Hallo meiden, Ik zit met een probleem en ik weet niet meer wat ik ermee moet. Hier even mijn verhaal. Begin vorige maand ben ik in de eerste week een pil vergeten, ik heb overgegeven, snel nadat ik deze had genomen. Dus ik moest deze beschouwen als niet genomen. Die dag daarvoor heb ik geloof ik mijn pil te laat ingenomen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik ben eind november ongesteld geweest, dus ik dacht pff.. die kans is er niet meer. Toen sllikte ik mijn pil verder, tot ik opeens 3 december een bruine bloeding kreeg. Ik heb dit nog nooit gehad, dus ik was een beetje bang. Ben toen 4 dagen eerder met de pil gestopt om mijn bloeding te laten komen. Maar die is nooit gekomen. Geen rood bloed, geen krampen, helemaal niks. Sinds een tijdje heb ik last van misselijkheid, moeheid (heel erg), constipatie, lekken van me borsten en buikpijnen met steekjes. Ik ben naar de gynecoloog geweest, echo laten maken, was iets te zien, maar nog te vroeg om vast te stellen. Zwangerschapstest daar gedaan, negatief. Bloedtest gedaan. Negatief. Weten jullie of ik nog langer moet wachten met testen? Ik ben er erg onzeker over en wil graag uitsluitsel. Mijn gynecoloog wil dat ik wacht tot de volgende bloeding, maar ik weet niet of ik dat volhoud. Stel ik ben zwanger, dan is het welkom hoor, maar het is nu gewoon te onzeker. OH.. vergeten te vertellen.. ik ben net 4/5 weken begonnen met anto depressiva.. Misschien datt ik daarom geen bloeding heb gehad? Kan een bijwerking zijn.. Heel erg bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal, Liefs, Maris
Hey Maris, Ik heb ook wel eens gehad dat ik een paar dagen mijn pil was vergeten. Tussendoor kreeg ik dan ook zo'n doorbraakbloeding, bruin en weinig.. Ik denk dat je het beste kunt afwachten of je de volgende keer ongesteld wordt. Zo niet, dan zou ik testen!
Dankjewel voor je reactie skatje! Ik ben wel eens vaker de pil vergeten, maar nooit een doorbraakbloeding door gehad.
weet niet precies welke hoor, maar een vriendin van mij is daardoor dus zwanger geraakt. De arts had haar dit niet verteld. Zou ik voor de zekerheid navragen ofzo.
Maar kan idd ook doorbraakbloeding zijn geweest. Is idd geen andere optie dan afwachten of testen. Wanneer heb je voor het laatst getest?
Gisteren bij de gynecoloog.. En die was negatief. Ik vind het echt niet kunnen dat ze niet hebben gezegt dat sommige anti depressiva en de pil elkaar kunnen beïnvloeden.. Ik ga even de apotheek bellen.
De aptoheek krijgt geen melding dat mijn anti depressiva en mijn pil niet bij elkaar kunnen worden gebruikt. Dus ik hoop maar dat dat waar is.
Is het niet een beetje te laat dat als ik begin van de maand me pil vergeet, ik pas een maandje later een bloeding krijg met bruin bloed? Dat kan je geen doorbraakbloeding meer noemen toch? Ligt toch nooit zo ver van elkaar af?
Dat antidepressiva je pil onbetrouwbaar maakt is onzin. Dat heeft geen invloed op elkaar. Dat je een bloeding hebt die anders is kan een doorbraakbloeding zijn. En ja misschien is die wat aan de late kant, maar als jouw hormoonspiegel te laag is kan dat. Dit kan echter wel te maken hebben met je antidepressiva. Mocht dit blijken te zijn, moet je een zwaardere pil nemen. Wacht gewoon rustig af. Maar ga er vanuit dat de test bij Gyn. wel betrouwbaar is.
