Zwanger en autorijden

Discussion in 'Zwangerschap' started by butt3rfly, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ja ik ben het wel met je eens hoor Snoopy, mijn broer is een beetje overbezorgd wel lief, maar ik heb gezegd zolang ik me nog goed voel blijf ik gewoon rijden hoor :) Zelfs de VK zegt dat ik nog hardstikke soepel ben dus dat is ook het probleem niet ;)

2. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Ik ben nu bijna 39 weken zwanger, en rij ook nog zelf hoor! Vorige week nog dik anderhalf uur! Het enige wat ik heb gemerkt, is dat ik maagpijn krijg als ik een spijkerbroek aan heb. Dus die draag ik niet meer. Verder doe ik de gordel echt onder mijn buik, lijkt mij verder geen probleem! Zeker als je zoals ik verder geen last hebt van concentratie problemen! Kan geen lange stukken meer fietsen, dus als ik ook niet meer kan auto rijden, kom ik helemaal nergens meer!!:)

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    2 uur rijden is wel lang hoor als je straks wat verder bent.
    Kan je niet met iemand carpoolen?
    Ik denk dat het erg vermoeiend wordt,moet er zelf niet aan denken om nu langer dan een halfuur te rijden.
    Misschien kan je werk tegen die tijd je wertijden aanpassen zodat je i.i.g niet in de file komt te staan,dan is een uur misschien wel vol te houden.
    Tegen die tijd kan je ook met de bedrijfsarts contact opnemen als je er last van krijgt,die zoekt dan samen met jou een oplossing.

4. Sara86

Sara86 Lid

Jun 8, 2009
    80
    0
    0
    Ikzelf ben binnen 10 minuten op het werk, en dan al schopt ons kindje volop in de buik. Hij of zij vindt er waarschijnlijk niet veel aan, al dat gehobbel. (ik heb een oldtimer) Dus ik moet er niet aan denken om 2uren in die auto te rijden.

Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is, de één kan het prima aan om een lange afstand te rijden met een dikke buik, en de ander vindt het te zwaar. Ik denk dat je zelf moet kijken hoe JIJ je voelt. Dat kun jijzelf het beste beoordelen.
    Succes!

5. Bri

Bri Niet meer actief

die 2 uur zal nu vast niet meer hoeven; die waren voor je werk toch? en ik neem aan dat je al een maand of zo met verlof bent.
    korte ritjes zouden geen probleem hoeven te zijn, zolang jij je goed en alert genoeg voelt hoef je je vrijheid niet in te laten perken.

6. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

May 8, 2008
    106
    0
    0
    hey hoi
    deze onzekere muts heeft deze vraag ook bij de verlos neergelegd.
    Opzich als je nog kan en je er goed bij voelt is er niks aan de hand.
    Ikzelf merkte dat mijn concentratie toch wel veel minder was en vind het niet verantwoord meer, niet alleen voor mezelf en voor de kleine maar ook voor andere weggebruikers!

Maar dat verschilt per persoon! De ene heeft nergens last van en kan prima tot 40/42 weken verantwoord doorrijden.
    Terwijl de ander eerder wat gas terug moet nemen!
    Luister naar je lichaam en naar je gevoel, was het advies wat ik van de verloskundige mee kreeg.

Share This Page