Zwanger en antistolling spuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vlinderbloem, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland

Hoi,

Ik moest vanaf ik overtijd was gelijk gaan spuiten.

Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Groet,Monique

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Even denken, ik spuit nu ongeveer vijf weken, dus.... met 14 weken begonnen. Maar bij mij was er nogal wat gesteggel tussen de gynaecologen, de ene vond dat het niet nodig was en de ander vond het absoluut wel nodig, anders was ik denk ik wel eerder begonnen.

Ik heb het overigens nog nagevraagd en volgens mijn gyn werkt het gewoon 24 uur. Misschien heeft het dan toch met het aantal ml te maken o.i.d.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik moet dus met ruim 11 weken naar de internist.

Hebben jullie allemaal medische indicatie?, ik mag van mijn internist zolang het goed gaat gewoon naar de verloskundige!

dan zal het idd wel met de hoeveel heid ml te meken hebben. Ik zie wel hoeveel ik ga krijgen, ik prik trouwens wel zelf, volgens mij had ik gelezen dat jullie allemaal laten prikken.

Ik heb er geen last van om mezelf te prikken, weet alleen niet of ik het nu ook nog in mijn buik durf, ik ga wel weer even een paar keer bij mijn zusje in de leer, die kan geweldig prikken (gesteelijke gezondheidszorg gewerkt, moest zo ook bloedverdunners en insuline enz. spuiten)

Zodat ik er geen blauwe plekken aan over hou dat is toch wel prettig.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De dag dat ik positief testte (3 weken en 5 dagen zwanger geloof ik toen) moest ik direct naar het LUMC komen en kreeg ik 0,3 ml fraxi. Dit moet ik blijven spuiten tot 6 weken na de bevalling. Ik ben nu wel onder behandeling van een verloskundige van het ziekenhuis en moet ook in het ziekenhuis bevallen. Ik zou de eerste keren naar een gyn gaan en wanneer die een vk voorstelt, zeg dan gewoon dat je bij een vk van het ziekenhuis wil. Thuis bevallen is géén optie met fraxiparine! En trouwens, waarom moet je naar de internist?! Gyns kunnen dit veel beter bepalen hoor...

5. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ik moest ook meteen spuiten toen ik wist dat ik zwanger was.
    Ik prik overrigens ook zelf...wel zo makkelijk. Ben onder controle bij het ziekenhuis en moet daar ook bevallen.

6. Vlinder84

Mieke, krijg je het nu wel vergoed?

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hoi,

Ik moet naar de internist omdat die heeft gezegd dat ik gewoon naar de verloskundige kan gaan en daarom dus niet doorverwezen ben naar een gyn. is dat raar?

Ik wil ook zeker in het ziekenhuis bevallen.

8. Vlinder84

Ja dat is raar. Ik zou mijn huisarts bellen, de situatie uitleggen en vragen om een verwijzing naar een gyn. En met antistolling heb je gelukkig niets te willen, wordt zeker een ziekenhuisbevalling ;)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb 1 sept. afspraak bij de verloskundige al staan, intake.
    Ik had eigenlijk zoiets van ik ga daarheen en als ik toch naar de gyn. moet hoor ik het wel.
    Mijn huisarts weet dat ik naar de internist moet voor vaststellen antistoling en in principe gewoon naar de verloskundige ga en vind ht prima zo nadat hij de naam van mijn internist had gelezen.

Ik zelf vind dit wel zo prettig, dat ik naar verloskundige kan.
    Ik heb nl. totaal geen last van dat been wat tromose gehad heb en wil na mijn jaren medische molen ( i.v.m. 2 x hernia operatie.) zo lang mogenlijk de normale weg bewandelen. Als ik toch naar de gyn. moet zegt de verloskundige het wel neem ik aan.

De internist waar ik bij ben stel zelf veel vaker vrouwen in op antistolling, ook zwanger of niet zwanger. Er hangen ook allerlei geboorte kaartjes in zijn kantoor. Dus denk dat hij wel weet waar hij het over heeft.
    Ik ga het gewoon nog even afwachten.

ik hou jullie op de hoogte.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja weet je, ik snap dat wel. Na alle medische dingen wil je ook wel een beetje "normaal". heel begrijpelijk. En als je vk zegt dat je toch naar een gyn moet kun je dat altijd nog doen.

11. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    Hoi,

Ben hier al even niet geweest, dacht kom eens kijken hoe het gaat met iedereen.

Mieke, dat klopt idd, die vrouw heet dr. Folkeringa. Zij werkt in het Martini maar heeft in het UMCG meegelopen. Echt een leuk spontaan mens, ze heeft mij ook de Innohep voorgeschreven (omdat ik ook allergisch bleek maar dan voor Fraxiparine, precies dezelfde reactie trouwens, enorme bulten als wespensteken) . Een ander verhaal, ik krijg het volledig vergoed en ben ook bij Menzis! Ik hoefde alleen maar de eigen 1ste bijdrage te betalen van 150 euro. Je moet er echt nog even achteraan gaan hoor. Bij mij heeft de apotheek contact opgenomen met de fabrikant en die is degene die het volledig vergoed. (anders is het niet te betalen want ze kosten 10 per spuitje)

Ben benieuwd hoe het afloopt voor je, succes.
    Met de anderen alles goed?

liefs p

12. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Hé P1974 wat grappig, inderdaad dokter Folkeringa, leuke dame.
    Ik heb vcan het ziekenhuis een brief gekregen voor menzis dat het op medische indicatie is en dat ze het moeten vergoeden, ga dat eerst proberen...anders zal ik inderdaad de fabriekant een bellen. heb jij ook een aanvullende verzekering of alleen basis?

13. Fiekje

Fiekje Nieuw lid

3 aug 2008
    3
    0
    0
    Ben al een half uur alle teksten aan het lezen, voelde me al een tijdje onbegrepen met met al mijn (stollings)afwijkingen, ( factor II en Factor V leiden en antistoffen tegen mijn schildklier ) maar ben echt blij met al jullie verhalen !

Even in het kort, ben 8w zwanger, spuit sinds week 6 0.3 fraxi en ben gisteren door mijn gynecoloog gebeld dat ze in overleg besloten hebben dat 0.3 te weinig is dat ik direct op 18.000 eenheden moet overstappen.
    in 2007 ben ik een trombosebeen gehad en na onderzoek kwamen daar de stollingsafwijkingen uit. Heb dus ook een medische indicatie en moet in het ziekenhuis ( elisabeth in tilburg ) bevallen.

Ik was zo blij met de spuiten 0.3 omdat die zo makkelijk wegspuiten, dun spul en kleine hoeveelheid. Nu ik weer 18.000 spuit is het weer janken geblazen, het doet echt pijn om de laatste hoeveelheid erin te krijgen, het is zo veel en zo stroperig ! Maar goed, alles inderdaad voor het goede doel ; - )

Ik ben blij dat mijn internist, gyneacoloog en huisarts op dezelfde lijn zitten en ik niet hoef te vechten voor medicatie of uitleg zoals sommige van jullie.

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen, dat we ondanks alles er toch enorm van mogen en kunnen genieten !

Groeten,
    Fieke

14. Fiekje

Fiekje Nieuw lid

3 aug 2008
    3
    0
    0
    Nog even een vraagje,...
    Mijn man vindt al dat ik te ver vooruit loop maar klopt het dat je geen ruggeprik kunt krijgen als je fragmin spuit ? Het risico op bloeduitstortingen en afklemmingen van zenuwen daardoor zou te groot zijn.
    Heeft iemand hier al ervaringen mee ?

Is dat misschien de reden dat sommige van jullie overstappen op het einde naar 2x daags spuiten met andere verdunners ?

Groeten,
    Fieke

15. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    hoi,

Wat toevallig Mieke! Het idd een leuke meid, lekker gewoontjes zonder poeha.
    Ik ben extra verzord 1 verzekerd.
    Anders kan ms jouw apotheek de fabrikant opbellen, zo heeft de mijne het ook geregeld.

