Ik moet minimaal een uur reizen met de auto om op mijn werk te komen. Als het druk is, doe ik er gerust 2 uur over. Nu vraag ik me af, of het later in de zwangerschap nog wel te doen zal zijn zo lang te moeten rijden. Nu is het allemaal nog prima te doen, maar ik ben bang dat het straks niet meer vol te houden is. Wat zijn jullie ervaringen?
Tja, heel verschillend eigenlijk. Vorige zwangerschap nergens last van gehad. Nu heb ik last van mijn bekken en is t soms lastig. Er zijn dagen bij, dan merk ik een lange rit niet eens. Maar er zijn ook dagen dat een half uur al teveel is. Het is dus niet te voorspellen....maar hoeft niet perse een probleem te zijn hoor
Ik heb de pech dat ik na een half uur echt ff tien minuutjes mijn benen moet strekken, maar dat had ik ook 10 weken geleden al (vandaar ook dat de vakantie bij ons binnen NL is gebleven, hahaha). Zolang het gewoon nog lukt en jij nergens last van hebt, gaat het blijkbaar. Valt niet te voorspellen of en hoe lang jij het volhoudt. Bij mij is zelf autorijden overigens vanaf 32/33 weken niet zo'n goed idee meer. Mijn concentratie is gewoon niet meer wat het geweest is, dus dat kan ook nog een probleem(pje) worden....? (bij mij resulteerde het namelijk in een botsing vorige week, dus ik rijd echt niet meer zelf )
Ik heb tot het laatst autogereden. Kon nog goed achter stuur zitten en voor korte stukken was het goed te doen. De lange ritten, moest ik gewoon even een pauze inlassen. Maar net wat MvS schreef had ik wel last van concentratieproblemen aan de ene kant en was ik hyper alert aan de andere kant. Dat maakte het wel spannend om auto te rijden. Het was dat ik mijn man niet achter het stuur vertrouwde (ook iets wat ik alleen tijdens de zwangerschap had), anders had ik hem die laatste weken meer laten rijden, want een botsing zoals MvS zit je niet op te wachten idd. Dus tja, kijk het gewoon aan. Als het niet meer goed voor je voelt, evt. uitkijken naar andere mogelijkheden zoals openbaar vervoer? Is dat een optie voor je?
Heb tot en met de laatste week zelf autogereden. Moet wel zeggen dat wij een auto hebben met een hoge zit, dus het in- en uitstappen ging veel gemakkelijker.
Bij mij was het autorijden niet meer vol te houden met ongeveer 25 weken zwangerschap i.v.m. bekkenpijn. Nu heb ik een kussentje in mijn rug. Deze kun je bij de zorgwinkel halen en is speciaal voor in de auto. Hij kost ongeveer 40 euro. Ik doe hem ongeveer op het midden van mijn rug. Dit is echt een super oplossing!!
ik heb geen last van mijn bekken o.i.d. dus dat gaat prima, ik merk alleen dat ik heel snel afgeleid ben en niet goed op zit te letten en dat wordt steeds erger! maar autorijden doe ik og steeds.
afegeleid is idd hier ook het probleem. en dan nog de buik hahah die is zo groot dat ik een paar standen naar achter zit hihi maar kan nog bij de pedalen hahaha.
Hier ging het autorijden ook op zich nog prima, maar na de 30 weken zoiets moest ik er echt niet aan denken om nog lange afstanden te rijden. Maar dat is voor iedereen verschillend. Ik reed ook bijna nooit lange afstanden dus was het ook niet gewend.
Ik ben bij de vorige gewoon tot aan m'n verlof blijven autorijden zoals ik normaal doe (rij zo'n 30-35.000 km per jaar). Het enige waar ik echt om moest denken, was om te gaan plassen voor ik de auto in ging. Mindere concentratie komt wel vaker voor. Dit kun je proberen te voorkomen door het zo koel mogelijk te houden in de auto, muziek niet te hard, niet bellen, genoeg drinken. En als je merkt dat je toch even wegzakt: stoppen en even de benen strekken.
Ik rij ook nog gewoon, totaal geen probleem, eigenlijk is het gewoon hetzelfde als voordat ik zwanger was. Behalve dan dat ik nog maar nét achter het stuur pas
Ik rij nu in principe ook nog volop. Hoef gelukkig maar een klein stukje maar ik merk dat ik inderdaad ook wat last heb van concentratie problemen en ik kan niet heel lang in dezelfde houding blijven zitten omdat ik dan teveel druk op mijn bekken krijg.
Wat mij opviel toen ik zwanger was is dat ik dacht dat als ik voorbij de 30 weken was ik niks meer kon/wou doen. En dat ik echt tegen het einde van me zwangerschap het huis niet meer uit zou willen. Nou tot de laatste dag van de bevalling ben ik nog wezen winkelen en heb ik dus ook auto gereden. Ik was wel sneller moe dan normaal en ook als ik in de auto naar me werk zat en dan vooral met file (welke ik eigenlijk elke ochtend had). Ik deed er een uur a 1,5 uur over om naar me werk te komen maar het was zeker te doen.
Autorijden op het einde ging lichamelijk goed. Ik werd op het einde wel echt een gevaar op de weg omdat ik totaal geen concentratie meer had. Ik reed alleen nog kleine stukjes alleen, langere stukken alleen als mijn vriend naast me zat. Zo lette hij veel op het verkeer (wat ook echt wel nodig was).
Ik mag wegens bekkenproblemen niet meer 5 dagen in de week 120 kilometer per dag rijden dus werk nu 2 dagen in de buurt (dan kan ik fietsen) en 3 dagen wel op de locatie waar ik 120 kilometer voor moet rijden. Zo is het nu nog prima te doen...
Ik rijd nog gewoon auto, maar ik heb de hele zwangerschap al last van lage bloeddruk. Hierdoor ben ik vaak erg duizelig en heb ik het idee dat ik wegval. Niet erg prettig!!bDaarom laat ik mijn vriend wel zoveel mogelijk rijden.
Hey meiden, nog reacties over het autorijden? Ik ben nu namelijk behoorlijk ver, en mijn broer zegt dat het niet meer verantwoord is om te rijden, en dat de gordel ook niet goed is.. Maar ik voel me nog steeds goeg genoeg om te rijden. Hoe staan jullie erin?
Ik heb tot ruim 40 weken autogereden, was op het laatst alleen nog even naar de stad en naar de supermarkt. Waarom zou het niet meer verantwoord zijn? En die gordel, als je met zeg 35 weken nog rijdt kan het met 40 weken ook nog wel, ik zou niet weten waarom niet.
Bij mijn eerste zwangerschap kon ik al heel snel niet meer echt rechtop zitten maar meer onderuitgezakt zeg maar. Ook was mijn concentratie niet wat het geweest was. Bij mijn tweede zwangerschap alleen last gehad van mijn concentratie maar kon nog erg lang gewoon zitten eigenlijk tot het eind. Bij mijn 3e zwangerschap nergens last van gehad. Ja met 40 weken kon ik de auto bijna niet meer uitkomen maargoed.... Ik denk dan ook dat het per zwangerschap verschilt, bij mij was het 3 keer anders.