Dames ik heb het net even nagevraagd bij de apotheek. Ik vond het een ingewikkeld verhaal, maar nadat zij het ook even hadden nagezocht kwam eruit dat de Fraxiparine wel degelijk 24 uur werkt, door de halfwaardetijd (?) Ik snapte niet precies wat ze ermee bedoelden maar het was in iedergeval duidelijk dat ze zeiden dat het wel 24 uur werkt.. Dus voorlopig ga ik dan maar even daar vanuit!
hoi, Vandaag moest ik naar de gyn voor controle, en dacht vraag gelijk eens hoe dat nou zit...Tja, jullie raden het al, ze vertelde dat het 12 uur werkt dus, en dat de hoeveelheid niet uitmaakt voor de werkzame uren. Noujaaaaaa wat een verschillende verhalen weer. Nogmaals ik vertrouw niet zomaar een arts meer maar deze vrouw heeft vier jaar meegelopen met een stollingsexpert uit het UMCG. Ik wil geen onrust zaaien hoor, maar waarom zouden sommigen dan 2x per dag fraxiparine moeten spuiten als het 24 uur zou werken? Maar goed volgens mij blijven wij gewoon zitten met alle verschillende verhalen. Vind het wel apart dat er niet 1 richtlijn voor is, maar het schijnt allemaal nogal ingewikkeld te zijn geloof ik. Daar stuit ik teminste wel steeds weer op.. Liefs p
Heeee? Nu snap ik er helemaal niks meer van! Nouja, de grote gemene deler is in iedergeval dat we allemaal 1 keer per dag spuiten, dus dat zal dan wel goed zijn..
Pfff wat een raar gedoe weer he? Ik begin me zo langzamerhand een zeikerd te voelen bij de gyn, maar ik vertrouw het gewoon niet meer zo. Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis. Ga ik het weer navragen! Ik hou jullie op de hoogte.
Hey meiden, Ik ben inmiddels bij de gyn geweest en de fragmin die ik spuit beschermd 24 uur. Groet,Mo
Jij spuit fragmin omdat je allergisch bent voor Innohep toch, Mo? Maar als fragmin 24 uur werkt en fraxi maar 12 uur en ze zijn allebei bedoelt om trombose te voorkomen... What the hell doen we dan met fraxi?!
Ik krijg een beetje de indruk dat de artsen ook een beetje bijscholing nodig hebben.Zodat ze vrouwen eens goed gaan voorlichten of ligt het aan mij? Ik spuit fragmin omdat ik tijdens de zwschap van Rayvano veeeeeeeeeel te weinig inno heb gekregen(kreeg 7000eenheden terwijl ik de hoogste dosering moest hebben!) en ik geen vertrouwen meer had ik dat medicijn en omdat ik er niet goed op reageerde.
Shit man, ja dat is logisch dat je geen innohep meer wilde na Rayvano's* overlijden... Hmpfff ik snap niet wat die artsen hiermee willen bereiken, word er zo zenuwachtig van. 0,3 ml fraxi is echt niet voldoende voor mijn gewicht.
Leonie, Als je je er niet prettig bij voelt,geef het aan in het zh.Zeg desnoods dat je de bijsluiter goed gelezen hebt en dat daar een andere dosering bij staat qua gewicht. 1 ding is wel,Je zit wat betreft stollingsaandoeningen in het goede ziekenhuis en ze zullen en moeten jouw ook de info geven waar jij om vraagt of wilt weten. Liefs,Mo
Ik zal het stukje van de gebruiksaanwijzing van Fraxi waar het gaat over de duur van de werking eens overtypen hier. Misschien dat iemand er wijs uit kan worden: De farmocokinetische parameters worden bepaald door de anti-Xa activiteit. Na subcutane toediening wordt de maximale plasmaspiegel na ongeveer 4-6 uur bereikt. De eliminatie na halfwaardetijd na herhaalde toediening bedraagt 8-10 uur. Over de ratio gewicht/hoeveelheid weet ik helaas ook niets Vlinder. inderdaad even navragen dan! Ik snap trouwens heel goed dat je er onzeker van wordt![/i]
Mo, ik heb het al twee keer gevraagd of ze zeker zijn van de dosis etc. Eigenlijk wel twee keer aan drie verschillende gyns haha. Dus het zal wel goed zitten dnek ik dan. Maar ja, dan lees ik dit weer en word ik toch onzeker. Vlinderbloem, het stond er niet in het Nederlands?!
http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/N ... Print=True Hoi, Ik heb een site gevonden waar iets over doseringen in staat, het is alleen heel ingewikkeld want het gaat per aandoening geloof ik, dus in hoeverre jullie er iets aan hebben is de vraag maar ik kwm het tegen en dacht zal het toch even neerzetten hier. Het is ook om onzeker van te worden hoor, omdat ze de artsen zulke verdeelde meningen hebben. Das echt jammer, want een arts moet toch een expert zijn waar wij op moeten kunnen vertrouwen. Helaas... liefs p
Ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest en aan de gyn en vk gevraagd (voor de tiende keer haha). Ze hebben het uitgelegd (ben het alweer vergeten overigens, mijn hersenen zijn net gatenkaas!) en het klonk allemaal logisch... En net vandaag waren de spuiten op, dus ik bel de ha voor een herhalingsrecept en kon het vanmiddag ophalen. En wat doet deze koe?! Die vergeet het gewoon! Nu heb ik geen fraxi weeeh! Dus we gaan zo maar even langs de spoedapotheek bij de huisartsenpost...
