Voor de mensen, die net als ik, van een broodje paté houden op ze tijd, is dit een goede vervanger! Ik kreeg de tip van een vriendin die ook zwanger was. Vegetarische paté van de AH. Smaakt iets anders dan gewone paté, maar zeker niet verkeerd! Hij is er in de variant gewoon of tuinkruiden. Zo kan je toch lkkr paté eten, en is het niet schadelijk voor je kleintje!
Gewone paté mag toch ook iedere dag? Alleen dan maximaal één boterham. Dat las ik laatst in zo'n tijdschrift speciaal over zwangerschap.
Mag ook, zolang je het er maar niet centimeters dik opsmeert (max tussen de 15 á 20 gr per dag). Heeft met de hoeveelheid vitamine A te maken.
Ik eet echt heel graag pate en mis het nu soms weleens. Gelukkig is dit het enige wat ik hoef te laten staan, maar jouw tip kan ik zeker eens bekijken.
Dat mag ook, alleen eet ik t soms wel wat vaker dan dat. Daarbij krijg je al voldoende vitamine A binnen via de rest van je voeding, dat ik dit een prima alternatief vond!
Ik heb het ook geprobeerd, maar vond het toch net niet lekker genoeg. Niet zo lekker dat ik het elke dag zou willen eten als vervanging. Dan liever in het weekend lekker echte paté, en door de weeks een plakje gewone worst
Enig nadeel van die vega-paté (net als bij heel veel ander vlees) is dat er wel E-nummers in zitten die schadelijk zijn voor jezelf, maar nog veel meer voor je kleintje! Niet helemaal los gaan dus...
Ik ben zelf niet zo van paté, maar wel van filet americain. Dus ook maar overgestapt op de vegetarische versie..
is er ook een vegatarische versie van filet american?????????? want dat mis ik zo ! maar die tien weken houd ik het nog wel vol liefs
Even nog over de eerder genoemde E-nummers: die zijn echt niet per definitie schadelijk voor jou of je kind. E-nummers zijn onder meer normale in de natuur voorkomende voedingsstoffen zoals citroenzuur. Niets mis mee dus, E-nummers op zich zijn geen reden om bepaald voedsel niet te eten. Specifiek kleurstoffen en smaakversterkers zijn wat minder zinvol, dus die E-nummers zou je in principe kunnen proberen te vermijden (is wel een dagtaak ).
Handig!! ik heb lange tijd elke dag 1 boterham gegeten met paté of met smeerworst. Heerlijk, kon daar zo naar uitkijken. hierdoor bleef het lange tijd ook speciaal. Uiteindelijk ben ik het alsnog beu gegeten. Ik mis soms nog wel die lekkere stokbroodjes van de Delifrance met inderdaad van die enorme plakken erop... ach nog even volhouden.