Hallo allemaal, Ik zit met iets en het is denk ik heel goed om het van me af te schrijven. Afgelopen zaterdag heb ik ontdekt dat ik zwanger ben!! Echt super leuk!! In oktober 2013 ben ik gestopt met de pil om mijn lichaam te laten 'ontpillen' en vast te wennen aan de volgende stap: een kindje. Diep van binnen wist ik dat ik heel erg graag een kindje wilde, maar iets hield me constant tegen.. En dat was de buitenwereld. Erg bizar, dat realiseer ik mij ook.. Elke maand weer die twijfel, gaan we ervoor, gaan we er niet voor.. En elke keer zocht ik iets om het uit te stellen. Eerst de bruiloft van mijn vriendin afwachten, eerst de onzekerheid op werk afwachten. En zo was er altijd wel iets. Ik ben daarom ook erg blij dat het me overkomen is. Ik heb nu geen keuze meer en hoef er niet meer over na te denken. Want dat het kindje welkom is, dat weet ik zeker! Waar ben ik dan zo enorm bang voor? Voornamelijk voor de reacties op mijn werk en voor de reactie van een vriendin. Op mijn werk is de gemiddelde moeder 30 jaar terwijl ik 27 ben (word 28 over een aantal maand). Mijn vriend is 28. Ik heb dus het gevoel dat mijn collega's gaan denken 'zo die is jong moeder'. Die vriendin waar ik bang voor ben daar doe ik vaak leuke dingen mee zoals stappen. Ik ben ook bang dat zij het raar vind als ik het vertel. Van mijn andere vrienden en familie weet ik zeker dat ze het super vinden! Ik weet dat mijn gedachten niet realistisch zijn maar het houdt me volledig bezig. Ik word er gek van. Ik weet dat ik mijn eigen leven moet leiden, moet gaan genieten en maling moet hebben aan anderen. Ik kan op het werk met iedereen goed opschieten en ik werk altijd hard. Dus waarom zullen ze het raar vinden? Ik ben bijna 28, heb al 2 jaar een koophuis. Kortom een stabiel leven! Maar toch... Ik heb er last van. zijn er meer mensen die altijd bang zijn voor de reacties van de buitenwereld? Hoe kijken jullie tegen mijn situatie aan en hebben jullie misschien wat tips?
Nouja werkelijk daar ga je je toch niet druk om maken, dat vind ik echt raar. Jij wilt het toch graag hop niet zo onzeker hoor! Genieten want het is je gegund!!! Ik was 24 bij de eerste en liep altijd met mijn neus in de lucht. Kom op genieten jij! Ga lekker winkelen en laat de rest voor wat ie is
Meid, niet druk om maken. Ik was 24 toen ik zwanger werd van de eerste 25 toen ik van hem ben bevallen. Al mijn vrienden hadden toen nog geen kinderen en op mijn werk was ik ook de jongste. Heb helemaal geen negatieve reacties gehad, alleen maar heel veel positieve reacties! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
27 is echt niet te jong hoor Waar ik woon (FYROM) is het zelfs aan de oude kant Ik ben dezelfde leeftijd als jij en krijg bijna iedere dag wel de vraag of vriend en ik wel goed aan het kl;ussen zijn want we zijn zo oud Om over trouwen nog maar te zwijgen xD Nee joh maak je niet druk! Je bent niet te jogn en het klinkt alsof je je zaakjes prima op orde hebt zodat die baby straks in een gespreid bedje terecht komt
Joh maak je niet druk! Je bent helemaal niet zo jong! Ook ik ben op mijn 28e zwanger geraakt (nu net 29) Op mijn vorige werk waren ook veel ''late''moeders maar, en dat is iets wat je vaak niet weet, allemaal niet eens bewust of zoals ze mij vertelden: als het eerder had gekund zij dat ook eerder hadden gewild. Ik denk dus helemaal niet dat ze negatief reageren. En al doen ze dat wel. Nou en. Het zijn collega's. Wat die vriendin betreft: ik heb ook een vriendin waarmee ik voornamelijk stap. Vond ik ook raar om te vertellen maar ze begon juist te huilen en vond het fantastisch. Het is ook niet gezegd dat je niet meer op stap kan als je een kindje hebt. Of leuke dingen kunt doen. Als het een echte vriendin snapt ze het echt wel hoor. Dus hup, niet over nadenken en gewoon lekker straks het blijde nieuws vertellen!!
Ik ben 26 en vind mezelf al oud als ik straks op m'n 27e beval... Wil het het liefst al vanaf mijn 22e maar eerst gewacht tot we beide een vast contract, koophuis etc. hadden. Leeftijd is relatief en in alle kringen weer anders. Het ergste wat je kunt overkomen is dat sommige mensen niet zo leuk reageren, ondertussen komt jouw wens uit dus wie zit er nou mee? Niet jij. Misschien is het in jouw kring een kwestie van wennen omdat mensen het niet aan zien komen? Je bent absoluut niet te jong en je hebt je leven op de rit, in vele gevallen is dit lang niet het geval. Van harte gefeliciteerd en lekker genieten van het wondertje dat in jouw buik groeit en dolgraag bij jullie wil zijn!
