baby 10 weken drinkt onrustig

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nayr, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    hallo,

Mijn zoontje van 10 weken drinkt de laatste 2 weken onrustiger aan de borst. Hij is vanaf begin al een gulzige drinker geweest, maar de laatste weken gaat hij na even drinken huilen en meestal zit er een boertje dwars. Eerst laten boeren, wat niet altijd goed lukt dus huilen huilen, en daarna verder drinken. Verslikt zich vaak en huilt op een gegeven moment dan ook weer, waarna de andere borst dan weer beter gaat. Ik geef denk ik wel erg veel, ik kan 120cc gemiddeld kolven aan een kant. Maar wat ik dan raar vind, is dat hij soms niet de 4 uur haalt en na 2,5 of 3 uur alweer komt. Hij heeft een prima gewicht, 6 kilo, en groeit goed. Maar ik vind lastig dat het ritme er niet meer is. Hij heeft echt een tijdje prima om de 4 uur voedingen gehad, zelfde tijden en dronk ook rustiger. Waarom nu niet meer?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Heb je het idee dat het toeschieten heel vlot gaat? Te krachtig misschien? Heb je je kindje goed gesteund tijdens het voeden? Doordat kindjes zo groot groeien (en omdat het voeden zo vanzelf gaat) is daar niet altijd meer evenveel aandacht voor: zorg dat je kindje zich gesteund voelt en niet met de beentjes of kontje bungelt: houd het lekker dicht tegen je aan! Probeer eens een andere houding, wie weet, hapt het heel veel lucht aan, waardoor het ook weer eerder komt.

Is groei, poep en plas wel in orde?

Probeer eens een dag wanneer je melk gaat stromen je kindje af te halen, de melk op te vangen tot het minder krachtig is (sproeien buigt af of gaat druppen) en dan goed drogen en opnieuw aanleggen. Vaak helpt dat om rustiger te drinken.

Succes, laat maar weten hoe het gaat.

Groetjes Heidi

Deel Deze Pagina