Hallo, Sinds een week heeft mijn zoontje van 10 weken problemen met het drinken van zijn fles. Hij drinkt nutrilon standaard 1 en krijgt 5x 150/5 op een dag. Hij dronk dit altijd op. Maar nu heeft hij dus sinds een week moeite met de fles. Na 80 cc stopt hij en begint te kreunen en maaien. Dan laat ik hem boeren. Op het moment dat ik de fles weer geef wordt hij wild met armen en benen, loopt rood aan en begint te huilen van boosheid lijkt wel. Ik probeer van alles om de les dan leeg te laten drinken: andere houding, in een wipstoeltje, afleiding... Uiteindelijk drinkt hij dan nog een beetje maar hij komt aan het eind vd dag op 600/650 ml terecht. Dit is voor zijn gewicht (6kg) te weinig. Nu heb ik het idee dat hij erg veel kracht moet leveren om de fles te drinken. Hij maakt een soort van smakkend geluid als hij drinkt. Alsof hij heel hard zuigt. Hij drinkt uit een dr. Brownfles met een fase 2 speen. Nu heb ik vandaag een fase 3 speen geprobeerd en toen dronk hij de fles zonder te klagen leeg. (10 minuten). Kan dit kwaad? De speen is eigenlijk voor baby's vanaf 6 mnd oud. Iemand tips?
Beste cs1986, Het kan geen kwaad om een ander speentje te gebruiken. Het is vaak even zoeken om te kijken welk flesje / speentje het beste bij jouw kindje past. Let er wel op dat jouw zoontje niet te snel zijn flesje opdrinkt. Groet, Anne