Hi! Ik ben nu 4,5 week zwanger en heb sinds 2 dagen bruin bloed/slijm verlies. Ik bloedt eigenlijk alleen als ik naar het toilet ben geweest, en ik verlies geen stolsels. In de avond heb ik wat last van lage rugpijn gehad. Steeds dacht ik: nu begint het, en dan kwam er vervolgens nog niks. VK gebeld en die zegt dat er niks anders op zit dan afwachten. 9 juli eerste echo. Zij gaf aan dat het kan komen door inbrengen van utrogestan. Nu ben ik benieuwd; wie had dit ook en bleef zwanger? En hoelang duurde dit bij jullie? Dank alvast! Nova
de lage rugpijn komt door het groeien van je baarmoeder. Dat begint meteen en daardoor komt er druk op de banden waarmee je baarmoeder in je lijf hangt. Daardoor kun je soort menstruatiepijn ervaren en pijn in je liezen en je onderrug. Bruinverlies kan idd komen door het opsteken van de utrogestan bolletjes. Je vagina en baarmoedermond zijn door de hormonen extra doorbloed en er kan makkelijker een vaatje knappen. Door hoge druk hoesten, niezen, lachen, tillen, sex enz kan je soms een beetje bloedverlies hebben. Dit heb ik tot nu toe alle zwangerschappen gehad.
Ik heb zelf geen utrogestan gebruikt, maar de bloedingen door de andere genoemde dingen wisselde een beetje. Ene keer een paar uur en de andere keer 1a2 dagen. En alles er tussen. Het hangt er maar net vanaf hoe groot wondje er is ontstaan en hoe groot het vaatje was die knapte
Wat vreselijk he die onzekerheid. Ik gebruik geen utrogestan maar wel afgelopen dagen af en toe bij afgeven klein beetje bloed en of bruin. Vanmorgen voor een echo en ze zag een intacte zwangerschap, vruchtzak en dooiertje. Ben vandaag 5 weken maar mocht komen om te kijken of er in ieder geval iets zat. 7 juli pas echo in het zkh en van de assistente moest ik afwachten. Nou kon echt niet nog 3 weken wachten met deze onzekerheid. volgende week met 6.2 weken weer naar vk om te kijken of we het vruchtje en hartje kunnen zien. Zij dacht ook aan gevoelige bmm. Geen sex gehad en ook niet hoesten maar wel meerdere keren per dag niezen. Omdat het alleen met afvegen is, af en aan is en niet veel is dacht ze dat dit niet uit mijn bm komt. Hoop op het beste heb ook geen krampen. Je kunt het even aankijken en anders gewoon een vroege echo vragen over een week alleen zie je dan nog niet zoveel. sterkte!
Ik heb ook bloedingen van de utro gehad. Begon rond week 5 en toen ik met week 9 stopte met de utro was het na een paar dagen over. T was bruin, soms wat rood/rozig, dan weer een paar dagen bijna niets en dan weer een dagje wat meer. Het liep er niet uit ofzo, ook geen stolsels. Mijn baarmoedermond raakte geïrriteerd en extra doorbloed en waarschijnlijk zat er een klein wondje wat soms open ging.
Nou, toch geen miskraam tof nu toe. Stolsels die ik verloor waren soort lange sliertjes met bloed (3 totaal). Daarna is er ook helemaal geen helder bloed meer gekomen, had me voorbereid op doorbraak maar het bleef alleen minimaal bruin. Echt druppels bij het plassen zeg maar. Mn vk zegt dat er niks anders op zit dan wachten tot de eerste echo 8 juli. Alle scenario’s kunnen nog voorbij komen. Spannend! Ik heb wel meer last van mn borsten en ook mn vermoeidheid is next level geworden. dank jullie wel voor het reageren iig! Ik zal laten weten hoe het is afgelopen.