Vanaf wanneer koop je positiekleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yara1986, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yara1986

yara1986 Actief lid

24 feb 2010
    118
    0
    0
    Ik heb nog niet echt een grote buik en sommige broeken passen me ook nog wel, maar helemaal lekker zitten doet het niet meer. Ook wil ik gewoon graag eens weer een nieuwe broek. Kan ik dan nou al een positiebroek kopen? Of kan ik beter wachten tot ik meer een buikje heb?
    Alvast bedankt:)

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn eigen broeken zitten mij nu al te strak :(. Ik ga vandaag voor een legging denk ik.
    Maar hoe ver ben je in je zwangerschap?

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dat is helemaal aan jezelf wanneer jij positie kleding gaat dragen,

zelf ben ik bij zoonlief met 12 weken begonnen
    en bij deze zwangerschap met 9 weken, ik kreeg toen al wel iets een buikje,
    daarvoor toen het niet lekker zat de knoop open gelaten met een elastiek ertussen,

als het jou prettig lijkt nu al positie kleding te dragen dan moet je dat lekker doen, het gaat erom wat jij fijn vind :D

ik zou zeggen... probeer het gewoon eens... kijk of het fijn zit..

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tja, dat verschilt heel erg.
    Bij mijn eerste liep ik met 10 weken in zwangerschapskleding en nu nog helemaal niet.. Kan het nog prima doen met leggings en een jurkje. M'n spijkerbroeken passen ook nog wel als ik de knoop los heb met een riem er omheen maar zit niet super.
    Moet nu wel wat nieuwe dingen hebben dus denk dat ik volgende week toch maar wat zwangerschapskleding ga kopen, kan ik er tenminste in groeien..

5. giraf

giraf Niet meer actief

Dat ligt er inderdaad aan hoe snel je een buikje krijgt...
    Een vriendin van mij liep al met 10 weken in zwangerschapskleding, en zelf ben ik het pas met 22 weken gaan dragen...
    Je moet doen waar je jezelf het prettigste bij voelt.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ligt inderdaad helemaal aan jou! Hoe snel je buik groeit, hoe je je voelt etc. Ikzelf heb iets meer dan een week geleden de eerste positiebroek gekocht, niet omdat ik mn jeans echt niet meer pas (met een elastiekje gaat het nog prima) maar omdat ik zo misselijk ben en zo'n positiebroek toch wat meer ademruimte over laat. En dat zit me toch lekker! 8)

Je hoeft trouwens nog niet meteen met een 'echte' positiebroek te lopen als je dat niet wilt hoor! Er zijn ook een soort 'beginnende' positiebroeken met een kleinere band van stevig materiaal. Ik heb er eentje van Noppies, gekocht bij een groot babywarenhuis. Misschien kun je er daar eens naar vragen...?

7. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik ben bijna 25 weken en draag nog steeds geen positiekleding. Een paar broeken pas ik nog. Die zijn echter wel baggy, mn skinny jeans pas ik alleen nog met knoop en rits wagewijd open en dan daar een buikband overheen. :D

8. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Ik heb vorig weekend (bij 13 wkn) mijn erste positiebroek gekocht. Mijn eigen broeken passen nog wel, maar het zit niet echt lekker meer. Ik heb overigens niet zoveel moeite met de knoop, maar juist de rits, net onder de knoop, knoop los met een elastiekje was voor mij dus geen oplossing.
    Vond het echt een verademing die positiebroek, het zit echt veeeel lekkerder. Voor mijn ienieminibuikje is het misschien nog een beetje overdreven, maar het is wel erg comfortabel.

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Je moet doen wat lekker zit. Ikzelf kon tot 10 weken nog wel een spijkerbroek aan met de rits open en een elastiek om de knoop. Daarna gingen spijkerbroeken echt niet meer en heb ik maar positie aangedaan. Je hebt ook positiebroeken waarbij je niet alleen de bovenste band kunt verstellen, maar ook op de rand van je heupen, da's vooral aan het begin wel fijn (vond ik dan he)

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik ben rond de 12 weken positiekleding gaan dragen. Mijn eigen jurkjes kon ik nog wel aan, maar broeken ging echt niet meer met fatsoen. Ligt een beetje aan hoeveel buik je al hebt. Als je eigen kleding niet meer lekker zit of comfortabel zit, overgaan op positiekleding. Weer een excuus om te shoppen.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Ik ben ook rond de 12 weken positie kleding gaan dragen. Houd er wel rekening mee dat als je een broek koopt er wel wat extra ruimte overblijft. anders heb je er straks met 30 weken niks meer aan.

12. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Ik had met 10 weken mijn eerste broek aan (in het weekend weliswaar) Had geen buikje, maar mennnnnnn die heupen!!
    Heb toen inderdaad zo eentje gekocht met een verstelbare (stevige) band. Doordeweeks droeg ik veel strechbroeken of een elastiekje door mijn knoopsgat.
    Je moet doen waar jij je prettig bij voelt! Met dit lente weer kun je ook gemakkelijk sneller een jurkje aan trekken. Zit ook lekker comfortabel ;)

13. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik ben geloof ik rond de 18 a 19 weken positiekleding gaan dragen, maar dan alleen de broeken. Mijn eigen bovenkleding kan ik nog aan:D

14. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ligt eraan hoe je groeit, ik draag sinds kort zw.broeken
    hoefde er pas na 20 weken mee te beginnen

15. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb al een zwangerschapsbroek gekocht,broek gaat wel dicht maar doet pijn waar de rits zit.Vooral met zitten,krijg er maagpijn van,maar ik durf de zwangerschapsbroek nog niet echt aan te doen,omdat er die extra ruimte is en ik dan denk dat het nog te vroeg is.Thuis draag ik joggingbroeken.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zodra m'n buik wat in de knel kwam (door m'n darmen) ben ik een positiebroek gaan dragen. Ik draag het liefst spijkerbroeken en m'n eigen broeken zaten niet lekker meer. Dus hupsakee, ook met 6 weken m'n positie-spijkerbroek uit de kast gehaald. Ietwat ruim nog, dus wel een riem losjes erbij in, maar ik ga écht geen oncomfortabele kleding dragen als het niet nodig is.
    Zeker omdat ik dus nog een broek had, ga ik niet klooien met elastiekjes, open ritsen etc. Lekker de ruimte geven die buik, dan voel je je vaak ook wat beter ook.

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    heb wkn geleden al (ja ja stuk ongeduld haha) shirts en broek gekocht maar helaas ze liggen nog steeds in de kast!!!
    zw. broek is nog te groot!! bovenkleding pas mn eigen met GEMAK :D
    had broeken met zon elastische band die zitten nu lekker
    en sommige broeken ook nog steeds (buikje alleen een beetje opgezet door mn darmpjes thats it)
    ik werk niet ben lekker thuis dan doe ik meestal zon thuispak aan ;) maar ben ook geen gram aangekomen tot nu toe...
    miss. met een paar wkn????

ik zou zeggen koop ze pas wanneer het ECHT nodig is (anders nemen ze voor niets plaats in beslag in je al overvolle kastje haha)

18. linnie89

linnie89 Lid

15 okt 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij gaan sommige broeken ok al wat strak zitten en dat gaat best wel zeer doen.
    heb een z'n elastan (t-shirt stof) jurkje en heb bij de Jola twee rokjes van die stof gekocht rekken lekker mee en zijn niet duur.
    en na de zwangerschap kan je ze ook nog dragen.
    heb bij de hema ook twee jurkjes en een rokje besteld.

voor de echte spijkerbroeken en rokken wacht ik tot het echt nodig is.

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik met 6a7 weken al met 8 weken past ook mijn bh's niet meer.
    en met 10 weken past alleen mijn sokken en onderbroeken nog.
    ik heb altijd een super strakke buik gehad en mijn borsten waren ook niet aan de grote kan, nou dat is nu wel anders!

baal er zelfs van dat ik niets meer aan kan heb nu als bijna een hele nieuwe garderobe moeten aanschaffen.

20. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik ben vanaf 8weken zwangerschapsbroeken gaan dragen, niet omdat de andere niet meer paste maar ze zaten gewoon heel ongemakkelijk en met mn gezwollen buik was het gewoon niet aangenaam.

liefs

Deel Deze Pagina