Zwanger en bang zijn voor de reacties van anderen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aw86, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaryllis1986

amaryllis1986 Actief lid

30 jul 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker niet druk maken om wat andere ervan vinden! Het is jouw leven en jouw geluk, wat een ander daar ook van mag vinden.

Je hebt juist een prachtige leeftijd om aan kinderen te beginnen. Zeker niet te jong, maar ook niet te oud. Wij hebben er ook bewust voor gekozen om niet te lang met kinderen te wachten. Ik was 25 toen onze dochter geboren werd, een prachtige leeftijd vind ikzelf. De zwangerschap kan je lichaam goed aan en ook de risico's voor de baby zijn lager wanneer je voor je 30e zwanger bent.

En wat je vriendin betreft: Als zij niet gelukkig voor jullie kan zijn, zal ik mijzelf af gaan vragen of zij inderdaad wel een goede vriendin is.

Ga lekker genieten van je zwangerschap en de mensen om jullie heen die jullie het geluk wel gunnen!

2. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Op mn 28e had ik er al drie ;)
    Vind je echt niet jong om aan kinderen te beginnen. Jammer dat deze gedachten je blijdschap in de weg staan.

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Je maakt je druk om niks. 28 jaar is echt niet jong om moeder te worden of moeder te zijn. Hoe kom je hier bij? :(

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

4. nono

nono Niet meer actief

Leef je leven zoals jij het wil. Je kan niet altijd rekening houden met hoe een ander het ideaalbeeld van leven ziet gezien het voor iedereen anders is. Doe wat je gelukkig maakt, alleen jij bent degene die kan bepalen wat je wel en niet wilt in je leven. Niemand anders hoort zo'n invloed op jou te hebben dan jijzelf. Ben jij blij met het kindje? Geniet er dan van.. niemand kan en hoeft er zo blij mee zijn als jij zelf.

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Trek je niets aan van anderen meid. Ik ben zelf net 27 en onlangs bevallen van mijn derde wondertje. Het maakt mij echt niet uit wat anderen van mij denken.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Niet druk om maken hoor, jou leven, jou keuzes!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan, het gaat allemaal zo snel.

(Ik ben 24 en heb 2 kids, leeftijd zegt niet altijd iets.)

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik was 26 toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, het stond hier ook niet helemaal in de planning ;) Inmiddels 27 en mijn man is 31. Ik ben fulltime student op een MBO dagopleiding, dus het gemiddelde qua leeftijd van mensen om mij heen is een jaar of 18. Mijn man heeft een leuke baan, maar geen vast contract oid. We wonen in een huurwoning via de woningbouw. Waren nog geen 2 jaar samen etc etc.

Op mijn studie reageerde iedereen er ontzettend leuk op, ook de docenten. Vrienden buiten mijn studie om waren ook heel enthousiast en blij. Familie was superblij.
    De enige mensen waar wij ons zorgen om maakten waren zijn ouders, vooral zijn moeder, maar die reageerde met "Eindelijk! Nu kan ik het met mijn collega's ook over de kleinkinderen hebben!" Ze zijn nogal conservatief, dus had van hun echt wel problemen verwacht, maar zoals je ziet, is het heel erg meegevallen!

Enne, je kan nu nog prima op stap hoor! Gewoon goed naar je lichaam luisteren. Wekelijks een nacht doorhalen en wild dansen zit er misschien iets minder in, maar ik stond afgelopen zaterdag ruim 39 weken zwanger ook nog gewoon in de kroeg ;)

8. aw86

aw86 Lid

25 feb 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief al deze reacties.. Dat doet me ontzettend goed!
    Vanmiddag is gelukkig de knop omgegaan.. Ik denk dat er heel veel andere onzekerheden achter zaten en ik kon het niet goed meer in perspectief zien.
    Het is natuurlijk ook niet niets als je ineens, toch nog wel onverwachts, een test ziet met zwanger. Het nieuws moest ontzettend landen.. Er gaat van alles door je hoofd heen. Je voelt je wankel, twijfels etc.. Nu een week verder en de tijd heelt toch veel wonden.

Sinds vanmiddag sta ik er ineens heel anders in. We hebben het mijn ouders, schoonouders, zusje en schoonzusjes verteld en op de een of andere manier viel er al een last van mijn schouders toen ik het met wat meer mensen gedeeld heb.

Nu nog even een aantal weekjes wachten en dan onze vrienden en collega's het nieuws vertellen! Enne.. tegen die tijd ben ik waarschijnlijk nog meer aan het nieuws gewend en kan ik het ook gewoon vol trots vertellen! Wat jullie ook zeggen, het is ons leven en wij moeten doen waar we ons goed bij voelen!

Nogmaals heel erg bedankt, mede dankzij jullie berichten ben ik het anders gaan zien!!

Voor degene die hier ook zwanger zijn, geniet van jullie zwangerschap!

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ach weet je wat het is? Wat je ook doet, mensen hebben altijd wel wat aan te merken. Ik ben zwanger van de eerste, 31jr, bijna 32 als ik beval, en mijn collega's vinden me te oud voor een eerste kindje, ben geloof ik wel duizend keer gewaarschuwd voor het verhoogde risico op aangeboren afwijkingen door mijn "hogere leeftijd"...pfff. Als ik nu 41 was... Zij hadden op hun 23e een koophuis, stabiele relatie en een vast contract en waren toen gewoon toe aan kinderen. Ik ben op mijn 29e pas afgestudeerd, heb sinds een jaar een vast contract en sinds 4jaar een relatie. Was er gewoon niet eerder aan toe. Toen ik 25 was wilde ik ook graag een kindje, maar ik had geen relatie, geen werk, niks. Toen zeiden mensen tegen me "je moet eerst iets kunnen bieden aan een kindje", en nu ik dat kan ben ik opeens te oud:p

Ik zou me niet schamen aw86 als ik jou was, 27/28 is een prachtige leeftijd om kinderen te krijgen. En daarbij, er zit zoveel verschil tussen mensen van dezelfde leeftijd qua leefstijl, verantwoordelijkheidsgevoel en achtergrond. Het gaat meer om wie je bent en hoe je in elkaar zit als je kalenderleeftijd vind ik. Geniet van je zwangerschap!

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Niet druk om maken,, jullie zijn er gelukkig mee en dat telt!
    Ik was al 31 toen ik zwanger werd van de eerste en 33 van de tweede, en eerlijk?
    Voel me.soms.een oude mama :)
    Ja stom maar ach ik was.er toen pas klaar voor, en jij bent er nu klaar voor, huisje, werk, partner.....een gespreid bedje voor de kleine dus :)
    En je bent zeker niet te jong hoor!
    Gefeliciteerd met je zwangrrschap en ga lekker babyshoppen :D

11. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Allereerst van harte gefeliciteerd!!

Ik zelf ben 29 jaar...heb een dochter van 4 jaar en een zoon van bijna 2 en ik ben super trots als ik op het schoolplein sta tussen de rest van de moeders...... zwanger van ons derde kindje!!!

Geniet ervan!!

12. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd!Ik vind 27 helemaal niet jong hoor. Zelf was ik 23 bijna24 bij mijn eerste en nu zal ik net 26 zijn als onze 2e komt. Lekker genieten zou ik zeggen. Een hele fijne zwangerschap!

13. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd!! :D

Ik zou zeggen geniet er lekker van. :D

Ik ben zelf op het moment 24 en wordt 24 maart 25.
    Ik beval in April van ons eerste kindje.
    Ik vind jou leeftijd absoluut niet jong om een kindje te krijgen. :)

Ik was op het begin ook bang voor de reacties op mijn werk. Ik werkte er namelijk net een maand toen ik er achter kwam dat ik zwanger ben. Dat was achteraf nergens voor nodig want ze waren hartstikke blij voor me.

Ik heb zelf 1 niet echt leuke reactie gehad van een vriendin van mij toen het bekend werd. Maar heb daar eigenlijk beetje "schijt" aan gehad en vanaf dag 1 genoten.

Die vond het allemaal maar wat snel omdat ze jaloers was omdat ze zelf al jaren een kindje wil en hoorde achteraf omdat haar nichtje toen een mk had gehad. Die is na een tijdje wel bijgedraaid en heeft me zelfs een lief knuffeltje gestuurd.

14. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Wat grappig, op een maand na zijn we even oud (ik 25 feb) en op een maand na trouwen we op 'dezelfde dag'! (24 april)

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    waar je je al niet druk om maak... niet doen hoor... ik ben 30 en mag binnenkort bevallen van mijn 3e kindje... 28 jaar vond ik zelfs nog een beetje oud voor een eerste kindje

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    maak je niet druk joh! zolang jij en je partner er blij mee zijn doet de rest er toch niet toe!!
    enne vind 27 toch echt niet jong om mama te worden! juist een mooie leeftijd!!

ik werd op mn 24e voor t eerst mama!
    ben nu 29 en heb 2 kindjes en zwanger van de 3e!! wij zijn er super gelukkig mee! mijn partner is ook 29 ;)

17. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Serieus, ik lees sommige hier die 28 zelfs oud vinden om een eerste te krijgen.

Wat zeggen jullie dan als iemand van 40 een eerste krijgt, bejaard?

28 tot 35 is volgens de statistieken gewoon gemiddeld hoor.

18. miep84

miep84 Niet meer actief

Ik was 27 toen ik zwanger werd en 28 met geboorte.
    Heel normaal hoor! Ken veel mensen in mijn omgeving die rond die leeftijd zwanger werden vn de 1e!

Wij hebben beide gestudeerd, waren toen 2 jaar getrouwd en al 4 jaar n koophuis. Nooit rare reacties gehad vn mensen. Ben nu 29 en zwanger vn nr.2 zal rond mn 30e verjaardag geboren worden :)

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had heel graag op jouw leeftijd een kindje gekregen. Maar ik ben pas nu, op m'n 40e, voor 't eerst moeder geworden. Heel blij dat het toch nog gebeurd is, maar jammer dat de kans op een groot gezin (of zelfs een 2e kind) niet zo heel groot meer is.
    Met andere woorden: joh, geniet er lekker van. En laat iedereen denken wat ie wel. Als jij er maar blij mee bent, en dat ben je!

Deel Deze Pagina