als je antidepressiva krijgt omdat je door een te lage hormoonspiegel depressief bent... zou het dan ook niet logisch zijn dat ze wel degelijk zwanger zou kunnen zijn... maar dat een voor haar verhoogde hormoonspiegel gewoon nog niet hoog genoeg is om op de test te verschijnen? Ik bedoel... stel dat je normaal een hormoonspiegel hebt van -5 ten opzichte van een 'normale' spiegel... dan zou jij dus 10 punten moeten stijgen om een reactie te veroorzaken op een test die uitslaat bij een hormoongehalte van +5? (om maar even een voorbeeld te geven, deze cijfers kloppen vast niet, maar je ziet nu wel wat ik bedoel) Let wel... ik zeg niet dat je zwanger bent... maar als je werkelijk depressief bent door een hormoonprobleem... dan zou dat probleem zowel je pil als je cyclus kunnen beïnvloeden... en natuurlijk ook je zwangerschapstest....
Bedankt voor de reacties. Ik weet dus niet of ik depressief ben door hormoonproblemen. Ik ben wel op mijn 17de geopereerd aan een cyste. Hij was zo groot en vergroeit dat mijn linker eierstok eruit is gehaald. Dus misschien zou het wel kunnen dat mijn hormoonspiegel sindsdien niet meer normaal is. Als ik nu bedenk, het is vanaf me 17de alleen maar achteruitgegaan psychisch.. Dus Klasien, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik wil eigenlijk maandag of dinsdag nog een zwangerschapstest doen en eventueel toch wachten tot 5 januari, dat ik weer ongesteld moet worden.
Oh ik word echt gek van de misselijkheid.. elke dag moet ik of kokhalzen of overgeven.. Ben doodop, last van me buik, zweet me te pletter, absoluut geen trek.. Ik weet niet of het er allemaal bij hoort, maar ik voel me echt belabberd. En dan dat wachten.. dat maakt het ook niet beter..
Dat kan misschien klinken als zwanger zijn. Aan de andere kanten klinkt het ook als een virus. Die heerst enorm.. Ik moet wel zeggen dat ik me de laatste dagen ook de pleuris zweet en ik irriteer me mateloos aan nare geurtjes. Meer niet..
Ja, dat zou het idd ook kunnen zijn. Ik ga voor de zekerheid morgen even een test doen, gewoon om even rust te hebben. Ik denk dat het allemaal negatief is. Word gek van de buikpijn, al 2 dagen pff.
heey Appelflap87, Was even je verhaal aan het lezen hier. Hoop voor je dat je zwanger bent. Zag dat je op de 17 e geopereerd bent aan een cyste en dat je nu antideprassieve slikt. Ik ben op mijn 23e ook geopereerd aan het zelfde (ze noemde het een wondergezwel) deze zat bij mij aan de rechterkant en ook erdoor heen gegroeid. Dus heb ook maar 1 eierstok. De gyn heeft tegen mij gezegd dat ik net zoveel kans heb op een zwangerschap als ieder ander. Ben ondertussen 30 jaar en zijn nu voor de 2e ronde bezig. Word ook gewoon ieder maand netjes om de 28 dagen ongesteld. (ben al bijna 3 jaar niet meer aan de pil) Dit omdat ik dacht dat ik daar depri van werd. Heb namelijk ook wel na mijn operatie wat pysiche klachten (paniekerig). Op dit moment gaat het weer super... misschien ook wel omdat mijn man 'eindelijk groen licht" heeft gegeven om voor een kindje te gaan. Alleen soms ben ik nogal bang dat het erg lang gaat duren. Weet ook dat je zoiets niet kunt forseren maar word ook ooit gek van mezelf.... wil het zo graag........
Dat is ook spannend voor jou geweest Rensje! Volgens mijn gynecoloog heb ik nog maar 80% kans om zwanger te raken. Dus toch minder dan 'normale' mensen. Ik ben na die operatie ook steeds depressiever geworden, maar of dat daar aan ligt. Ben blij dat het met jou weer goed gaat! Ik heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan, maar hij was negatief. Een paar uur later was ie positief. Maar kan ik zeker niet serieus nemen? Pff dat wachten.. word er gek van!
Oh ik heb ook de laatste dagen zulke vreselijke krampen bij me lies rechts, is echt niet fijn. Mja of dat ermee te maken heeft..