He Vlinder dat is vervelend! Ik heb ook een beetje een paar rare spuitdagen achter de rug. Ten eerste heb ik al een paar dagen een keiharde bult van 2X2 cm ongeveer in mijn buik, ik neem aan van een spuit. Iemand een idee hoe lang dat zal blijven, hij zit er al een week ongeveer. Ook had ik een keer dat mijn vriend de spuit eruit trok en FLATS een fonteintje bloed over mijn buik. Echt raar! En eergister deed het spuiten me ineens onwijs veel pijn! Terwijl ik er eigenlijk nooit echt wat van voel. Zal hij een zenuw hebben geraakt ofzo? Komen deze dingen jullie ook bekend voor?
Ieuw een fonteintje?! Soms komt het bloed er wel uitstromen zeg maar, dus zo raar is het gelukkig niet. Maar ik denk dat hij een bloedvat heeft geraakt en dan kan het er wel eens gutsend uitkomen zeg maar Hoe lang zo'n bult blijft zitten? Geen idee! Dat verschilt per bult denk ik. Maar als het volgende week nog niet weg is, zou ik het even vragen aan je ha of gyn. En op sommige plekken doet het spuiten idd meer zeer dan normaal. Soms moet ik echt de neiging onderdrukken om mijn vriend geen zwieper te geven zodat hij die naald eruit haalt haha. Arme hij... En arme wij ook!
Pfff, van drie weken geleden. Irritant zeg! Maar ok, het is dus bekend. Net als gutsend bloed dus.. Ok, mooi. Nouja mooi....jullie snappen me wel!
Ja, je bent dus niet in gevaar dat scheelt weer. Ah ik kon niet op mijn zijkantje liggen vannacht door die bult. Bah, ik had al zo wienig opties wat slaaphoudingen betreft! Mag niet op links van kleine buikmans, dan gaat ie driftig schoppen en peuten, op mijn rechterzij doet het zeer (kan niet eens meer omrollen haha) en op mijn rug gaat de eerste helft van de nacht nog maar wordt daarna vervelend en pijnlijk. Haha heb ook elke ochtend een 'knoedeltje' aan de achterkant van m'n hoofd, net als kleine kindjes vaak hebben Maar ik wou alleen ff zeggen dat ik die injecties gewoon even zat ben en dat ik hoop dat het vanavond weer 'normaal' gaat!
Hier ook een spuiter, Ik moet 2x dgs 0,8 fraxi spuiten dit vanwege een tia in het verleden. Als ik niet zwanger ben gebruik ik marcoumar das veel prettiger maar mag niet tijdens zwangerschap. Ik zit regelmatig onder de bulten en de blauwe plekken maar begin er langzaam aan te wennen nog een week of 15, tis voor een goed doel dus nog wel even uit tehouden. Maar het is idd soms erg pijnlijk. Greets Beeb
Hopen jullie ook stiekem dat de kleine met 37 weken klaar is om te komen? Want, denk ik op nare momenten, stel dat ik tot 42 weken moet lopen, dan spuit ik dus nog zes weken langer! En als je met 37 weken bevalt, dan mag je in week 43 stoppen zeg maar, snappie? Ik ben het zo zat, alles doet zeer en ik heb geen fijne prikplekkies meer En het meeste van alles: ik wil mijn baby zien! Nou, ga straks maar even mijn spuit halen bij vriendlief...
Ja ik snap wel wat je bedoelt hoor, al spuit ik nu pas acht weken. Ik merk ook dat hoe dikker mijn buik wordt (en hoe harder dus) hoe moeilijker het spuiten is. He wat vervelend Vlinder, zo'n spuit-dip. Ik hoop dat het vanaf vandaag weer beter zal gaan.
Hmpf, gister precies hetzelfde gehad! Weer een giga bult en het vocht liep er weer uit... Kan er iets zijn met die spuiten? Want ik heb net nieuwe gekregen van de apotheek en van de 3 spuiten hebben dus 2 ervan mij 'bebult'. Ik spuit trouwens niet meer in mijn buik vlinderbloem, durf het niet, straks raak ik de baby! haha is vast onmogelijk, maar hij beweegt overal...
Oh haha. bij mij kan dat echt prima! De naald moet nog uitgevonden worden die door mijn speklaag heenkomt!
Haha ik heb ook voldoende spek hoor! Maar ik spuit altijd bovenin mijn buik en laat meneer daar juist veel plezier vinden in het trappen naar mijn ribben. Dus straks zit ik er met die naald in, ga ik dwars door z'n voetje Ik weet dat het niet kan, maar toch...
hoi meiden Wilde nog even laten weten hier dat ik 1 september bevallen ben van een prachtig ventje, Sam. De bevalling verliep razendsnel (3.5 uur) . Sam maakt het prima, en ik ook. Nog 5 weekjes spuiten en dan ben ik klaar pfff. Ik wilde jullie allemaal heel veel succes wensen met spuiten en natuurlijk met de bevalling strakjes, en wens jullie veel geluk met jullie kindjes. liefs p
Gefeliciteerd p1974.. Ik spuit sinds eergister ook preventief fraxi. 0.4 per dag. I.v.m. trombose been vorig jaar. Er moet nog overlegd worden hoe het gaat met de bevalling straks, hoe gaat dat bij jullie. Ik bedoel als de bevalling begint moeten jullie dan gelijk naar ziekenhuis zodat ze tegen injecties kunnen geven? of hoe gaat dit bij jullie? Ik weet het dus nog niet en ben al wel erg nieuwsgierig.
Ik weet het eigenlijk niet zo goed Mimi, ik ga het binnenkort over de bevalling hebben daar. Vlinder gaat het alweer wat beter met spuiten? Ik heb hier de laatste tijd wat meer moeite. Ik krijg steeds meer grote bulten en blauwe plekken.. kijk, hier een niet zo groot maar wel prachtig exemplaar! hahaha die striae er ook op!
Ik ben 3x eerder bevallen terwijl ik moest spuiten en ik heb nog NOOIT een tegen injectie gehad. Je bevalling gaat op de "gewone"manier,maar je zult gelijk naar het ziekenhuis moeten.Soms komt het voor dat je om een bepaalde reden(net als ik) ingeleid wordt. Als je wordt ingeleid wordt er gestopt met je spuiten. Monique
Dank je wel monique voor je antwoord, dan heb ik een beetje idee wat ik kan verwachten.Dus wat ik al dacht en hoopte als de bevalling begint naar het ziekenhuis toe. Ik ben namelijk rustiger in een ziekenhuis als thuis als er iets met mijn lijf is of gaat gebeuren. wat ik me dus erg afvraag is als je bloed verdunt is door de antistolling en de bevalling begint snel na spuiten van de antistolling ( binnen een paar uur) en de bevalling zelf duurdt ook niet zo lang is je bloed dan niet erg dun en verlies je dan niet meer bloed als normaal? Maakt dit niet uit dan?
Je bloedt niet erger dan normaal. Vaak worden vrouwen die spuiten ingeleidt en dan stoppen ze ongeveer 12 uur van tevoren de injecties. Ik ben ook nog 2 keer geopereerd en ook daar heb ik geen hinder ondervonden van de spuiten. Maar wil je bijv een ruggeprik dan moet je dat wel al ver van tevoren aangeven.want ze zetten liever geen ruggeprik wanneer je nog spuit,dit ivm evtuele bloeding op de plek van de prik. Vaak wanneer een bevalling spontaan begint zullen ze je niet tijdens de bevalling nog een injectie geven.Die worden dan stop gezet tot wanneer je kindje geboren is.Meestal gebeurt dit 12 uur na de geboorte. Wel wil ik je zeggen dat elk ziekenhuis zijn eigen beleid erop na houdt.Maar het ziekenhuis waar ik bevallen ben houdt hetgene wat ik hierboven beschrijf aan. Groetjes,Monique
hoi Monique, wat fijn dat je zo snel antwoord en idd weet ik dat elk ziekenhuis zijn eigen regels heeft maar het is lekker om te weten hoe het bij iemand anders met anti stolling is gegaan. Ik zal nog even moeten wachten tot ik zeker weet hoe het ziekenhuis werkt waar ik ga bevalen, maar ikweet 100% zeker dat ik geen! ruggeprik wil, ik ben nl. 2 x geopereerd aan een hernia en heb buitendat ook versleten tussenwervelschijven. er komt geen ruggeprik bij mijn rug in de buurt zelfs als het een onverwachte keizersnede wordt wil ik narcose en geen ruggeprik.