Hey meiden. Aangezien ik zwaar rug patiënt ben, slijtage heb in me onderrug en knieën en ik al het idee dat mijn bekken niet helemaal goed gaan. Ben ik gaan kijken voor een cursus om te volgen. Ben nu dus wel benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en welke cursus dan beter is om te volgen om spieren op te bouwen en te verstevigen. Ik zou graag mijn oude oefeningen weer op willen pakken maar mag geen 150 buikspieren meer doen
Ik heb geen ervaring met rugklachten maar heb ik mijn zwangerschap pilates gedaan. Daarmee leer je je spieren gebruiken die je rug verstevigen. Ook leer je ze beter te gebruiken helemaal omdat je buik straks in de weg gaat zitten enzo. Het gaat dan vooral om rug, buik en bekkenbodemspieren. Ik vond het toen wel nuttig
Ik zou dan eerder kiezen voor een (bekken)fysiotherapeut. Of een zwanger&fit cursus die door een fysiotherapeut gegeven wordt.
Zwangerschapscursus bij een mensendieck therapeut! Zij kijken juist naar houding en hoe je lijf staat, hoe je je spieren gebruikt enz. en tijdens de zwangerschap geven ze je dan vooral oefeningen die ervoor zorgen dat je minder rugklachten hebt en je bekken op een goede manier beweegt.
Dankje voor het advies meiden. Het probleem is dus dat mensendieck bij mij weinig helpt want ik heb scoliose en een misvormde ruggengraat. Daardoor ook de slijtage en 2cm verschil in heupen. Mijn lichaam blijft in een goede houding zolang mijn spieren dus in goede vorm zijn. Alleen houding red ik het niet mee helaas. Ik moet heel erg op mijn buik en rugspieren lopen maar dat kost ontzettend veel energie omdat ik nu ook bijna niks aan me lijf mag doen. Ik ga wel kijken voor pilates of yoga
Hey, ik heb zelf ook een aangeboren afwijking aan mijn rug. Ik ben hiervoor yogalessen gaan volgen. Het voordeel hiervan is dat je werkt aan het aansterken van je spieren zonder te ver te gaan. Je geeft zelf aan wat wel en niet lukt. Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik een hele fijne yogalerares heb die ook echt rekening houdt met de wensen en mogelijkheden van iedere cursist. Ik doe dit nu ruim 1,5 jaar (dus al van voor mijn zwangerschap) en merk veel verschil. Ik heb veel minder snel last van mijn rug en daarnaast lukt het mij ook beter om mijn lichaam te ontspannen. Ik ben er dus zeer te spreken over. Kijk naar wat bij jouw lichaam past