Zwanger en blowen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Thinkpink, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Je heb een verantwoordelijkheid tegenover je kind. Neem die verantwoordelijkheid alsjeblieft. Je weet niet wat je baby er van over houd.

Ik zeg er voor de rest niks over, want ik kan hier behoorlijk kwaad om worden.

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wees eerlijk, het gaat nu niet om jou maar om je kindje.
    Je maakt je druk om het feit dat je wordt betrapt of niet, de prioriteit hoort bij je kindje te liggen.
    Je doet je kindje te kort door je eigen belang voorop te stellen:(

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    ?? Hoe bedoel je?

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ze bedoeld denk ik iemand die hier weer voor de nep komt!

Maar ik ga hier helemaal geen reactie op geven!
    Ik denk dat dit iemand is met geen verstand!!
    lekker weer beginnen met blowen omdat je kindje al "volgroeid" is..jeetje wat een instelling!
    En ja ik ben ook jong moeder geworden maar denk eerlijk gezegt dat we weer eens te maken hebben met 17 jarige ofzo! BAH!

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik ken 17 jarige met meer verstand dan TS :p

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik kan je 1 ding vertellen als je straks de kleine in je armen hebt en dat is dat jij je ontzettend schuldig gaat voelen dat je het nodig vond om toch te blowen en volledig terecht..

Ik denk ook niet dat dit het juiste forum is om dit soort vragen te stellen want ik denk niet dat de gemiddelde forumlezer hier drugs gebruikt en hier ervaring mee heeft.

7. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

nou zeg!!! weet eigenlijk niet wat hierop moet antwoorden, ws na het lezen zul je denken had het dan ook niet gedaan.
    maar helaas heb ik vandaag erg last van mijn hormonen en bij het lezen van dit topic, gaan mijn nekharen meteen omhoog.
    wat ben je stom bezig, tegen wie lieg je nou eigenlijk.Jezelf, je kindje, je behandelend arts tegen iedereen ...... dus die je zo nodig hebt. en vooral een kindje die jouw nodig heeft. als je nu al de verleiding niet kan weerstaan, hoe moet dat zo meteen dan, als je je regeldagen heb, buikrampjes, nachten wakker.
    juist dan heb je ook behoefte aan je goed voelen, waar grijp je dan naar??

sorry ik heb geen begrip voor mensen/jou.
    ik werk met alcohol en drugs verslaafden,
    als je zo graag verdovende middelen wilt gebruiken, was dan niet zwanger geworden, ongepland!!! had je beter moeten opletten en je verantwoording moeten nemen.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ;) whahaha ja ik ook!!

en Ja Kwebbelengel, ook mijn haren gaan ervan rechtop staan.
    en dan de manier waarop ze het zegt alsof het helemaal niks is:$

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou nou nou mensenwat zijn we weer lief voor elkaar, iedereenbeetje last van hormonen ofzo?

@Ts meis ik zou het melden ook die paar hijsjes, dan kunnen ze ingrijpen mocht er wat zijn met de kleine, het is verstandig om toch te proberen het in ieder geval voor de laatste weekjes te laten liggen! Ze zullen waarschijnlijk een drugstest doen, Iemand die ik ken blowde en zoop de hele zwangerschap door ook na meerdere malen zeggendat het niet kon en nietmeer toelaten in huis ging ze door, uiteindelijk heeft ze 2 dagne in het ziekenhuis gelegen omdat kindje afkickverschijnselen had. Dus meis laat het liggen en ga er nog even voor die paar weekjes..

10. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

super goed van jezelf!! wow verdeint een pluim! voel je je nu trots????

11. kwebbelengel

als je zo'n topic opent kan je hierop wachten,
    ik ben niet lief voor dit soort mensen, mede het feit dat ik werk met dit soort mensen en weet wat de gevolgen zijn en ik maak me nu al zorgen over de eerste paar weken van dit kindje. en dan niet zo zeer dat die paar hijsjes zijn gebeurd maar wel over de het feit dat als je je nu al fijn en prettig wilt voelen de verleiding niet kan weerstaan, hoe moet dat zo meteen in je kraam weken, de nachten en de dagen als het voeden even niet lukt, waar grijp je dan naar, en je kindje dan,
    hebben jullie enig idee wat verdovende middelen doen met je reactie vermogen en je handelen????

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    uhm ja met blowen heb ik ervaring ja dus weet wat het doet
    ik snap niet waarom iemand gelijk het over zich heen krijgt, wat heeft dat voor zin tis gebeurd en hopelijk stopt ze nu gewoon..

envoordat ik half zp over me heen krijg nee doe het nu niet..

13. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik ben het er ook wel mee eens dat je iemand meer helpt met adviezen dan de één na de andere boze bericht te sturen :) Tuurlijk kan je hier boos om worden maar ze schaamt zich er zelf ook al voor en we kunnen beter proberen haar te helpen een 'klik' te krijgen dat het niet goed is dan haar hard af te kraken.

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Word volwassen voor je kind.... NU !!!!!
    Walgelijk gewoon....:(

15. kwebbelengel

als je nu al de verleiding niet kan weerstaan, hoe gaat dat dan straks, kleine kindjes kleine zorgen , grote kinderen grote zorgen.

af en toe blowen in je jongeren jaren doen er veel, maar ernaar grijpen om je fijner en plezieriger te voelen heet een verslaafde

16. Zanita

Zanita Actief lid

1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja dat klopt maar dan zou je ook moeten weten dat verwijten maken geen zin heeft. want dat werkt averechts en dat is wat er nu gebeurd in dit topic maar goed..

18. kwebbelengel

iemand met zijn neus op de feiten drukken, werkt prima. een spiegel voorhouden werkt prima, dit soort mensen hebben niets aan mee praters ( ik zeg nu dus niet dat Spikkel een mee prater is). maar zouden geholpen moeten worden, wakker geschut moeten worden.

tis dan ook te hopen dat er mensen in haar omgeving zijn die haar kunnen bij staan en helpen.

19. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Als jij met dit 'soort' mensen werkt zou je ook weten dat dit niet de methode is hoe je met hen omgaat. Binnen de verslavingszorg wordt o.a. gebruik gemaakt van motiverende gespreksvoering. Dat is een hele andere manier van benaderen dan wat jij nu doet.
    Je kent haar niet, dus hoe kom je erbij dat ze op deze manier wakker geschut wordt?

T.O: ik zou het toch tegen de Gyn zeggen, ik weet zeker dat je het beste voor je kindje wil, anders was je ook niet gestopt met blowen. Hou het vol, neem geen hijs meer en praat er met de Gyn over. Als het zo moeilijk voor je is/blijft om te stoppen is het misschien verstandig om hulp te zoeken bij de verslavingszorg. Blowen is ontzettend slecht voor je kindje, ook in deze fase.

20. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi,

Ik denk dat je door het plaatsten van dit bericht hier op deze site echt heel veel commentaar over je heen gaat krijgen...!!
    Ik wil je juist zeggen hoe ontzettend goed ik het van je vind dat je gestopt ben en het ook zo lang vol heb kunnen houden...!!

Veel mensen hier zullen denk ik ook niet of weinig ervaring hebben met blowers (en dan bedoel ik dus niet mensen die af en toe een jointje roken maar echte blowers) en ook niet helemaal beseffen hoe ontzettend moeilijk dit kan zijn.
    Ik durf met heel heel héééél veel schaamte toe te geven dat ik dus wel een blower ben/was... Ik heb ongeveer 14 a 15 jaar dagelijks redelijk veel geblowd :x. Ook al heb ik afgelopen jaar te horen gekregen dat ik onvruchtbaar ben (en nee, dat staat niet in relatie met het blowen, voor dat mensen mij daar op aan gaan vallen...!!), heb ik met het vooruitzicht van evt. zwanger worden via een donor in de nabije toekomst, 3 maanden geleden besloten definitief er mee te stoppen (laat ik ook voorop stellen dat dat sowieso de bedoeling was voordat ik überhaupt zwanger zou worden, de onvruchtbaarheid is naar voren gekomen op een moment dat we hier nog niet actief mee bezig waren). Men zegt dat het na een paar weken uit je systeem is en het dan beter met je gaat maar ik kan je zeggen dat ik er nu na 3 maanden nog steeds elke dag ontzettend veel moeite mee heb. Het is ook echt een geestelijke verslaving. Vooral omdat de mensen om mij heen wel nog steeds blowen, weet ik hoe groot die verleiding is om dan toch een hijsje te nemen. Zelf heb ik dus met o&n 1 hijsje genomen, en phoe wat heb ik me daar slecht over gevoeld zeg, ook al was het maar 1 f#ck1ng hijsje voor de smaak. Stom stom stom...!! :x

Wat ik dus met mijn verhaal duidelijk wil maken is dat ik dus wel degelijk begrijp waar jij doorheen bent gegaan de afgelopen maanden. Je werd onverwachts zwanger en ben daardoor direct helemaal gestopt. Super goed van je...!! Maar omdat dit zo onverwachts was heb je er waarschijnlijk in je hoofd nog niet 100% achter gestaan, waardoor je nu op het eind toch weer excuses vind om het voor jezelf goed te praten (net als ik met m'n "ach het is o&n, het kan wel een keer" stupid :x).

Meid je hebt het al zo lang volgehouden je moet het nu doorzetten...!! Niet meer doen hoor, ook al is het maar 1 hijsje...!! Over je vraag wat de invloed is van blowen tijdens de zwangerschap ben ik van mening dat dit absoluut slecht is voor je ongeboren kindje ongeacht in welk termijn je zit. Toch ken ik meiden die de hele zwangerschap zijn blijven blowen en toch een gezond kindje op de wereld hebben gezet. Ik zou dat risico alleen niet durven nemen als ik jou was...!! Nogmaals, je hebt het al zo lang volgehouden nu moet je doorzetten...!! Ook na de geboorte van je kindje...!!
    Ook moet je absoluut niet gaan liegen tegen je artsen. Wees vooral eerlijk, dat ben ik ook altijd geweest. Ja, ze zullen afkeurend reageren en ja je zult je heel erg gaan schamen. Maar vooral dit schaamte gevoel zal je juist weer extra kracht geven om door te zetten...!! En door eerlijk te zijn tegen de artsen kunnen zij je misschien ook nog wat extra hulp en ondersteuning aanbieden hierin en hier rekening mee houden m.b.t. je kindje.

Meid, je kunt het. We zullen allebei uiteindelijk een veel beter leven er voor terug krijgen dat weet ik zeker...!!

Heel veel succes...!!

(Ik weet dat het heel erg gevaarlijk is wat ik nu over mezelf heb verteld hier boven. Dus val me maar aan als je dat wilt. Het leven is nou eenmaal niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Jullie kunnen nu een mening over mij (en TS) hebben maar verder weten jullie niets over ons. Ik heb bijvoorbeeld verder alles op de rit in mijn leven, ik heb bijv. een hoge opleiding, drink nooit alcohol en heb nooit andere harddrugs gebruikt. Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen en zwakheden...!! En ja, ik heb 2 stiefkinderen maar jullie weten helemaal niets over hoe er hier thuis omgegaan wordt met die combinatie dus trek ook niet je conclusies hierover...!!)

Deel Deze Pagina