Zwanger en bbl opleiding...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lodie, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lodie

Lodie Actief lid

26 feb 2012
    222
    1
    18
    Sinds januari volg ik een bbl opleiding in de zorg.
    Ik vind het erg leuk, maar de bedoeling was eigenlijk om eerst dit af te maken en dan eens verder te zien.
    De natuur heeft het uiteindelijk anders bepaald, namelijk om nu al zwanger te worden.

Nu vraag ik mij af.... Hoe gaat dit nou als je zwanger en BBL bent?
    Ik heb een contract tot januari 2013 (mijn opleiding duurt normaal gesproken tot juni 2013) en als je goed je best doet bla, bla, bla dan word je contact verlengt en kun je je opleiding afmaken.

Nu maak ik me hierom natuurlijk wel een beetje zorgen, want ik ben zwanger. Straks word mijn contract niet verlengt. Wat moet ik nu doen?
    Hopen, het er nu al over hebben of op zoek gaan naar ander werk met meer vastigheid?
    Wie heeft de tip voor mij?

2. kwebbel01

kwebbel01 Lid

7 jan 2010
    56
    0
    0
    omg. Utrecht
    snap dat je je eigen zorgen maakt, neem anders even contact op met het UWV die weten daar alles over.
    ik denk als jij een goede werknemer bent en je doet je werk goed en je baas kan je goed gebruiken hoef je je geen zorgen te maken. maar je kan ookj een klote baas hebben en dat ze je contract niet verlengen. maar ze mogen je niet in je contract periode ontslaan. je bent eind okt uitgerekend dus heb je verlof tot jan 2013 dan heb je nog 5 maanden om je te bewijzen.

Succes!! En geniet van je zwangerschap!!

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik heb t zelfde maar ik zit tot juni in de stage periode
    ben dus zeker bang dat k t officele contract niet krijg
    en ik weet eigenlijk al zeker
    want die maand mogen hun kiezen of ze verder willen met je of niet :(
    dan maar gelijk naar t uwv om eens te kijken hoe
    of wat dan verder

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wat je kunt doen is je goede wil tonen door tijdens je verlof nog wel zo lang mogelijk naar school te gaan. Hierdoor ontstaat geen achterstand in de theorie en hoef je na je verlof alleen de praktijk maar in te halen. Denk als je dat doet dat ze dan zeker met je verder gaan.

Deel Deze Pagina