Een overdosis paracetamol kan, indien er tijdig (is binnen acht uur) wordt ingegrepen, door een arts behandeld worden met acetylcysteïne (Lysomucil, Fluimucil)). De acetylcysteïne vermindert de vorming van schadelijke paracetamolmetaboliet N-acetylparabenzochinonimine. Deze metaboliteit is verantwoordelijk voor hepatotoxiciteit (leververgiftiging). Geactiveerde kool gecombineerd met het laxeermiddel natriumsulfaat vermindert de opname van paracetamol in het lichaam, maar is enkel van nut wanneer het binnen vier tot zes uur na inname gegeven wordt. Wanneer de patiënt binnen twee uur behandeld wordt, is maagspoelen ook nog een goede remedie.[11][12] Het zorgt ervoor dat het nog aanwezige paracetamol in de maag en darmen zo snel mogelijk het lichaam verlaat, waardoor er niet nog meer paracetamol opgenomen kan worden wikipedia. als de donder naar het ziekenhuis.sorry maar dit klopt echt niet hoe stom kun je zijn. je mag er 8 per dag(dit is wel echt de max) dit had ik ook 5 weken terug omdat mijn pols niet helemaal heel meer was na een val.dus ik had echt pijn ik mocht er 8. maar per 24 uur 2 per keer met tussen pozen van 6 uur
Dosering Volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar: Oraal 5001000 mg per keer, zo nodig respectievelijk elke 6 of 4 uur; rectaal 1000 mg per keer; max. 4 g per dag, bij chronisch gebruik max. 2,5 g per dag (bij chronisch alcoholgebruik max. 2 g per dag). Als je dus bijna de hele dagdosering in 1x inneemt, spreek je al van overdosering. Een doosje van 20 stuks is dodelijk. Klinkt heftig, maar ' t zijn geen snoepjes!
nee tuurlijk niet.(al denken sommige mensen dat we) maar ik heb voor de zwangerschap 2 keer daags morfine geslikt dit nadat tramadol amitriptiline naproxen diclofenac etc niet meer werkte. ik heb dus al de hele zwangerschap niets geslikt en ja met een bruek en een ernstige kneuzing slik ik toch liever 3 weken 8 per dag (bijna niet gedaan hoor maar het mocht) dan dat ik niet kan functioneren door de pijn
Wat moet dat moet en met spreiden is ook niks mis, maar ik snap gewoon niet dat je zo dom kan zijn om er 6 tegelijk naar binnen te werken! Staat duidelijk op ieder doosje: max. 2 per keer, max. 6 per dag.
die snap ik ook echt niet helemaal dat snap ja toch dat dat niet kan.je leest toch de bijsluiter voor je iets gaat doen.temminste ik lees nog altijd de bijsluiter als ik wat gebruiken maar 6 achter elkaar is wel heel erg extreem
dat weet ik wel zeker.de eerste keer dat ik ze had ik heb staan tollen op mijn benen maar dat had de arts al gezegt dat dat kon en dat dat eerst even onwennig was.
en...? hoe is het nu met der is ze naar de HA geweest? ben benieuwd hoe het nu met haar gaat?! groetjes
6 paracetamols?... Misschien heel stom dat ik het vraag en ik zal er misschien ook reacties op krijgen maar euh...is ze wel blij met de zwangerschap?
Hoe wil je van je baby af. Sorrij hoor maar 6 paracetamols in nemen is vragen om problemen. Zelfs als je niet zwanger bent is dat zwaar ongezond.
Mijn vk adviseerd max. 4 per 24 uur en niet achter elkaar Zou idd naar een arts gaan dit is toch niet goed!
Wat? 6 tegelijk dat doe je toch niet ''zomaar'' ook niet omdat je hoofdpijn hebt iedereen weet toch wel dat, dat te veel van het goede is? Ik denk dat ze dan andere gedachtes had. Maarhoe gaat het nu met haar zijn jullie al naar het zh geweest? Ik hoop dat je wel komt vertellen hoe het nu met haar is.
Dat denk ik nu ook! Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik over de 6 paracetamol las. Maar ik denk dat we hier niets meer over zullen lezen.... Groetjes Cynthia
mooi hoor, ff spuien......lieve allemaal....even serieus, als iemand bloed spuugt wel of niet zwanger........dan bel je toch ALTIJD de dokter.......? Doet me denken aan dat verhaal van dat meisje die schreef dat haar vriend haar sloeg, aan de drugs zat en zwanger was en dan vraagt Wat moet ik doen?............juist
Ik heb het idee dat mensen soms de ernst van de zaak niet inzien. Bij ernstige depressiviteit, twijfel over een abortus, drugsgebruik partner of weet ik veel wat kunnen ze beter gelijk hulp vragen aan een psycholoog, huisarts, maatschappelijk werken oid, daar zijn ze voor.