Bevallen in ziekenhuis naar keuze?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debdeb, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hai hai,

ik ben laatste tijd nogal bezig met de bevalling (dit is mijn 2e kindje) en ik heb niet echt super ervaring met het ziekenhuis waar ik was bevallen (alkmaar). Ik zou graag in een ander ziekenhuis bevallen maar ik vraag me af of ik dat zelf kan bepalen of dat dat niet kan? Ik woon een beetje op de grens van de afstand tussen 3 ziekenhuizen, allemaal zo ongeveer 15-20 min rijden vanaf mijn huis. Daarnaast vraag ik me af wie er goede ervaringen heeft met inleiden op eigen verzoek ?

liefs

2. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je neit onder behandeling bent van een gynaecoloog maar poli klinisch wilt bevallen met je eigen vk denk ik eigenlijk dat het geen probleem kan zijn. Wat zegt je vk ervan?
    Stel je bent ergens op bezoek en je zou dan daar gaan bevallen. Niet altijd is het mogelijk eerst nog terug naar huis te rijden en dan naar je eigen ziekenhuis te gaan.

Als je bij je vk aangeeft waarom je niet in Alkmaar wilt bevallen hebben zij er misschien wel begrip voor en gaan ze met je naar het andere ziekenhuis.

Inleiden op eigen verzoek geen ervaring mee. Maar dat doen ze volgens mij ook alleen bij dringende/bijzondere omstandigheden. Misschien wel door bepaalde voorgeschiedenis.
    Beste is toch om kindje te laten komen als het daar klaar voor is.
    Wat zou je reden zijn om in te laten leiden?

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik mocht in overleg met de VK wel kiezen welk ziekenhuis. Maar wel uit een aantal waar zij dan binnen zoveel minuten konden komen.
    Helaas medische indicatie en nu geen keuze meer;).
    Gewoon even met je VK overleggen!

4. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    @ukkepuk80, Ik zal het met de verloskundige volgende keer overleggen, heb het balletje al eens voorzichtig opgegooit maar toen kreeg ik door hun reactie het idee dat ze het liever niet in een ander ziekenhuis doen...
    Mijn zwangerschap zelf is een regelrechte ramp, emotioneel zit ik er compleet doorheen en ben ook zwaar depressief, lichaamlijk gaat het ook allemaal niet zo soepel heb erg veel klachten en veel buikpijn (dat komt door het vele vruchtwater). Heb nog een kind van 5 rondlopen die bijna de hele week bij mijn ouders is omdat ik niet goed voor haar kan zorgen. Mjin buik loopt ook 5 weken voor op de groei.Ik kan geen 3 stappen zetten zonder dat mijn buik kei en keiharde word en pijn gaat doen. Verloskundige zei al dat ik rust moest nemen en werken doe ik daarom ook al niet meer. Ik ben helemaal op en kan echt helemaal niets meer. Ik moet nog een aantal weken (zit nu in week 28) en elke dag word het erger. Mijn buik word elke week harder en voelt strakker en ik voel me steeds meer depri. Ik ga op deze manier de 40 weken niet halen ben ik bang. Dit is een best wel gevoelig onderwerp bij verloskundigen en gyneacologen omdat het nogal egoistisch overkomt, maar zo bedoel ik het echt niet.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    He wat vervelend dat je je niet begrepen voelt bij de verloskundige! Zoals jij het omschrijft trek je het niet inderdaad van nu tot week 40, je bent tenslotte pas 28 weken! Wat betreft keuze van ziekenhuis; kaart het eens netjes aan bij je verloskundige, hier heb ik 't laatst ook gevraagd, hun voorkeur gaat uit naar een bepaald ziekenhuis omdat die dichter bij is maar je mag hier ook gewoon naar 2 andere ziekenhuizen buiten de regio ( Terneuzen en Bergen op Zoom ) dat is een stuk verder rijden maar het mag wel. Alleen gaat onze verloskundige dan niet mee helaas, dus wij houden het bij ziekenhuis Goes.

6. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Thanks voor je reactie, ik durf het alleen niet echt te vragen aan mijn vk. Zit nu wel even tijdelijk bij een gyneacoloog onder controle omdat mijn buik zo groot is. Maar als het goed gaat (ddat weet ik over 4 weken) dan mag ik weer naar de vk terug...Maar ik heb van die verloskundigen die nogal ''doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'' mentaliteit hebben. Niets mis mee, maar ik had niet verwacht dat deze zwangerschap zon domper zou zijn. Ik liep met mijn dochter nog vrolijk rond tot 37 weken, daarna begon ik het zat te worden maar het was veeel prettiger dan nu. Ik ben echt op...echt medische indicatie heb ik natuurlijk niet...maar ik denk zo echt van...jeetje ik ben pas 28 weken moet er nog 12, hoe ga ik bevallen als ik in deze staat verkeer??:$ ik voel me echt zo schuldig ook...

Deel Deze Pagina