Goedemorgen, Ik had een vraag. Door een reorganisatie ben ik mijn baan kwijt geraakt. Ik ontvang nu ww. Door mijn werkverleden heb ik een WW recht tot 2015. Nu mijn vraag als ik solliciteer op een baan van 10 uur per week voor een half jaar, neem ik aan dat ik tot mijn oude uren van 22 per week word aangevuld. Maar als dit half jaar voorbij is, heb ik dan tot 2015 recht op 70% van 22 uur of 70 % van 10 uur? Alvast bedankt voor uw antwoord
Beste Janet34, Als je vanuit de WW gedeeltelijk aan het werk gaat, wordt je WW gekort met de uren die je werkt. Je krijgt dan WW voor 22 uur per week. Wat er na het werken met de WW gebeurt, hangt ervan af hoe lang je gaat werken. Werk je minder dan 26 weken? Dan wordt je WW weer aangepast, naar de volledige 22 uren per week. Werkte je ten minste 26 weken? Dan heb je in die periode weer een nieuw WW-recht opgebouwd, dat naast je huidige WW-recht zal lopen. Je houdt dus vanaf het moment dat je gaat werken de 12 uren tot 2015. Daarnaast krijg je een nieuwe WW-uitkering van 10 uren, met een nieuwe einddatum. Op het moment dat je WW voor 12 uren stopt, loopt het nieuwe recht nog door. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo, dank voor uw reactie. Als ik het goed begrijp ben ik mijn 70% van 22 uur ( 10 contract + 12 ww ) dus kwijt als ik die 10 uur een half jaar lang ga vervullen. hierna verval ik dan in de regeling van 70 % van 10 uur? of word dit tot 2015 alsnog aangevuld tot 70 % van 22 uur? Sorry als ik wat dubbel vraag, maar wil graag wat extra duidelijkheid. Alvast bedankt voor uw reactie. vriendelijke groeten, janet
Beste Janet, Het klopt inderdaad dat je nieuwe WW-recht van 10 uur aangevuld wordt door het recht van 12 uur dat nog doorloopt tot 2015. Je ontvangt dan tot 2015 2 WW-uitkeringen naast elkaar. De uitkering van 12 uur die stopt dan op de datum in 2015 die je zelf aangaf. De uitkering van 10 uur zal dan nog iets langer doorlopen. Je hebt immers nieuw recht erbij opgebouwd door die uren een half jaar lang te werken. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare