groei ligt voor op schema....maak me zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sab85, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hoi dames,

vandaag bij de controle bij de vk, was mijn baarmoeder 27 cm hoog, dit is echter te groot voor de zwangerschapsduur(23 weken 5 dagen)

nu moet ik bloed laten prikken op zwangerschapsdiabetes, weet iemand wat het voor gevolgen heeft als je dat hebt? en wat ze er precies aan doen?

en als ik het niet heb, hoe kan het dan dat het zo voor ligt op schema? bij de 20 weken echo was alles goed.

meer meiden hier die ''voorliggen'' op schema?

2. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Zo ver ik weet lig ik niet voor op schema.
    Maar omdat diabetes in de familie zit, word ik wel extra gecontroleerd op diabetes.

Ik kreeg een ontbijttest. Eerst bloedprikken, dan ontbijten en een uur na het ontbijt weer bloedprikken.
    Dan kijken ze naar het glucosegehalte in je bloed.

Als je echt diabetes blijkt te hebben, kom je onder controle bij de gynaecoloog.

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meid maak je niet te druk! ik had het ook dat het voorliep rond die periode en dachten aan zwangerschapssuiker , maar wat bleek was een goede groeispurt ;)

enmocht je zwangerschapsuiker hebben moet je aan een bepaald dieeet met minder suikers en koohlydraten! en is goed te doen hoor! en ja voor je kindje kan het geen kwaad hoor , ze zijn over het algemeen wat groter ;)

4. eef1980

eef1980 Lid

14 mei 2007
    72
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb hier al eerder een topic over gestart, ik heb het dus ook. ons kindje ligt ook voor op schema. Ook ik ben geprikt op suiker, maar niets aan de hand. Gewoon een grote baby. Ben doorgestuurd naar de gynaecoloog, met 3 wkn opnieuw een echo en evt. gaan ze het halen. Maak je niet te druk, het schijnt dat er tegenwoordig veel vaker 'grote'kindjes worden geboren.

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    heb net bloed laten prikken en er was niets aan de hand gelukkig! :D

6. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hier nog een.
    ik heb vorige week n echo gehad en kindje was aan de forse kant.en heb ruim teveel vruchtwater.en gister een bloedcurve gehad.1x prikken om 8 uur,ontbijten,nog n keer prikken,lunchen en de laatste om 3 uur .
    was vanmorgen bij de vk en die heeft gebeld naar t lab. en was in orde.dus de kleine heeft hier ook een groeispurt gemaakt.want alle echo's was de groei goed.en pas de laatste echo zeiden ze dat t aardig groot is.dus we krijgen n mini sumootje..hahaha
    maar goed ben al blij dat ik geen suiker heb dus,want dan had ik standaard al naar t ziekenhuis gekund....
    en nu zit de kans er ng in dat ik thuis mag bevallen (mits t over 2 wk toch nog erg gegroeid is natuurlijk,dan wordt t wat moeilijker)
    maar als je suiker hebt dan krijg je medicijnen waarschijnlijk en na de geboorte doen ze bij de kleine ook een bloedcurve,dus ook 3 testen.
    dat werdt mij gister in t ziekenhuis verteld dan iig

7. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    Hier ook... rond die tijd liep mijn zoontje 2 weken voor op groei.
    bij de geboorte was het gewoon een gezond ventje van 8 pond.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had dat precies zoals jij, bij 22 of 23 weken een te hoge bm (28 cm). Heb ook geprikt op zw.suiker en heb het nog steeds niet hoor (al 3 keer geprikt).
    De grootte van mijn bm is inmiddels wel evenredig aan het aantal weken.

Deel Deze Pagina