Zwangerschapsvergiftiging met 12 weken kan dat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lolieken, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Twee dagen geleden kreeg ik hoofdpijn. Ik dacht de pijn te herkennen en het aan sinisitis te wijten ik was niet ongerust. Het is een drukkende hoofdpijn die ik vooral in het gelaat en rond de ogen voel. De "pijn" drukkend gevoel bevind zich dus uitsluiten aan de voorkant van het hoofd maar mijn hals voelt ook héél gespannen. Pijnstillers lijken gewoon niet te helpen. Heb ook een verstropte neus vandaar mijn conlusie sinisitus? Maar de hoofdpijn blijft hangen en het gaat maar niet over.

Diezelfde dag (2 dagen geleden) was er een feestje en heb ik een hele dag op een stoel gezeten met als resultaat dat ik echt dikke voeten had de ene al wat meer als de andere. Eens thuis leek het weg te trekken maar heel gek bij mijn linker voet blijft het een beetje dik en mijn rechter lijkt terug normaal... Maar als ik te lang gewoon zit worden ze weer beide dikker.

Verder heb ik denk ik geen klachten. Ik plas heel goed, zeer goed zelfs en ik heb geen pijn in mijn bovenbuik ofzo... Ben wel misselijk maar ik ben ook nog vroeg zwanger.

Wat moet ik hiermee? Is het alarmerend? Kan het? Of denk je dat de hoofdpijn toch met iets anders te maken heeft? Ik maak me nu best ongerust... Maar mijn gyn is met vakantie voor de komende 2 weken. Ik weet niet of het kan zo vroeg zwangerschapsvergifting krijgen...

Alvast bedankt...

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lolieken,

nee hoor, het is te vroeg voor een zwangerschapsvergiftiging, we zien ze ontstaan ongeveer vanaf 20-25 weken ongeveer, maar tot een week of 30 is het dan ook al erg vroeg voor zoiets! Maak je daar maar niet druk om. Je lichaam geeft volgens mij aan dat je echt even je gemak moet houden en niet te veel van jezelf eisen. Feestje terwijl je hoofdpijn hebt; even niet. Dikke voeten en misselijk; naar bed, zeker die eerste 3-4 maanden. Daarna voelen de zwangere vrouwen zich vaak veel beter, maar als je nu niet oplet, kun je er straks last van hebben. Veel drinken en op tijd rusten!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina