Hallo, Sinds een dag weet ik 100% zeker dat ik zwanger ben. Ik ben nog niet ver, pas 4 weken zoals je ziet. Twee dagen voor de dag dat ik ongesteld zou worden, kreeg ik krampen zoals bij mijn menstruatie. Dus ik dacht al dat ik ongesteld zou worden. Dit beperkte zich echter tot bruinverlies en dat werd de volgende dag minder. Nu is het nog niet helemaal verdwenen. Soms is het wat rozig en zelfs rood. Het zijn kleine beetjes. Het ziet er wel wat slijmerig uit. Ik moet echt 'moeite' doen om het op het wc papiertje te zien, zo niet een vinger in mijn vagina steken. Nu dacht ik ddat misschien daardoor het rode te zien was, omdat mijn baarmoedermond geirriteerd raakt en door die vinger gaat bloeden. Het klinkt nogal bizar, maar ik word er erg onzeker van. Ik hoop dat één van jullie me kan helpen met mijn vraag of dit verlies kwaad kan.
HOihoi, Gefeliciteerd! Iets bloedverlies komt vaker voor in de jonge zwangerschap en kan ook worden getriggerd door met je vinger en papier je vagina in te gaan. Ik wil je daarom ook aanraden dit niet meer tedoen. Het komt er van zelf uit als het er zit,bloed bedoel ik dan. Dit betekent niet dat je geen gemeenschap mag hebben maar kan wel de reden zijn dat je wederom wat bloedverlies hebt dus schrik daar niet van! Imke
Hoi Immie, Wat fijn zeg zo een snel antwoord! Ik wist ergens wel dat het niet goed was wat ik deed, en dat ik ZELF de bloeding op gang hielp, maar ik wilde zo graag dat het stopte. Ik zal het nu gewoon even aankijken. Ik ben slechts 1 dag over de NOD heen. Kan het ook zijn dat het toch een beetje menstruatiebloed is? Alsof mijn lichaam even van slag is door alle gebeurtenissen daar binnen? Ik maakte mij ook zorgen omdat ik nog nauwelijks zwangerschapssymptomen heb. Het is een boel onzekerheid, maar ik heb ook pas 1 ronde geprobeerd en ben toen gelijk zwanger geraakt. Ook nog eens van mijn 1e kindje, dus het is allemaal nog zo nieuw. In ieder geval bedankt. Ik voel me een stuk meer gerustgesteld Groetjes, Denise