Morgen ben ik 6 weken zwanger. Bij de eerste lag ik met 8 weken op de kraamafdeling met fikse nierbekken ontsteking. Daardoor hadden we niet eens de kans Het te vertellen. Nu ben ik weer in verwachting en wil het liefst Tot 12 weken wachten met vertrek vertelen. Ik vind het zo leuk dat dit nu nog 'ons geheimpje' is. Echter begint mijn buik iets te groeien. Een ander zou het niet opvallen, maar dinsdag ga ik zwemmen met mijn zusje en die ziet altijd direct dat ik een gram zwaarder of dunner ben. Die is zo bezig met andermans figuur. Ik kan 2 dingen doen. Ze gaat er sowieso een opmerking over maken, beamen dat ik inderdaad ben aangekomen (wat mij weer erg onzeker maakt, ben juist heel veel afgevallen en als ze dan zegt 'jeetje zus, zo mooi afgevallen en nu weer en buikje, ff opletten op wat je eet he' dan zou ik dat best vervelend vinden, gedurende het afvallen is zij mijn mental coach geweest en heeft me erdoorheen geworsteld, dus ze heeft ook het recht om me te zeggen wanneer het niet goed gaat, we hebben de afspraak dat zodra ik aankom ze me weer gaat suppporten) of ik kan gewoon zeggen dat ik zwanger ben. Maar dat lijkt mij voor mijn ouders niet leuk dat zij het dan over 6 weken horen terwijl l mijn zusje het al die tijd al wist. Liever houd ik het nog even voor me. Misschien even kijken hoe het dinsdag verloopt,ikweet alleen heel zeker dat er een opmerking over komt. Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Ik zou gewoon zeggen dat je inderdaad weer wat bent aangekomen en weer wat beter op je eten gaat letten. Je hoeft je niet rot te voelen dat ze dat zegt, jij weet zelf wel beter toch!
Waarom onzeker? Je weet toch dat je darmen aan het verschuiven zijn en je buik daarom wat dikker lijkt. Dus als je zus zegt dat je weer moet opletten beaam je dat en klaar waarom onzeker worden.
Of je zegt dat je wat last hebt van je darmen en moeite met de ontlasting? dan is je buik ook dikker dan normaal.
Zou gewoon zeggen dat je verstopt zit en al een tijdje niet naar de wc bent geweest. Ben nu bijna 4 maanden zwanger maar mijn buik is nog niks als ik het vergelijk met een verstopping Dan lijkt ik eerder 6 maanden. Onzeker is ook nergens voor nodig? Je weet zelf toch wel beter! Gewoon zeggen, Ja je hebt helemaal gelijk, morgen ga ik er weer voor.