Bekkenfysio, wat te verwachten?

Discussion in 'Gezondheid' started by pien25, Nov 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Dag dames, over een paar uurtjes mag ik eindelijk naar de bekkenfysio, ben er zo aan toe!
    Maar wat kan ik nou eigenlijk verwachten? Ik bedoel, weet echt helemaal niks. Ik ga er vanuit dat ik daar in mn ondergoed sta, maar dan?
    Ik hou niet zo van situaties waar ik niet van weet wat er gaat gebeuren, dus ben benieuwd of iemand me dit kan vertellen....

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Bij mij ging ze eerst mijn lichaam bekijken, of alles een beetje recht stond. Daarna moest ik voor de spiegel kijken naar mijn houding, staand, zittend en lopend. Hierna op zo'n bed liggen en kreeg ik wat oefeningen. Was niet zo spannend, alleen voelde ik me wat ongemakkelijk omdat je jezelf uitgebreid in de spiegel moest bekijken en de vrouw naast mij echt superskinny was.. ja.. ik voelde me een giga walvis haha.. maar ze heeft me goed geholpen :)

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Hoi!

dat is denk ik afhankelijk van je klachten. Hier bij de eerste keer een intake. Ze stelde allerlei vragen en ging wat bewegingen proberen.
    Bij de volgende behandelingen heb ik oefeningen gekregen en vooral veel tips over het gebruiken van mijn buikspieren.
    Nu word ik alleen nog gemasseerd.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier wordt naar je houding gekeken en of er niks scheef staat.daarna mag ik op mijn zij gaan liggen en masseerde ze mijn heup en een klein stukje mn onderrug en ook de andere kant.dan legt ze me een oefening uit die ik thuis moet doen om de pijn te verlichten en om het bekken wat sterker te maken,ook ivm lichte urineincontinentie.en dat masseren doet ze elke keer bij mij en dan vraagt ze hoe het met de oefeningen gaat.en ze geeft tips en adviezen over hoe te gaan liggen,zitten,traplopen en hoe mijn dochter te tillen.

5. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Het viel inderdaad allemaal reuze mee, houding bekeken, opstaan, liggen, oefeningen en een hele vragenlijst. Was me van tevoren alleen niet verteld dat ik 2 handdoeken mee moest nemen, gelukkig had zij nog een voorraadje liggen!

Share This Page