Hallo allemaal, Ik heb 10 jaar geleden ook trombose gehad, oorzaak...roken en pilgebruik! Ik was al een tijd onderbehandeling bij de stollingspoli in het UMCG omdat ik sinds 5 jaar heftige pijn in m'n ex-trombose been heb (gaat inmiddels een stuk beter!). Sinds ik wist dat ik zwanger was moest ik 1x daags 0.6mg fraxodi prikken (ik weeg 70kg) Volgens de artsen werkt dit 24 uur. Daarom moet ik onder zwangerschapscontrole van het ziekenhuis blijven en moet ik daar ook bevallen. Een paar weken voor de bevalling moet ik 2x per dag prikken met een middel dat maar 12 uur werkt...direct stoppen als de weeën beginnen. Na de bevalling moet ik dan ook nog een aantal weken door gaan met spuiten. Ik heb nu een paar weken fraxodi gespoten maar krijg er enorme jeuk bulten van, het lijken wel wespensteken. Heb net het ziekenhuis gebeld. Vanmiddag kan ik een recept halen voor andere spuiten (geen idee hoe dit middel heet). De arts zei dat het enige nadeel was dat ik dit dan 2x per dag moet spuiten omdat het maar 12 uur werkt. .....Ik ben dus benieuwd! Ik laat het jullie wel even weten als ik ze in huis heb. @P1974: Ben jij ook onder behandeling van het UMCG? Ben benieuwd met welke arts je hebt gesproken die ook een aantal jaren op de stollingspoli heeft mee gelopen.....vrij jonge vrouw, blond haar...beetje bob-line kapsel?
Hoi Mieke, dus nog een antistollingspuiter erbij gezellig! En ik kreeg ook dat onbevredigende antwoord dat de pil en roken de oorzaak zou zijn. Hoeveel vrouwen zijn er wel niet aan de pil die ook roken? Nee hoor, ik vind dat echt geen logische verklaring voor wat ons is overkomen. Welke spuiten heb je gekregen? Werken deze beter?
Nou, ben de hele middag op spuiten jacht geweest. Eerst wilden ze me "arixa" (?) voorschrijven....deze wert maar 12 uur dus dat zou dan 2x per dag prikken worden. ! probleempje....dat mag je pas gebruiken na 16 weken zwangerschap en ik ben nog maar 8! Het zou anders schadelijk kunnen zijn voo de organen van het kindje....ze weten dat nog niet zeker maar ik loop natuurlijk liever geen risico. Dan is er dus nog de Inoheb....werkt 24 uur en is 100% veilig. Helaas wordt dit voor een héél groot gedeelte NIET vergoed door menzis. Voor 30 spuitjes mag ik bijna 200 lappen......duuuuuuuuuuuus! Ik heb er nu eerst 4 besteld...vanaf morgen mee beginnen en ik zal m'n arts nog eens bellen....hij wilde ze in 1e instantie nl al vanuit het ziekenhuis mee geven zodat ik ze niet hoefde te betalen maar daar waren ze helaas niet op voorraad. Nou goed....ik probeer eerst deze 4 wel en ondertussen maar weer es opzoek naar een oplossing.....zucht!
Jeee dat is belachelijk! Je moet het toch gewoon vergoed kunnen krijgen? Ik hoop dat het ziekenhuis je kan helpen meid, want hier gaan mijn haren echt van overeind staan.
ja wat raar inderdaad joh! Dat zou toch gewoon vergoed moeten worden...hmmm ik hoop dat er nog een andere oplossing is want als je van de fraxiparine bulten krijgt is dat ook niet ideaal inderdaad.. Sterkte!
hallo dames, Hier nog iemand met een trombose verleden. ben nu 7 weken zwanger , Vanaf waneer moesten jullie spuiten? Ik moet via mijn huisarts een afspraak maken met de internist om te kunnen bepalen wanneer en hoeveel ik moet spuiten.. gelukkig reageer ik goed op fraxi. Maar met mijn trombose moest ik ook 2 x per dag spuiten omdat het volgens de internist ook maar 12 uur werkte.. Ben benieuwd wat ik nu moet.