Het gaat nu best heel goed dus ik ga kijken of ik rond de 30ste week ergens zou kunnen stoppen. De gyn zei dat als ik voor de 36ste week stop het kindje er geen last van heeft. Dan vervallen dus de 48 uur observatie van de kleine. Ik heb het er nog met haar over gehad en zij gaf aan dat een depressie schadelijker kan zijn dan het gebruik van prozac. Voor mijn gevoel heb ik dus de juiste beslissing genomen, wat anderen er ook van mogen denken. dat zijn helaas meestal mensen die geen flauw idee hebben hoe een depressie voelt. Lekker makkelijk oordelen dan.
heej sann, super dat je zwanger bent! gefeliciteerd! ik slik nu een halve paroxetine per dag en moet zeggen dat t weer stukken beter gaat gelukkig! in de bijsluiter staat ook dat er een erg kleine kans is op een afwijking o.i.d. en dat verdere studies niks uitwijzen.. tis ook nooit goed onderzocht.. ik voel me er nu goed bij. mag ik zwanger worden zien we wel verder.. misschien voel ik me dan wel zo goed dat ik kan stoppen, of wat jij zegt rond de 30ste week.. we zullen zien ik hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan.