uitslag combinatietest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kwebbel1984, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Mijn zwager en schoonzus hebben vandaag de uitslag gekregen van de combinatietest. Hun hebben een verhoogde kans op alle drie de trisomie'n. Ik ben nu 7 weken zwanger een heb 2 zwangerschappen waarbij de combinatietest wel goed was. Maar nu vraag ik me af moet ik me nu zorgen maken en kan hierdoor de combinatietest ook niet goed uitvallen of staan we daar te ver weg van. Het is de broer van mijn man. Krijgen wij nu door dit een doorverwijzing voor de combinatietest of hoeven wij de combinatietest niet te laten uitvoeren?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me voorstellen dit je hier onzeker van wordt, maar voor jullie kindje is het een derdsgraads familielid (het kindje in de buik van je schoonzus) en dus is er geen indicatie voor extra onderzoek. Daarnaast is het nog niet 100% zeker of het kindje echt een trisomie heeft. Je mag natuurlijk kiezen voor de combinatietest. Maar je krijgt niet een doorverwijzing voor ander prenataal onderzoek op basis van de uitkomst van de combinatietest van je familie. Succes met maken van een keuze!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina