Duur zwangerschap???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tortura, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen!!
    ik zit dus ergens mee.. ik ben in mei erachter gekomen dat ik zwanger ben en toen ik een echo kreeg was ik dus al rond de 20 weken want ze konden het niet meer precies zien zeiden ze nou kwam ik laatst bij de verloskundige en volgens metingen was mn kindje te klein en later groeide hij wel weer goed..maar nu heb ik bij mijn uitrekendatum vraagtekens staan ze dachten eerst dat ik 19 oktober ben uitgeteld maar dan was ik volgens hun week 2 in januari bevrucht maardat kan niet want ik heb midden december voor het laatst sex gehad en dat was 15 dec en volgens hun kan dat niet.. ik ben na begin dec ook nooit meer ongesteld geworden maar ik had ook PCO is er iemand die dit herkent? voor mijn gevoel ben ik paar weken verder maar de echo praktijk wil gwn de datum aanhouden die ze in de pc hebben staan maar ik wil duidelijkheid ben ik nu langer zwanger of klopt het niet wat ze me zeggen want de laatste keer sex was 15 december!!!

2. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand die me please een antwoord kan geven

3. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Allereerst heeft het geen zin om antwoord te geven op je eigen vraag of om aandacht te vragen om de vraag te beantwoorden, dan komt er een 1 achter te staan en kijken wij er i.p niet meer na.
    Ook zijn wij niet dagelijks in staat om vragen te beantwoorden, wij doen dit naast ons werk.

Als je laat in de zwangerschap erachter komt dat je zwanger bent, dus na 12-13 wkn. Worden er meestal 2 echo's gemaakt en op basis daarvan word de uitgerekende datum berekend.
    Als je de 15e dec laatste keer gemeenschap hebt gehad en daar dus zwanger van geraakt bent dan zou je inderdaad verder zwanger moeten zijn.
    Het is wel zo dat de echo's betrouwbaarder voor ons zijn want daarbij meten we en dat weten we zeker.
    Ik zou het bespreken met de verloskundige.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina