Ik vraag me nu al een tijd iets af Mijn knulletje heeft een super geisoleerde kamer Die van ons is koud en geloof mij pegels aan je neus in de winter... Ik ben eraan gewent maar zie zon kleine hummel dit niet kunnen uithouden... En de wieg heeft een schuim matrasje en niet zon stoere die ik heb gekocht voor zijn ledikant... Dus in hoeverre moet ik het advies van de kraam waarheid laten worden? Die zei dus dat hij in de eerste paar weken van zijn leven veiliger is als hij ligt bij ons Nou als hij een longontsteking krijgt van die koud en misschien wiegendood door die matras... MOET het echt...
Hoi, Niets moet natuurlijk, maar het is wel verstandiger en veiliger idd om je kindje eerst op je eigen kamer te houden. Bij ons was het ook echt erg koud op de kamer bij de 1e (januari geboren) en die heeft gewoon lekker in de wagenbak van de kinderwagen geslapen. Kruikjes erbij, mutsje op en niets aan de hand hoor. Ik denk dat je het zelf ook een stuk veiliger gevoel zult vinden als je je kindje bij je hebt die eerste weken. Maar je moet je er zelf wel fijn bij voelen. En anders kun je het eens navragen bij je kraamzorginstantie wat hun verstandig lijkt. Groetjes Samantha
Goede topic, onze slaapkamer is normaal ook koud (ik beval rond 3 december, dus niet echt een warme maand..) Wil de kleine zeker de eerste week wel graag bij ons op de kamer, voornamelijk omdat ik borstvoeding wil geven en ik de eerste dagen waarschijnlijk niet zo mobiel als normaal ben.. Eenmaal wat hersteld na de bevalling en in het ritme gekomen wil ik de kleine wel graag naar zijn/haar kamertje verhuizen. Of het 1 week of 4 weken zullen zijn dat zie ik tegen die tijd wel weer
Hier gaat de kleine (ben uitgerekend in december) gewoon in zijn/haar eigen bed, in zijn/haar eigen kamer. We hebben geeneens ruimte voor 'n wieg bij ons op de kamer. Mijn dochter heeft ook altijd op d'r eigen kamertje geslapen.
Hier gaat de kleine meid ook gewoon vanaf dag 1 in haar eigen bedje in haar eigen kamer. Ik vind het echt onzin om de kleine bij ons te laten slapen, en als ik niet zo mobiel ben gaat mijn man haar wel halen voor de voeding.
wij hebben wieg voor de eerste periode op de slaapkamer nu hebben wij ook de koudste slaapkamer maar hebben het wiegje vlakbij de cv gezet volgens de kraamvrouw van intake kon dit verders geen kwaad
Wij laten de slaapkamerdeuren gewoon open staan. Op de babykamer is het dan niet zo koud als bij ons.
@ puzz.... beetje maffe vraag maar mogen de poezels ook bij jullie op de slaapkamer komen, of mogen ze dat al helemaal neit of ga je ze dat dan verbieden of?
Hier spelen de poezels idd ook mee, ben bang dat ik de kleine niet hoor omdat de deur dichtmoet vanwege de poezels.. Normaal mogen de poezels wel bij ons op de kamer, maar wil ze absoluut niet alleen bij de kleine hebben (logisch..)
dit is precies wat ik ook zei voor de bevalling.... totdat hij er was! ik wilde dat kleine hummeltje echt niet in dat grote bed in die andere kamer stoppen!!! Omdat dit ook mijn standpunt was voordat hij er was heb ik dus geen wieg in huis. dus slaapt hij lekker in de kinderwagen naast me! Het is zo wennen! al die geluidjes die ze maken. als je het een hoort vraag je je af of dat wel goed is... hoor je niks vraag je je ook af of het wel goed is! voordeel dus als hij/zij bij je op de kamer slaapt je kan hem/haar voor je gevoel beter in de gaten houden! Over de kou zou ik me ook geen zorgen maken! lekker warme kleertjes aan en een lekker kruikie erbij en ze hebben nergens last van!
