Paté die wel elke dag mag!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Romy24, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Voor de mensen, die net als ik, van een broodje paté houden op ze tijd, is dit een goede vervanger! Ik kreeg de tip van een vriendin die ook zwanger was. Vegetarische paté van de AH. Smaakt iets anders dan gewone paté, maar zeker niet verkeerd! Hij is er in de variant gewoon of tuinkruiden. Zo kan je toch lkkr paté eten, en is het niet schadelijk voor je kleintje! :D

2. samkids

samkids Niet meer actief

Gewone paté mag toch ook iedere dag? Alleen dan maximaal één boterham. Dat las ik laatst in zo'n tijdschrift speciaal over zwangerschap.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mag ook, zolang je het er maar niet centimeters dik opsmeert (max tussen de 15 á 20 gr per dag). Heeft met de hoeveelheid vitamine A te maken.

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik eet echt heel graag pate en mis het nu soms weleens. Gelukkig is dit het enige wat ik hoef te laten staan, maar jouw tip kan ik zeker eens bekijken.

5. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Dat mag ook, alleen eet ik t soms wel wat vaker dan dat. Daarbij krijg je al voldoende vitamine A binnen via de rest van je voeding, dat ik dit een prima alternatief vond! :)

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Klinkt als een goed alternatief en ga het ook eens bij de boodschappen meenemen :D.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het ook geprobeerd, maar vond het toch net niet lekker genoeg. Niet zo lekker dat ik het elke dag zou willen eten als vervanging. Dan liever in het weekend lekker echte paté, en door de weeks een plakje gewone worst ;)

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Enig nadeel van die vega-paté (net als bij heel veel ander vlees) is dat er wel E-nummers in zitten die schadelijk zijn voor jezelf, maar nog veel meer voor je kleintje! Niet helemaal los gaan dus...;)

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben zelf niet zo van paté, maar wel van filet americain. Dus ook maar overgestapt op de vegetarische versie..

10. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    is er ook een vegatarische versie van filet american?????????? :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

want dat mis ik zo ! maar die tien weken houd ik het nog wel vol :)

liefs

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja die is er, maar ik vind die niet te eten.

12. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Vegetarische filet van de C1000 is heel vies. :(

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Even nog over de eerder genoemde E-nummers: die zijn echt niet per definitie schadelijk voor jou of je kind. E-nummers zijn onder meer normale in de natuur voorkomende voedingsstoffen zoals citroenzuur. Niets mis mee dus, E-nummers op zich zijn geen reden om bepaald voedsel niet te eten. Specifiek kleurstoffen en smaakversterkers zijn wat minder zinvol, dus die E-nummers zou je in principe kunnen proberen te vermijden (is wel een dagtaak ;)).

14. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het zeker eens proberen. Waar ligt die zogenaamde pathé in het schap in de AH?

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ga ik vol goede moed op zoek naar die pathe is hij uit het assortiment gehaald....baaaaalen..haha

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Handig!!

ik heb lange tijd elke dag 1 boterham gegeten met paté of met smeerworst. Heerlijk, kon daar zo naar uitkijken. hierdoor bleef het lange tijd ook speciaal. Uiteindelijk ben ik het alsnog beu gegeten.

Ik mis soms nog wel die lekkere stokbroodjes van de Delifrance met inderdaad van die enorme plakken erop... ach nog even volhouden.

17. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat jammer! Dan hoef ik ook niet te zoeken van het weekend. ;)haha

Deel Deze Pagina