Fiekje van harte met je zwangerschap!
    Das niet mis meid wat er allemaal uit de bloedtest kwam bij je. Wel schrikken geblazen lijkt me.
    Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je nu meer moet spuiten. Ik vind het ook zulk rotspul, heb ook wel eens een traantje weggepinkt van ellende hoor. Ik probeerde elke keer maar te bedenken je doet het ergens voor...en na de spuit: zo weer eentje minder..
    Niet dat het allemaal helpt tegen de pijn want het blijft rot.

Ik weet niet precies hoe het zit met de ruggeprik en antistollig, heb er wel eens iets over gelezen dat je dan niet mag prikken maarja wie weet wanneer je precies bevalt en of het dan ms een keizersnee zal worden als het tegenzit..ze zullen er wel een oplossing voor hebben in het zh. Ms spuiten ze dan wat vit. K?
    De reden dat ik 2x per dag spuit sinds week 37, is omdat deze spuitjes (Clexane) maar 12 uur werken en de Innohep 24 uur. Dus ivm de bevalling en veel bloedverlies moet ik 2x 12 uur spuiten zeg maar.
    Na de bevalling kan ik weer 6 week aan de Innohep, die ik veeeeel liever heb dan de Clexane trouwens.

Hopelijk duurt dat niet lang meer, ben as zondag uitgerekend en het rommelt al best hier.

Tot gauw liefs p

16. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    hoi hoi

ik heb naar een keizersnee een trombose been gekregen en een longembolie. ben nu aan het spuiten met innohep en heb tabletten. dadleijk mag ik stoppen met spuiten en alleen de tabletten nog.

nu was mijn vraag hoelang je naar een keizersnee eigenlijk antistolling moet krijgen? alleen de 4 dagen in het ziekenhuis of ook langer thuis

alvast bedankt meiden

17. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Fieke,

Ik heb zelf ook factor 5 en ben zwanger van de 4de.Bij mijn jongste dochter ben ik bevallen met een ruggeprik.Over het algemeen stoppen zo ongeveer 12 uur voor dat de bevalling doorzet je fragmin.
    Ik zelf heb niets overgehouden aan de ruggeprik en wanneer dit kleintje zich aan dient zal ik waarschijnlijk weer met een ruggeprik bevallen.
    Bespreek het gewoon heeel goed met je gyn wat je wel of niet voor pijnbestrijding wilt.

Groetjes,Monique

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb begrepen dat ik nog minstens zes weken na mijn bevalling (en de kans is reeel dat ik een keizersnede krijg) moet spuiten, Daantje. Maar ik weet niet of dit in elk zieknhuis de regel is.

19. Fiekje

Fiekje Nieuw lid

3 aug 2008
    3
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden,..
    Ik denk dat het uiteindelijk bij iedereen neer komt op goede communicatie met je gyneacoloog. Van te voren alle wensen en mogelijkheden duidelijk hebben.
    Er komen natuurlijk zoveel vragen op iedereen af en bij iedereen wordt weer net iets anders voor geschreven. Zolang wij ons zelf prettig bij de behandeling voelen en het idee hebben dat we alles doen wat nodig is dan komt het wel goed !

Groeten,
    Fieke

20. Vlinder84

ooooeeeeh ladieladielaaaa! Moet even mijn zieligheid met mijn mede-spuiters delen hoor :s Gisteravond weer een lekker spuitje fraxi en hij viel dit keer best mee (er zitten goeie dagen tussen jaja) maar mijn vriend trekt de naald eruit en we horen allebei ' pffft' dus dat was een beetje raar. Mijn vriend zei: he? Dat kwam gewoon uit je been, er komt lucht uit je been. (ik dacht dat het uit de naald kwam). En opeens begon het te branden en te prikken, echt verschrikkelijk! En het vocht begon er ook weer uit te lopen :( Dus een doekje ertegen aan gedrukt en hopen dat het zich alsnog zou verspreiden. Hij heeft niet anders geprikt dan normaal en de luchtbel ging er ook gewoon in zoals normaal. Maar nu zit ik dus met een gigaharde bult op mijn been die zeer doet. Dus ik ben zielig! Nou, fijn dat ik het even kon delen :)

Deel Deze Pagina