Zwanger en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door OemHudaifa, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hallo,

Ik zit met de volgende vraag. Het is altijd mijn wens geweest om 2 kindjes achter elkaar te krijgen, mits ik het gevoel zou hebben dat ik het zou aankunnen.

Ik ben nu 4 maanden verder en ik zou het niet erg vinden om weer zwanger te worden (ik gebruik ook geen anti-conceptie.)

Alleen wil ik mijn kindje minimaal 2 jaar voeden. En ik wil hem al absoluut geen kunstvoeding geven!!!!

Maar ik lees zo vaak dat borstvoeding en zwanger zijn niet werkt.

Wat is uw ervaring op dit gebied? Ben ik gewoon alleen de slechte verhalen tegen gekomen, of is het gewoon erg realistisch om aan te nemen dat ik door een zwangerschap zou moeten stoppen?

Ik zeg er wel even bij: Eventuele vermoeidheid, misselijkheid en/of pijnlijke tepels zou mij niet doen tegenhouden. Daar ken ik mij zelf goed genoeg voor.

Alvast erg bedankt!

Oem(mama van) Abdullah

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Oem,

In principe kan je gewoon door voeden tijdens de zwangerschap.
    Het enige waar je tijdens het voeden wel rekening mee moet houden is dat je pas een eisprong krijgt als je hormoonspiegels weer op hun normale waarden terug zijn. Sommige vrouwen menstrueren al weer rond 4 maanden. Er zijn ook vrouwen die een jaar of langer niet ongesteld worden....en dus niet zwanger worden.

Ik mail je verder even prive.

Ilse

Deel Deze Pagina