Angst voor toxoplasmose

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaZE, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben sinds gisteren terug van een paar weken vakantie in Turkije.
    Ik heb ontzettend goed opgelet op waar ik eet, maar heb wel gewoon normaal gegeten. Nu heb ik vorige week, op één dag, een broodje kebab en mc donalds gegeten:) met als gevolg..5 dagen buikpijn en diarree:(
    Wel alleen met vlagen, ik kon me de hele dag kiplekker voelen en 's avonds een uurtje beroerd, daarna was het dan weer over.

Sindsdien loop ik mezelf helemaal gek te maken met de dingen die heb gedaan en gegeten. Maak me vooral druk om de sla die erop heeft gezeten.
    Rauwkost heb ik zowel buiten de deur als gekocht op de markt of in de winkel, bijna niet gegeten. Alleen komkommers, maar die had ik altijd geschild.

Ik maak met zelfs druk om het vaatwasdoekje die nog in het appartement lag van vorig jaar, en de eerste dagen heb gebruikt...
    Het zijn dingen waar je niet zo snel kwaad in ziet, maar achteraf toch over gaat twijfelen.

Pff dames, wie kan me geruststellen en vertellen dat ik me ontzettend aanstel??:p

Liefs MamaZE

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met je verloskundige of gynaecoloog om bloedonderzoek te laten doen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je stelt je aan.. je komt uit een land waar de temperaturen anders liggen, het eten anders is... 70% van de mensen krijgt buikklachten als ze daar zijn. Toxoplasmose krijg je niet zomaar.. de kans dat je gewoon een buikvirusje hebt opgelopen (totaal onschuldig voor je kind) is vele malen groter. Daarbij is toxoplasmose meestal symptoomloos!

Deel Deze Pagina