vandaag heeft de huisarts mijn urine onderzocht op blaasontsteking...er kwam uit dat in zowel ochtendurine als middagurine de test niet een duidelijk beeld aangaf van blaasontsteking (een of andere n....nogwattes test), maar dat ze wel eiwitten in mijn urine had gevonden....dus heb voor zekerheid toch antibiotica gekregen....urine wordt nog wel op kweek gezet ..iemand enig idee hoe dit dan kan (middagurine was wel gewassen urine.....ochtend niet, daarom moest ik t nog een keer doen)
Kan denk k meerdere redenen hebben, zou het aan je HA vragen? Kheb regelmatig wat in mn urine, doen ze bij mij niets mee.... Merk zelf wel dat k het vooral heb als k mn afspraak vroeg heb en dus mijn gedronken water/etc. nog in mn lijf is ipv uitgeplast kan worden of als k gewoon te weinig gedronken heb.... Soms komt het overigens ook 'gewoon' door afscheiding... weet niet of je daar ook veel last van hebt?
volgens mij ze de dokter dat aan de telefoon....(was beetje ongunstig moment was net drie kleintjes van school aan het halen:S, had dus ook niet goed kunnen doorvragen of t dan wat anders is...) Iig wilde ze het zekere voor onzekere nemen en dus een kuur starten, want de uitslag van de kweek duurt een week:S
hier ook eiwitten in me urine moet nu elke week me urine laten checken en me bloeddruk ook met een gewassen plas zoals ze zo mooi zeggen eiwitten erin dus krijg er voor de rest niks voor alleen als me bloeddruk wat hoger is veel rust en veel water drinken
Eiwitten kunnen van alles betekenen, wil je niet 'bang' maken, maar kan ook met zw-vergiftiging te maken hebben bijv. Dus zou wel ff doorvragen aan de HA waar het aan zou kunnen liggen en of een kweek van urine alleen genoeg is. Ik had ook eiwitten in mn urine en heb toen ook bloedonderzoek gehad waaruit bleek dat mn leverwaardes te hoog waren. Dus laat ze het goed in de gaten houden meis! (bij mij is het uiteindelijk weer gezakt, maar heb wel hoge bloeddruk)
nitriettest toont indirect aan of er bacteriën in je urine zitten. Bepaalde bacteriën zetten nitraat om in nitriet.
morgen heb ik ook weer controle bij de vk; vraag het daar ook nog ff na...had namelijk op blaasontsteking laten checken omdat ik langdurig steeds harde buik heb (varierend van halfuur tot paar uren!), af en toe heel even pijnlijk...nu ook met rugpijn erbij..dus dacht dat het misschien blaasontsteking zou zijn... @86 laura, dan zou ik ook een hoge bloeddruk moeten hebben vlgs mij? ik voel mij voor de rest gewoon goed, bloeddruk is prima maar bedankt voor de waarschuwing , k hou t in de gaten dat dat t niet wordt... @do1980: haal je daar dan niet alle bacterien uit die blaasontsteking kunnen veroorzaken?
@laura hoe is het nu dan met je? heb je zwangerschapsvergiftiging omdat je wel die eiwitten had en nu verhoogde bloeddruk hebt, of "alleen"verhoogde bloeddruk? (had ik bij mijn oudste ook, werd toen ook echt helemaal gek van de hoofdpijn).
tinkerbell; niet alle bacteriën die een blaasontsteking veroorzaken zetten nitraat om in nitriet, maar als de test positief is dan zitten er bacteriën in je urine.
oke; dat kan het dus ook nog zijn: dat het misschien en andere bacterie was die dan toch misschien blaasontsteking veroorzaakt want de test gaf gen duidelijk beeld zei ze....wel zag ze eiwit in urine (zal wel onder microscoop ofzo nog gekeken hebben) of het is inderdaad afscheiding, die kans bestaat ook nog...Twijfelde zelf beetje over die antibiotica omdat het niet zeker blaasontsteking is, maar heb hem net toch maar ingenomen. dus wie weet wordt gaat die harde buik weg of wordt iig wat minder lang....
Bij vergiftiging hoef je niet altijd een te hoge bloeddruk te hebben, al is het wel bijna altijd het geval. Bij mij waren ze erg bang voor vergiftiging en zeiden ze ook dat ik het aan het ontwikkelen was, maar mn bloeddruk was niet consequent te hoog. Schommelde juist heel erg van wat te hoog naar weer laag (binnen enkele uurtjes). Nu heb ik al weken geen eiwitten meer en zijn mn leverwaardes ook weer oke, dus praten ze alleen over hypertensie. Heb er medicatie voor en strenge controle, ze gaan me een dezer dagen ook inleiden omdat ze juist willen voorkomen dat het wel uitloopt op pre-eclampsie. Idd, de hoofdpijn is echt heel vervelend!!
die eiwit in de urine kun je ook testen met behulp van een stripje. Tegenwoordig wordt er in de HA praktijk echt nog maar heel weinig (tot niet) met microscopen gewerkt. Eiwit zie je niet op de microscoop. Eiwit kan ook een teken van een infectie zijn, maar in kleine hoeveelheden hoeft het helemaal niets te betekenen. Sommige mensen verliezen iets gemakkelijker eiwit in de urine zonder dat ze ziek zijn. Maar de lijst van aandoeningen die ook eiwit in de urine kan veroorzaken is vrij lang.
vandaag de uitslag van de kweek; idd blaasontsteking ..! terwijl ik vanochtend bij de VK zat, ze mijn urine heeft gecheckt met een stripje en zei dat ie schoon was....dus niet! raar toch!