Hallo dames... Hier een vraagje van een gigantische paniekfabriek. Ik let goed op wat ik eet, kook en bak alles goed door, was mijn groenten en fruit enzovoort. Maar ik eet bijvoorbeeld wel salade in een restaurant. Als ik sommigen mag geloven ben ik dan een soort ontaarde zwangere... Nou vraag ik me af. In de hoop mezelf een beetje gerust te stellen, want ik maak me zoveel zorgen over alles dat ik er echt gek van word... Hoe groot is de kans op een listeria-infectie nou echt? En, op al die sites e.d. staat dat je niet eens per definitie ziek hoeft te worden of de eventuele klachten zo licht zijn dat je het niet opmerkt. Dat betekent dus dat als je het krijgt, je er eigenlijk niet eens iets aan kan doen omdat je het waarschijnlijk niet opmerkt Nouja. Puntje bij paaltje...van zulke dingen kan ik zo angstig en bezorgd worden dat ik het soms gewoon niet meer uithoud... Erg ben ik he
Heb hetzelfde maar dan met toxoplasmose (heb 2 katten). Ik denk dat je jezelf onnodig gek maakt, door op internet vanalles op te zoeken, doe ik trouwens ook hoor , zelfs mijn HA zei dat tegen me Als je goed oplet met eten en een goede hygiene toepast kan er volgens mij weinig misgaan, zou wel heel toevallig zijn dat je voor je zwangerschap nergens last van hebt en nú in je zwangerschap opeens daarmee besmet raakt. Als je het écht niet vertrouwt dan zou ik me gewoon laten testen. En anders niet te veel enge verhalen op internet lezen (zeg ik nu heel stoer haha). Groetjes
Hi Lily, De kans is heeeeel, heeeel klein. En je maakt hem nog kleiner wanneer je op een paar dingen goed let (zie voedingscentrum.nl). Salade in een restaurant kan je gewoon eten hoor. Het allerbelangrijkste tijdens je zwangerschap is dat je geen stress hebt en geniet... daar krijg je gezonde en mooie kindjes van Lekker eten dus!