raar gevoel in buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door feline1986, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. feline1986

15 aug 2008
    31
    0
    6
    Beste verloskundigen,

Ik ben 18 weken zwanger. Sinds een paar dagen heb ik
    na zwaardere inspaning last van buikpijn.
    Het gevoel zit ongeveer van heup tot heup tegen m'n
    schaambot aan. Het voelt alsof ik constant moet plassen
    of mijn buikspieren continu aangespannen heb. Daarbij wordt ik niet
    echt misselijk maar gewoon een raar gevoel, niet lekker.

(Daarbij had ik al hoofdpijn klachten tijdens het werk (KDV). Verloskundige zei dat ik het rustiger aan moest doen, maar vind dat erg moeilijk. Heb het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek laat wat ik niet zo goed kan accepteren. Kan dit met elkaar te maken hebben?)

Wat zou dit kunnen zijn en moet ik hiervoor contact opnemen
    met mijn verloskundige?

Alvast bedankt.

Groetjes....

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Feline1986,

je hebt inderdaad waarschijnlijk toch teveel gedaan en de enige manier waarop je lichaam dit aan kan geven is door pijnklachtjes. Misschien is je baarmoeder wel wat hard geworden na de inspanning en heb je daardoor dat gevoel bij je heupen en schaambot en op je blaas. Daar merkt het kindje niets van, maar is wel een teken voor jou dat je het toch rustiger aan moet doen. Je moet ook nog een heel eind en als je nu niet op let heb je straks misschien wel echt de poppen aan het dansen. Dus toch op een of andere manier zorgen voor meer rust in je lichaam, begin bij je sociale bezigheden, want werken moet je nog een tijdje en is belangrijk.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina