nah, probeer net iets te posten doet ie het niet.. Wat ik zeggen wilde, is dat we toch allemaal zulke verschillende info krijgen in de ziekenhuizen. Mijn arts (waar ik eerst bij was) zei dat Fraxiparine 12 uur beschermde en Innohep 24 uur. En dan in combinatie met de hoeveelheid zorgde ervoor dat ik pas zo laat kon gaan spuiten want ze bleven er maar over vergaderen geloof ik.. Maar ms is het wel zo hoor dat 0.6 fraxi 24 uur beschermd en dat het dus aan de hoeveelheid ligt, of ze hebben me verkeerd ingelicht. Ik vertrouw niet zomaar meer op de arsten hoor. Die ik nu heb is wel een supergoeie en die vertrouw ik echt wel, zij heeft 4 jaar meegelopen met een stollingsdeskundige. Liefs p
Ik spuit Fragmin 0,72ml(18.000 eenheden). 1x per dag. Vrijdag moet ik weer naar de gyn en ga inderdaad eens na vragen hoelang die injectie werkt.
Dat is iets wat ze mij ook nooit verteld hebben.Nu spuit ik de hoogste dosis die er is maar ik ben er nu wel heel nieuwsgierig naar geworden. Ik wil graag nog iets toevoegen. Natuurlijk zijn er genoeg kindjes die gezond en levend ter wereld komen ondanks een stollingsafwijking en zonder dat er medicijnen gebruikt worden. Ik ben er alleen zoooo voorzichtig mee geworden omdat het mij al zoveel ellende bezorgd heb. Groet,Monique
Ik spuit 0,3 ml fraxi. Klopt niet wat mijn gewicht betreft, maar ik heb mijn hematoloog erover gesproken en hij zei dat dit voor mij de juiste dosis was. Tja, we horen allemaal idd wat anders van artsen, er is geen rechtlijnige behandeling blijkbaar... Fraxi werkt 12 uur toch Mo? Kan me herinneren dat jij me dat ooit een keer vertelde.
Leonie, Volgens mij werkt fraxi ook maar 12 uur.Dit heb ik van een fabrikant.Toch ga ik het vrijdag eerst eens even goed navragen.Sommige anti stollingtabletten werken ook maar 12 uur. Als je er over nadenk eigenlijk stom.Je bent dan dus de helft van de dag maar ontstold.
Ja precies. Daarom krijgen sommige vrouwen twee prikken per dag. Ik ben benieuwd wat je arts erover zegt vrijdag!
Dan ben ik ook erg benieuwd naar wat ze bij jullie ervan zeggen. Ik heb tijdens mijn 1ste zw.schap ook 0.6 fraxiparine gespoten, vroeg mij ook af waarom 0.6, want dat was teveel voor mijn gewicht, zeiden ze ivm met je tromboseverleden dat de dosering daarom hoger was. Moniq, dat vond ik dus ook vreemd, als je maar een halve dag ontstold wordt.. Liefs p
Ik had eigenlijk 0,4 moeten hebben als ik naar mijn gewicht kijk, want 0,4 gebruik je tussen de 50 en 69 kilo. Ik woog toen rond de 58-60 kilo. Bij meer dan 70 kilo wordt er 0,6 gespoten, maar zei de gyn omdat ik een trombose verleden heb telt dat zwaarder. liefs p
En ik heb ook een trombose verleden en krijg maar 0,3 terwijl ik wel boven de 70 kg uitkom... Vind ik toch raar!
1 keer per dag... Meestal net voor ik naar bed ga (ik vergeet 'm namelijk om vaste tijden en ga meestal om dezelfde tijd naar bed). Maar dan zou ik dus alleen 's nachts beschermt zijn en niet overdag... Spuiten jullie trouwens zelf? Ik heb het de eerste 5 dagen zelf gedaan. Tot ik dus een keer dwars door een spiertje of bloedvat ging iiiih! Dik drama hier! Dus sindsdien doet m'n mammie het en niemand anders mag het doen want vind het nog steeds doodeng!
Vlinder ik zou het toch eens vragen aan de gyn de volgende keer hoe dat dan zit, ik blijf het toch heel apart vinden hoor al die verschillende beleiden.. Ohnee ik zou niet durven spuiten zelf..Bij mijn eerste zw.schap spoot mijn moeder me (ik elke avond naar mijn moeder, wat een gedoe..) maar zij werkt op het lab (bloedprikken) dus kan goed prikken. Op een avond waren we op een feest en toen kon ik natuurlijk mijn moeder niet meenemen hihi, dus heeft mijn vriend het gedaan. dat beviel zo goed dat hij de rest van de zwsch mij is blijven spuiten en nu mij dus weer spuit. Gelukkig vind hij het niet eng! Ik heb het zelf geprobeerd maar ik vond het zo rottig met wat voor snelheid/druk ik die spuit erin moest jensen dat alleen de punt erin zat, nou toen dacht ik ik doe het echt niet meer hoor hihi...kweet het, wel een schijterd maar zelf prikken...brr... Wat anders ik heb je site bekeken en wilde even zeggen dit ik m heel ontroerend vind, khad er tranen van in m'n ogen. Liefs p
Ik spuit ook niet zelf hoor, brrrr! Mijn vriend is gelukkig verpleegkundige dus die zet de prikken bij mij.
Hahaha we zijn allemaal watjes dus In het ziekenhuis probeerden ze mij er echt van te overtuigen het zelf te doen want het zou anders zo lastig zijn bladiebla. En precies, ik ging dan proberen hard te prikken maar stopte dan nog en dan doet het alleen maar meer pijn. Mijn vriend durft het ook wel, maar hij mag niet van mij, waarom weet ik ook niet... Alleen mijn moeder mag het! Oh en bedankt voor het bekijken van Pippy's* site!
Hoi, Ik krijg ook de hoogste dosering.Doordat ik homozygoot ben en omdat ik een trombose verleden heb. Meestal als een vrouw al eerder tromb heeft gehad krijgen ze meer omdat ze meer risico lopen op herhaling. Gr,Mo