Bedankt voor jullie lieve reacties!! Als ik dat zo lees, dan besef ik ook wel hoe bizar mijn gedachten soms zijn! Ik moet gewoon niet zo twijfelen aan mezelf en genieten van het feit dat zo'n klein wondertje ons (zo snel) gegund is! Ik denk dat het gewoon een stukje onzekerheid is..
Joh niet druk om maken. Leeftijd zegt toch helemaal niets. En dat ze op jouw werk toevallig allemaal wat ouder zijn... lekker boeiend! Ik was 26 bij de 1e en 29 bij de 2e. Gefeliciteerd en geniet ervan!!!!!!
Niet druk om maken! Ik was 18 toen ik beviel van van mijn dochtertje En ik ben nu 19 dus 27 is dan helemaal niet zo jong haha leeftijd zegt niet altijd wat. gefeliciteerd en geniet er lekker van.
Hoi! Zoals de andere meiden al zeggen, niet druk om maken en genieten!! Het is inderdaad een feestje als het je zo snel gegund is meid. Ik en mijn vriend waren ook beiden 28 toen onze dochter werd geboren. Wij waren de eerste (niet de oudsten) in de familie, de eerste in de vriendengroep en mijn collega's waren allemaal 30+ bij hun eerste kind. Ik heb me daar geen seconde druk om kunnen maken, het is jullie leven! Ik denk dat je vriendin ech heel blij voor je zal zijn en je kan heus nog gewoon op stap, zij het soms naar de dierentuin of een binnenspeeltuin, maar ook dat is samen met je vriendin superleuk om te doen!! En je werk is maar je werk. Wie weet hoe lang je daar nog werkt? Je kind is voor altijd!! Geniet ervan en gefeliciteerd!!
Hier in mijn omgeving is het ook al 'oud' kun je nagaan hoe er soms gereageerd werd toen ik net na de geboorte van mijn zoontje 30 werd... Maar wat heeft een ander daarmee te maken? De onzekerheid gaat denk ik dieper, en het is ook niet niks om de verantwoordelijkheid over een ander mensje te moeten dragen. Ik begrijp wel dat dit angsten met zich meebrengt die zich op allerlei manieren gaan uiten. Neem jezelf vooral maar serieus en vergeet ondertussen niet te genieten! Gefeliciteerd!
Ik ben ook net 28 en 33 weken zwanger van de eerste..dus maak je niet druk hoor lekker genieten van het nieuwe leven wat in je groeit! Gefeliciteerd!
Ik wens je toe dat je enorm kunt gaan genieten van je zwangerschap! Ik begrijp je gevoel wel een beetje, bij mij is het n precies andersom, ik ben nl heel erg oud en net voor het allereerst zwanger. Ons geschenk, we koesteren het enorm. Doe vooral wat jij denkt dat goed is en laat de rest vd wereld zich met zichzelf bemoeien
Gefeliciteerd! Geniet ervan! Ik was 20 toen ik zwanger werd van mijn zoontje. Nu ben ik 25 en zwanger van de 2e. Meid neus omhoog en schijt aan wat mensen denken! Dit is jullie keuze en jullie geluk😊...
Maak je jezelf daar werkelijk druk om? 28 is helemaal niet jong, maar gewoon gemiddeld hoor. Dus gewoon go with the flow. En gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik zou willen dat ik op jouw leeftijd zwanger was geweest. Maar ja, je kunt niet alles in het leven sturen en nu ik eindelijk zwanger ben van de eerste ben ik ontzettend gelukkig! Ook al vind ik het nog steeds wel jammer dat ik al zo "oud" ben. Maar dat is mijn eigen gevoel en niet aangepraat door anderen. Iedereen is heel erg blij voor ons dat we eindelijk een kindje krijgen! Dus: wees blij en geniet! Jullie zijn blij met je zwangerschap, nou, daar is alles toch mee gezegd?! Gefeliciteerd!
Op mijn 28ste ben ik bevallen van de 2de Op mijn 25ste van de jongste en ik heb er werkelijk nog nooit iets raars over gehoord. Denk dat 28 een hele mooie leeftijd is, vind het zelfs wel wat aan de late kant
Ik was 24 toen ik van de eerste beviel, in de vriendengroep van mijn ex was ik redelijk oud, allemaal rond de 20ste gesetteld en begonnen met kinderen. Bij mij in de vriendengroep en de gezamenlijke vrienden was ik jong zaten allemaal tegen de 30 aan en nog niet bezig met kinderen. Heb een nieuwe vriend en zijn bezig voor een 2e, als het raak is ben ik 31 als ik beval waarschijnlijk. Vroeger altijd gezegd dat ik voor mijn 25ste wilde trouwen en voor mijn 30ste kinderen wilde, ben niet getrouwd en nog niet klaar (wat mij en Vl betreft) met kinderen. Het leven loopt niet altijd zoals je gepland hebt. En je bent echt niet jong hoor, prima leeftijd om moeder te worden! Je bent zo jong/oud zoals je jezelf voelt!