Hey clairetje! Nou onze poezels slapen al een hele tijd niet meer bij ons Ik heb haken aan de deur bevestigt zodat hun koppie er niet door kan maar wel dat er frisse lucht door de slaapkamers woeit (dat is toch een woord?) Vind het zoiezo vies als onze poeskes perongeluk in de slaapkamer worden opgesloten (tja zwangerschapsdementie...) en dan haal ik alles van bed... (hoezo obsessie haha) Ik heb van de maand net een schommelwieg gekocht en was er zo trots op totdat ik van de week het ernstig koud had... Toen herinnerde ik me ineens hoe koud het kan zijn hier... En dat we vorig jaar altijd gingen staan in joey's kamer om bij warm te worden hahaha (ik lach wel maar is wel waar)
Hier staan het ledikantje en de commode op mijn slaapkamer... Mijn dochtertje heeft ook ruim een halfjaar bij mij op de slaapkamer geslapen en wil dat nu met de 2e weer doen.. Ik moet er niet aan denken om dat kleine hummeltje helemaal alleen in een kamertje te moeten achterlaten.. En ook heel handig als ze s'nachts gevoed moet worden of als ze wakker word.. Ze ligt naast me in haar bedje dus ik hoef haar alleen op te pakken en lekker bij me te leggen.. En een veilig gevoel natuurlijk om je baby dichtbij je te hebben.
@ Saskia, misschien heb je hier wat aan. Wij hadden ook katten, en was ook bang dat ik de baby niet zou horen met de deur dicht, dus heb ik aan de buitenkant van de deur een haakje gemaakt. Zo kon de deur 5 à 10 cm open staan maar hoef je niet bang te zijn dat de katten op de baby kamer komen.
Ik had juist 't tegenovergestelde. Ik wilde juist graag dat mijn dochter op d'r eigen kamertje zou gaan slapen en dat gevoel is niet verdwenen nadat ik bevallen was. Nou was haar kamertje twee passen verderop, dus wellicht werkte dat ook mee. Je kunt gewoon niet voorspellen hoe 't voor je voelt als je eenmaal bevallen bent.
klopt! ik was er echt heel stellig in! ik riep heel hard.. heb niet voor niets een babykamer gemaakt!! ... de kamer van ons kind grenst ook aan die van ons maar nog kan ik het niet verdragen! probeer wel steeds vaker om hem in ieder geval overdag daar neer te leggen! dan kan hij wel vast wennen! moedergevoelens doen een hoop met je!
de kleine gaat vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje.. hebben geen ruimte voor een wieg en het kamertje lig recht naast onze slaapkamer,,, dus we horen hem wel gewoon ga ik vanuit... Als mijn vriend niet thuis is als ik beval, gaat hij in de kinderwagenbak op onze kamer.. Mijn vriend zit op zee en zijn vak. gaat in rond 1 dec. ben op 20dec. uitgerekend dus als het eerder komt kan het niet anders.. als de beeb komt en hij is wel thuis, haalt hij de kleine uit bed vanaf zijn eigen kamertje... Heb er elk geval niet speciaal een wieg voor gekocht...
Hoi mijn eerste is van november dus ook een redelijke koude maand, Hij heeft in het begin gewoon lekker bij me geslapen lekker in de wagen bak vond het veel vertrouwder en gezelliger ook trouwens hij is nu acht en ligt nu nog bij mij in mijn bed haha, Nu met de tweede die moet bij mij op de kamer wegens ruimte gebrek kom kamer te kort maar vind het niet zo heel erg weer lekker knus je kinderen bij je in de kamer je hoord en ziet alles en voelt lekker, Je moet doen wat je wilt doen wie het wel wil moet dat zelf weten en wie het niet wil moet het ook zelf weten, O ja die koude maanden mijn zoon werd in het begin met hele koude handen wakker woonde in een huis met gaskachel nu eigenlijk ook nog ik deed toen een paar sokjes om zijn knuistjes werden die ook wat minder koud! Voor de rest was die altijd heerlijk warm.
Ties slaapt nog naast mij. reden is dat hij na een voeding veel spuugt of zijn speen nog weleens kwijtraakt. nu kan ik gewoon vanuit mijn bed die teruggeven. anders moest ik er meerdere malen per nacht uit. overdag slaapt hij sinds gister wel in zijn eigen kamer. ik zou nog zeker niet te hard roepen dat ie vanaf dag 1 op de eigen kamer gaat, daar kun je nog niets over zeggen is mijn ervaring.
Mijn dochter heeft +/- 2 maanden in de wandelwagenwieg geslapen bij ons op de kamer waar het ook erg fris was, ik gaf borstvoeding en das wel zo makkelijk dan. Huilen, pakken, aanleggen, wegleggen en allebei zonder op te staan weer in slaap vallen. Ideaal! Toen ze eenmaal doorsliep tot vroeg in de ochtend heb ik haar weggelegd in haar eigen kamer. Overdag lag ze in de box of in haar eigen bedje, vind het heel belangrijk om ze overal te leren laten slapen... Ze slaapt nu nog steeds lekker in haar ledikantje mja ze zal volgend jaar toch van bed moeten veranderen als de nieuwe beeb komt... Ben benieuwd hoe dat dan weer gaat aangezien ze altijd boven in het hoekje van haar ledikantje kruipt